آخرین خبر

کریم متقی دبیر «عکس۵» شد/ برگزاری یک نمایشگاه ایرانی مکزیکی

به گزارش  آوای ایرانیان  به نقل از روابط عمومی جشنواره، فرید حامدی عضو شورای سیاست‌گذاری جشنواره «عکس ۵» گفت: هم اکنون در تدارک و برنامه ریزی برای برگزاری پنجمین دوره جشنواره بین المللی «فیلم و عکس ۵» هستیم که در این دوره کریم متقی دبیر بخش عکس است و قرار است در این بخش ۲ داور بین المللی داشته باشیم که به زودی اسامی آن‌ها اطلاع رسانی می شود.

عضو شورای سیاست گذاری جشنواره بین المللی «فیلم و عکس ۵» در ادامه بیان کرد: کریم متقی از عکاسان برجسته ایرانی در بین عکاسان بین المللی ایران است. وی از عکاسان و مؤلفان این رشته در حوزه مبانی آکادمیک و حوزه عکاسی حرفه ای در جهان بوده که با حضور خود در این جشنواره دبیری بخش عکس را به عهده گرفته است.

وی افزود: کریم متقی با نگاهی ویژه به بخش داوری عکس اهدافی را دنبال خواهند کرد که در سرفصل های این جشنواره حایز اهمیت هستند. اهدافی که شامل پرداختن به دغدغه‌های فردی و اجتماعی انسان معاصر در و ایجاد راهی عملی برای نشان دادن آثار متفاوت و تاثیرگذار از سرتاسر جهان در حوزه عکاسی می‌شود.

این هنرمند در ادامه بیان کرد: این جشنواره با فراخوان بین المللی خود اعلام کرده که تا مرز ۱۰ هزار اثر را می پذیرد و برای داوری این آثار در بخش عکاسی از حضور و همکاری داوران بین المللی نیز بهره مند خواهد شد. این بخش با بررسی دقیق آثار ارسالی و انتخاب در بین آنها در نهایت یک اثر را به عنوان کار هنرمند برگزیده، انتخاب خواهد کرد و به ۲ عکاس دیگر جایزه ای را اهدا خواهد کرد.

وی گفت: کریم متقی در راستای پیشبرد سطح کیفی این جشنواره با تصمیمات و سیاست گذاری های جشنواره و با در نظر گرفتن استانداردهای بین المللی جشنواره های رایج اهدافی را دنبال خواهد کرد تا شرکت کنندگان در سراسر جهان بتوانند این جشنواره را محلی برای تعالی هنر خود، بیان احساسات و اهداف خود در نظر بگیرند.

وی عنوان کرد: عکاسی و جایگاه عکاسان همواره در هنر معاصر دارای جایگاه ویژه ای در رشته های هنری بوده و در رقابت های بین المللی نیز دارای جایگاه ویژه ای است. حضور کریم متقی و نگاه متفاوت این هنرمند سبب بالا بردن سطح کیفی و عمیق تر شدن سطح هنری آثار خواهد شد. همچنین این هنرمند با توجه به فعالیت های گسترده دانشگاهی و بین المللی مرزهای مهمی را برای برگزاری یک جشنواره بین المللی تعریف خواهد کرد.

عضو شورای سیاست گذاری جشنواره بین المللی «فیلم و عکس ۵» در پایان گفت: اهداف ما در این جشنواره نشان دادن هنر و ذهنیت هنرمندان جهان است و امیدواریم این جشنواره در ایران بستری مناسب برای گفت‌وگوهای عمیق و تخصصی هنر عکاسی باشد.

برگزاری نمایشگاه گروهی ایران و مکزیک «رنگ‌های خورشید»

بر اساس اعلام روابط‌عمومی رویداد، نمایشگاه مشترک هنرهای تجسمی ایران و مکزیک شامل آثار هنرمندان ایرانی با عنوان «رنگ‌های خورشید» (Colores the Sol) آغاز به کار کرد.

این نمایشگاه که با گواهی‌نامه مکزیک و همکاری گروه هنری لومینارت، موسسه علم و فن ادیب، موسسه اندیشه‌های خلاق جوان آریایی و روماپالس برگزار شده است، تا روز شنبه ۱۹ اسفند ماه سال جاری ادامه خواهد داشت.

کیوریتور این نمایشگاه، مینا عالی‌پور است. این هنرمند سال‌هاست به‌عنوان مدرس نقاشی کودکان و بزرگسالان فعالیت دارد. او تاکنون در نمایشگاه‌های متعددی از جمله سه نمایشگاه انفرادی و ۴۷ نمایشگاه گروهی داخلی و خارجی شرکت کرده و امسال نیز با برگزاری سه نمایشگاه در هلند و یک نمایشگاه در عمان فعال بود.

هنرمندانی که در نمایشگاه شرکت داشته‌اند، عبارتند از ایمان جواهری‌پور، آیدا نگاهداری، شکوفه قادری، پرنیان فروغی‌فر، ملیحه مقدم، علیرضا نعمتی‌زاده، مینا عالی‌پور، رامیلا جعفرپناه، کروبه زارعی، یاسمن بزرگ‌پور، محمدامین تسلیمی، هادی محمدی سعدآباد، فریبا محمدی سعدآباد، فاطمه میرزایی، هانیه ذکری، نسرین طایفی اردبیلی، فاطمه حاجیان، حسان خاموشی، سها احمدی‌فدردی، آنیتا هاشم‌پور، آفرین رئوفی ماسوله، مریم خالقی‌زاده، مهرنوش اخوان بزاز، آتنا شایسته‌یار، مهرآسا نقدی، نیلوفر صالحی، ساره باقری، فرشید فخری، فاطمه فخاران، منوره زوری‌پور، عادله خالدی، نازنین‌زهرا سادات نورانی مکرم‌دوست، مینو مستور، آلتین آی‌کُر، مطهره اکبری، سحر پی‌پر، ملینا خسروی، شبنم شهلایی، نازنین اصلانی، یلدا زند، علی خسروانی دهکردی، راحیل نباتی، محمد آذین، حمیدرضا عزیزی شاد، ثمین پریازانی.

آثاری که در این نمایشگاه روی دیوار رفته‌اند، در سبک و تکنیک‌های مختلف و با موضوع آزاد بوده‌اند.

 

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “کریم متقی دبیر «عکس۵» شد/ برگزاری یک نمایشگاه ایرانی مکزیکی”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید