آخرین خبر

نگاهمان به شهرها ویترینی نیست/ فضای شاد و آیینی در «هموطنز»

به گزارش گروه سیاسی عصر قانون حسین امانی تهیه کننده «هموطنز» درباره این برنامه که از ابتدای نوروز روی آنتن شبکه دو سیما رفته است با  بیان کرد: یک ویژگی مهم این برنامه این است که نگاهی به شهرهای مختلف کشور دارد و بین کلان شهرها و شهرهای کوچک بیشتر نگاهمان به شهرهای کوچک بود؛ نقاطی از کشور که شاید تماشاگر تازه اسمشان را می شنود.

از نوروزخوانی تا استندآپ و نمایش محلی

وی با اشاره به آیتم های مختلفی که از این شهرها در برنامه پخش می شود، افزود: ما ۳۶ آیتم طراحی کردیم که در هر قسمت سراغ برخی از موارد این ۳۶ آیتم می رویم. آداب و رسوم شهرها، نوروزخوانی، لهجه محلی، استندآپ، فرهنگ محلی، دوبله و اجرای نمایشی از جمله این آیتم ها هستند. بعضی از شهرها سلبریتی ندارد، در شهری استنداپ قوی است و جایی نمایش یا نوروزخوانی و آداب و رسوم قوی تر است و به این ترتیب بنا به هر شهری که به آن می پردازیم بخشی از آیتم ها پررنگ است.

نگاهمان به شهرها ویترینی نیست/ فضای شاد و آیینی در «هموطنز»

این تهیه کننده درباره چگونگی پرداختن به شهرها توضیح داد: تاکنون ۴۰ قسمت ضبط کردیم و بعد از عید هم فصل دوم تصویربرداری می شود. هر قسمت یک شهر در قاب تصویر نمایش داده می شود، مهمان یا هنرمندی از آن شهر به لوکیشن و دکور ما می آید و ما بعداً در شهر مورد نظر آیتم ها را تصویربرداری می کنیم. سمیرم، قوچان، قاینات، بم، اصفهان، فیروزکوه، بروجرد، آمل و … از جمله این شهرها هستند که سراغشان رفته ایم.

مجری می‌خواستیم که هم بازیگر باشد هم اجرا کرده باشد

امانی درباره انتخاب کامران تفتی به عنوان مجری تصریح کرد: برای انتخاب مجری پروسه ای طولانی داشتیم که چه ویژگی هایی داشته باشد، تاکیدمان این بود که حتماً بازیگر باشد و اجرا هم کرده باشد چون در شهرستان ها بحث نمایش پررنگ بود و از این حیث لازم بود که مجری پیشینه بازیگری هم داشته باشد.

وی درباره چالش های ساخت این برنامه یادآور شد: وقتی با شهرها می خواهید کار کنید سختی هایی دارید چون دیگر برنامه صرفاً گفت‌وگو محور نیست. ما اگر سلبریتی و هنرمند هم می آوریم باید از شهری باشد که به آن می پردازیم و اگر هنرمندی حضورش لغو می شد برنامه به مشکل می خورد.

نگاهمان به شهرها ویترینی نیست/ فضای شاد و آیینی در «هموطنز»

این تهیه کننده درباره تمایزهای این برنامه نسبت به دیگر برنامه هایی که به شهرستان ها می پردازند، عنوان کرد: ما کاربردی نگاه کردیم نه توریستی. تلاشمان این بود وقتی تماشاگر به برنامه می آید بتواند کاملاً در فرهنگ و رسوم یک شهر قرار بگیرد.

امانی درباره نام «هموطنز» نیز بیان کرد: این ترکیبی از هموطن و طنز است چون ما ایرانی ها مردم شادی هستیم.

سختی تولید برنامه تحویل سال شبکه تهران

وی در بخش دیگر صحبت هایش درباره تهیه کنندگی ویژه برنامه تحویل سال شبکه پنج با نام «بهار جان» عنوان کرد: شبکه تهران همان طور که می دانید استانی شده است و اگر سیگنال این برنامه فقط تهران نبود خیلی مخاطب بیشتری داشت.

تهیه کننده «بهار جان» اضافه کرد: البته در تلوبیون هم مخاطب زیادی داشتیم. برنامه به شدت سختی بود و ۱۲ ساعت برنامه زنده در روز آخر داشتیم چون زمان برنامه از روزهای قبل بیشتر شده بود.

وی در پایان گفت: اقشار مختلف از آتش نشان تا نیروی شهرداری و نانوا و پلیس در برنامه حضور داشتند و در کنار هنرمندان و سلبریتی ها به چهره هایی که دیده نشده بودند از پدر و مادر شهید تا نخبه و کارآفرین پرداختیم.

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “نگاهمان به شهرها ویترینی نیست/ فضای شاد و آیینی در «هموطنز»”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید