آخرین خبر

نماهنگ‌هایی که به افتخار «قدس» و «فلسطین» تماشایی شدند

به گزارش اوای ایرانیان طی ماه‌های گذشته و هم زمان با تشدید حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به سرزمین‌های اشغالی به ویژه غزه و شهادت مظلومانه زنان و کودکان فلسطینی و همچنین مبارزه رزمندگان محور مقاومت در عملیات‌های متفاوتی که داشتند، گروه‌ها و هنرمندان مختلفی تلاش کردند تا با ارایه تولیدات متنوع در گونه‌های هنری همراهی ویژه با این جریان داشته باشند. مسیری که «آزادی قدس شریف»، «روحیه بخشی برای توفیقات روز افزون رزمندگان جبهه مقاومت»، «محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی در کودک کشی غزه» و مواردی از این دست محتوای اصلی این تولیدات را تشکیل می‌دهند.

طبیعتاً در این چارچوب آنچه می‌تواند در ارایه هرچه بهتر و مؤثرتر این بسته فرهنگی هنری نقش ارزشمندی را ایفا کند، هنر موسیقی است که طی سال‌های اخیر به واسطه نگاه کارشناسی شده تر و تخصصی‌تر دست اندرکاران این عرصه در تهیه و تولید تک آهنگ و نماهنگ‌های مختلف، روند رو به رشدی را طی کرده و انتظار می‌رود که طی ماه‌ها و سال‌های پیش رو نیز وارد شرایط مساعدتری در عرصه کیفیت و کمیت شود. فرآیندی که بی تردید می‌تواند دربرگیرنده انتقادات فنی و کارشناسی باشد، اما هرچه هست معرف آثار ارزشمند و دغدغه مندانه ای است که امید می‌رود در گستره وسیع‌تری از هنرمندان و خوانندگان صاحب نام عرصه موسیقی مورد توجه قرار گیرد.

روندی که اکنون حتی تبدیل به دغدغه و موضوع مهم بسیاری از هنرمندان و گروه ه های صاحب نام حوزه‌های بین المللی موسیقی شده و خیلی از خوانندگان و گروه‌های مطرح خارجی نسبت به موضوع فلسطین واکنش‌های بیشتری از خود نشان داده اند. مسیری که می‌بایست در قالبی نوین، تخصصی، هدف مند و صد البته با کیفیت در کشورمان نیز روند رو به رشدی پیدا کند و نظر به اهمیت موضوع در قالب‌های مختلف موسیقایی و تصویری پیش روی مخاطبان قرار گیرد.

نماهنگ‌هایی که به افتخار «قدس» و «فلسطین» تماشایی شدند

فرا رسیدن روز جهانی قدس بهانه‌ای است تا رجعتی داشته باشیم به برخی از تولیدات موسیقایی با موضوع «قدس شریف» و «فلسطین» که طی یکی دو سال گذشته پیش روی مخاطبان قرار گرفته اند. البته ذکر این نکته هم خالی از لطف نیست که طی یکی دو دهه اخیر آثار و تولیدات ارزشمندی با این موضوع توسط خوانندگان و هنرمندان مختلف عرصه موسیقی تولید شده اند که اغلب این تولیدات در گزاره‌های رسانه‌ای قبلی معرفی شده اند.

آنچه می‌خوانید معرفی برخی از تولیدات موسیقایی هنرمندان، گروه‌ها، آهنگسازان و مجموعه‌های مختلف با محوریت قدس و فلسطین است که طی ماه‌های گذشته در دسترس مخاطبان قرار داده شده است.

تماشای یک نماهنگ حماسی با صدای ابوذر روحی

ابوذر روحی خواننده قطعه حماسی «سلام فرمانده» مهر ماه سال ۱۴۰۲ بود که همزمان با برگزاری تجمع هم‌وطنان‌مان در اعتراض به جنایت‌های اخیر رژیم صهیونیستی در غزه تک‌آهنگ «یوم الانتقام» را منتشر کرد.

این اثر که با تلاش مرکز هنری رسانه‌ای نهضت تولید شده است، به موضوع فلسطین و مقاومت مردم آن علیه اشغالگری رژیم صهیونیستی می‌پردازد.

«یوم الانتقام» که یک قطعه حماسی با صدای ابوذر روحی است در قالب یک نماهنگ منتشر خواهد شد که در آن تصاویری از مقاومت مردم فلسطین علیه اشغالگری رژیم صهیونیستی به نمایش درآمده است.

برای تماشای نماهنگ «یوم الانتقام» اینجا را کلیک کنید.

نماهنگ‌هایی که به افتخار «قدس» و «فلسطین» تماشایی شدند

«مثلا جنگ نیست» به کودکان غزه تقدیم شد

مرکز هنری رسانه‌ای نهضت سازمان تبلیغات اسلامی اواخر آبان ماه سال ۱۴۰۲ بود که نماهنگ «مثلا جنگ نیست» را منتشر کرد.

در این نماهنگ که محمد اسداللهی شاعر و عبدالرضا هلالی به عنوان خواننده حضور دارند، تلاش شده بود از زبان کودکان و نوجوانان ایرانی با کودکان مظلوم غزه ابراز همدردی شود.

برای تماشای نماهنگ «مثلا جنگ نیست» اینجا را کلیک کنید.

نماهنگ‌هایی که به افتخار «قدس» و «فلسطین» تماشایی شدند

«حریفت منم» با همراهی «قلب‌های بی قرار»

مرکز موسیقی انقلاب اسلامی (مآوا) آبان ماه سال ۱۴۰۲ در اعتراض به جنایات رژیم صهیونیستی در غزه و آمادگی جبهه مقاومت در برابر مقابله با اسرائیل جنایتکار نماهنگ «حریفت منم» را پیش روی مخاطبان قرار داد.

همزمان با حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به شهر غزه و شهادت مظلومانه کودکان و زنان فلسطینی و همچنین آمادگی جبهه مقاومت در مقابله با اسرائیل، نماهنگ «حریفت منم» توسط مرکز موسیقی مآوا منتشر شد.

در این نماهنگ که با همراهی گروه سرود «ساکنان آسمان» و «قلب های بی قرار» پیش روی مخاطبان قرار گرفت، محمد اسداللهی به عنوان خواننده حضور دارد.

برای تماشای نماهنگ «حریفت منم» اینجا را کلیک کنید.

 

تجلیل از عملیات طوفان الاقصی با «غرش قدس»

گروه هم آوایی «الغدیر طهران» آبان ماه سال ۱۴۰۲ بود که بعد از عملیات غرور آفرین طوفان الاقصی و حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به غزه، نماهنگ «غرش قدس» را با مشارکت ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کرمانشاه پیش روی مخاطبان قرار داد.

احسان جاودان شاعر، هادی نصیری آهنگساز، مزدک عباسی تنظیم کننده، مهدی دانایی صدابردار، علی غلامی میکس گروه اجرایی این نماهنگ را تشکیل می‌دادند.

نماهنگ «غرش قدس» در گردهمایی بزرگ هنرمندان ایران در حمایت از ملت مظلوم فلسطین به میزبانی موزه هنرهای معاصر تهران اجرا و رونمایی شد.

برای تماشای نماهنگ «غرش قدس» گروه هم آوایی الغدیر طهران اینجا را کلیک کنید.

نماهنگ‌هایی که به افتخار «قدس» و «فلسطین» تماشایی شدند

بنیاد روایت فتح و تولید نماهنگ «مقاومت»

اواسط پاییز سال گذشته بود که نماهنگ «مقاومت» به همت گروه سرود کشوری «حبیب» در حمایت از مردم مظلوم فلسطین و نیروهای جبهه مقاومت توسط بنیاد فرهنگی روایت فتح تولید و منتشر شد.

این نماهنگ با شعری از مرتضی حیدری آل کثیر و با موسیقی و تنظیم داود نعمتی و با کارگردانی امیررضا واحدی به سه زبان فارسی انگلیسی و عربی منتشر و در اختیار عموم علاقه‌مندان قرار داده شد.

برای تماشای نماهنگ «مقاومت» گروه سرود «حبیب» اینجا را کلیک کنید.

نماهنگ‌هایی که به افتخار «قدس» و «فلسطین» تماشایی شدند

«رجز خون» با صدای غلامرضا صنعتگر تماشایی شد

مرکز موسیقی حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی دی ماه سال ۱۴۰۲ بود که در تازه‌ترین فعالیت موسیقایی خود نماهنگ «رجز خون» را با خوانندگی غلامرضا صنعتگر پیش روی مخاطبان قرار داد.

در این نماهنگ فائزه امجدیان شاعر، شروین معینی آهنگساز و غلامرضا صنعتگر به عنوان خواننده حضور دارند.

غلامرضا صنعتگر از جمله هنرمندان فعال حوزه موسیقی پاپ است که طی سال‌های گذشته همکاری‌های متعددی با مرکز موسیقی حوزه هنری در تولید آلبوم و تک‌آهنگ‌های مختلف داشته است.

برای تماشای نماهنگ «رجز خون» اینجا را کلیک کنید.

نماهنگ‌هایی که به افتخار «قدس» و «فلسطین» تماشایی شدند

آرمان فلسطین و قدس در نماهنگ «فردای پیروزی»

نماهنگ «فردای پیروزی» با موضوع آرمان فلسطین نیز عنوان یکی دیگر از نماهنگ‌ها با موضوع فلسطین بود که اواخر دی ماه سال پیش در مرکز هنری رسانه‌ای نهضت تولید و پیش روی مخاطبان قرار گرفت.

شعر و آهنگ این نماهنگ توسط محمد رسولی ساخته شده و نیما علامه هم تنظیم اثر را بر عهده داشته است.

فردای پیروزی به زبان فارسی و در مورد آرمان فلسطین سروده شده و محتوای آن، فضای بعد از پیروزی جبهه مقاومت بر رژیم صهیونیستی را ترسیم می‌کند.

گروه رأیه الزهرا برای اجرای این سرود با مرکز هنری و رسانه‌ای نهضت همکاری داشته‌اند.

برای تماشای نماهنگ «فردای پیروزی» اینجا را کلیک کنید.

نماهنگ‌هایی که به افتخار «قدس» و «فلسطین» تماشایی شدند

تماشای یک نماهنگ سه زبانه با محوریت غزه در روز قدس

نماهنگ و تک آهنگ سه زبانه «غزه» عنوان یکی از تازه‌ترین محصولات موسیقایی منتشر شده در حوزه مقاومت فلسطین بر علیه رژیم صهیونیستی است که با همراهی سه خواننده از کشورهای مختلف توسط سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی پیش روی مخاطبان قرار داده شد.

مرتضی حیدری آل‌کثیر شاعر بخش عربی، قاسم صرافان شاعر بخش فارسی، محمد عباسیان شاعر بخش انگلیسی، محمد قندولی از مجموعه «فرقه الرضوان» لبنان خواننده بخش عربی، محسن توسلی خواننده بخش فارسی، هادی چتیلا خواننده بخش انگلیسی این تک‌آهنگ هستند. ضمن اینکه امید رهبران آهنگساز و میکس و مسترینگ و پیام تونی ارکستر زهی دیگر عوامل اجرایی را تشکیل می‌دهند.

برای شنیدن تک آهنگ «غزه» به خوانندگی محمد قندولی، محسن توسلی و هادی چتیلا اینجا را کلیک کنید.

نماهنگ‌هایی که به افتخار «قدس» و «فلسطین» تماشایی شدند

رجزخوانی شورانگیز مداح جوان خطاب به رژیم صهیونیستی

حسین طاهری از مداحان جوان کشورمان که طی سال‌های اخیر از محبوبیت خوبی میان ارادتمندان جوان هیأت‌های مذهبی برخوردار است، چندی پیش بود که رجز خوانی را خطاب به رژیم صهیونیستی اجرا کرد.

این رجزخوانی حماسی که در یکی از هیأت‌های مذهبی تهران خوانده شد، به قدری با استقبال مواجه شد که بعد از مدتی قطعه صوتی- موسیقایی از این اجرا در دسترس مخاطبان قرار گرفت و تا مدت‌ها در تجمعات و برنامه‌های مختلفی مورد استفاده قرار می‌گرفت.

برای شنیدن رجزخوانی حسین طاهری خطاب به رژیم صهیونیستی اینجا را کلیک کنید.

نماهنگ‌هایی که به افتخار «قدس» و «فلسطین» تماشایی شدند

روز قدس و «با هم مثل هم» با صدای حامد علیزاده

همزمان با فرارسیدن روز جهانی قدس، نماهنگ «با هم مثل هم» به خوانندگی حامد علیزاده منتشر شد. این اثر نماهنگی در اعتراض به جنایت‌های رژیم اشغالگر قدس است.

آهنگسازی نماهنگ را معین طیبی، تنظیم، میکس و مسترینگ را علی وانیار و تدوین این آهنگ را امیرمسعود میرهاشمی برعهده داشته‌اند. همچنین مدیرتولید این اثر نیز حسین علیزاده است.

در توضیحات تکمیلی این اثر آمده است: «امسال و با گذشت ۶ ماه از طوفان الاقصی، در آستانه روز قدس قرار داریم. در روزهای گذشته مردم جهان شاهد بودند که رژیم صهیونیستی در جنایتی تازه، با محاصره و حمله وحشیانه به بیمارستان شفاء موجب شهادتِ ۴۰۰ فلسطینی شد.»

برای تماشای نماهنگ «باهم مثل هم» اینجا را کلیک کنید.

 

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “نماهنگ‌هایی که به افتخار «قدس» و «فلسطین» تماشایی شدند”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید