آخرین خبر

حمله اوباش به خانه فیلمساز یهودی/خانواده‌ام را تهدید به مرگ کردند

به گزارش آوای ایرانیان به نقل از هالیوود ریپورتر، یووال آبراهام، کارگردان فیلم «سرزمین دیگری نیست» با انتشار پستی در شبکه‌های اجتماعی خبر داد که پس از صحبت از ضرورت برابری یهودی‌ها و فلسطینی‌ها در مراسم اختتامیه جشنواره فیلم برلین، تهدید به مرگ شده است.

۲ کارگردان از ۴ کارگردان فیلم مستند «سرزمین دیگری نیست» یعنی یووال آبراهام و بازل آدرا در مراسم اهدای جوایز در مراسم اختتامیه در کاخ برلیناله پس از برنده‌شدن جایزه بهترین مستند برای فیلم‌شان روی صحنه رفته بودند.

یووال آبراهام، یکی از کارگردان‌های این فیلم که اسراییلی است، سیاستمداران آلمانی و رسانه‌های اسراییلی را به دلیل اینکه سخنرانی او برای دریافت جایزه در جشنواره فیلم برلین را که شنبه ایراد شد، «یهود ستیزی» نامیده‌اند، مورد انتقاد قرار داد.

آبراهام در پستی در ایکس (توییتر سابق) گفت تهدید به مرگ شده و مجبور به لغو پرواز خود به اسراییل شده است.

آبراهام نوشت: این پس از آن اتفاق افتاد که رسانه‌های اسراییلی و سیاستمداران آلمانی سخنرانی من در مراسم اختتامیه برلیناله را که در آن خواهان برابری بین اسراییلی‌ها و فلسطینی‌ها، آتش‌بس و پایان آپارتاید بودم، به‌عنوان «یهودستیزی» نامیدند.

وی افزود: سوءاستفاده وحشتناک آلمانی‌ها از این کلمه، نه تنها برای ساکت‌کردن فلسطینی‌ها، بلکه برای ساکت‌کردن اسراییلی‌هایی مانند من است که از آتش بسی که به کشتار غزه پایان و اجازه آزادی گروگان‌های اسراییلی را فراهم می‌کند، حمایت می‌کنند. آنها با استفاده نا به جا از کلمه یهودی ستیزی که معنادار است جان یهودیان را در سراسر جهان به خطر می‌اندازد.

«سرزمین دیگری نیست» درباره تلاش‌های رژیم صهیونیستی برای اخراج فلسطینی‌ها در ماسافر یاتا، روستایی در کرانه باختری اشغالی است. این مستند در بخش جنبی پانورامای برلین به نمایش درآمد و جایزه بهترین فیلم مستند را از سوی تماشاگران دریافت کرد.

بازل آدرا دیگر کارگردان این مستند که فلسطینی است، در کنار آبراهام در مراسم اختتامیه برلیناله از افراد قدرتمند آن جمع خواستند تا خواستار آتش بس در غزه و توقف اشغال کرانه باختری توسط رژیم صهیونیستی شوند.

پست کامل یووال آبراهام در ایکس چنین است:

«اوباش راستگرای اسراییل دیروز برای جستجوی من به خانه خانواده‌ام رفتند و اعضای نزدیک خانواده را که نیمه‌شب به شهر دیگری گریختند، تهدید کردند. من همچنان تهدید به مرگ می‌شوم و مجبور شدم پرواز خود را به خانه لغو کنم. این اتفاق پس از آن افتاد که رسانه‌های اسراییلی و سیاستمداران آلمانی سخنرانی من در جایزه برلیناله را -که در آن خواستار برابری بین اسراییلی‌ها و فلسطینی‌ها، آتش‌بس و پایان آپارتاید بودم، «یهودستیزانه» خواندند. سوءاستفاده وحشتناک آلمانی‌ها از این کلمه، نه تنها برای ساکت کردن فلسطینی‌ها، بلکه برای ساکت کردن اسراییلی‌هایی مانند من است که خواستار آتش‌بسی هستند که به کشتار غزه پایان دهد و گروگان‌های اسراییلی را آزاد کند. استفاده از این واژه معنا دارد و جان یهودیان را در سراسر جهان به خطر می‌اندازد. از آنجا که مادربزرگم در یک اردوگاه کار اجباری در لیبی به دنیا آمد و بیشتر خانواده پدربزرگم توسط آلمانی‌ها در هولوکاست به قتل رسیدند، به‌ویژه برایم خشم‌انگیز است که سیاستمداران آلمانی در سال ۲۰۲۴ جسارت این را دارند که این اصطلاح را علیه من به‌گونه‌ای به کار ببرند که جان من و خانواده‌ام را به خطر بیندازد. اما بیش از هر چیز، این رفتار جان کارگردان فلسطینی بازل آدرا را به خطر می‌اندازد که تحت اشغال نظامی در محاصره شهرک‌های خشونت آمیز در ماسافر یاتا زندگی می‌کند. او در خطر بسیار بیشتری از من است. خوشحالم که فیلم برنده جایزه ما، «سرزمین دیگری نیست»، بحث بین‌المللی مهمی را در مورد این موضوع برانگیخته و امیدوارم که میلیون‌ها نفر در سال جاری آن را تماشا کنند. ایجاد فضای گفت‌وگو دلیلی است که ما این فیلم را ساختیم. شما می‌توانید بدون اینکه ما را شیطانی جلوه دهید، انتقاد شدیدی از صحبت‌های من و بازل روی صحنه انجام دهید. اگر این کار را برای احساس گناه خود برای هولوکاست انجام می‌دهید، نمی‌خواهم شما دچار گناه شوید.»

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “حمله اوباش به خانه فیلمساز یهودی/خانواده‌ام را تهدید به مرگ کردند”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید