آخرین خبر

همایون شجریان، شهرام ناظری، “حافظان” موسیقی ایران شدند

خبرگزاری آوای ایرانیان: پانزدهمین جشن «حافظ» با ادای احترام به غواصان شهید، ستایش و شوخی سینمایی‌ها با همایون شجریان، برگزار شد.

به گزارش آوای ایرانیان، در بخش‌های مختلف مراسمی که شامگاه سه‌شنبه ۲۶ خردادماه از سوی مجله «دنیای تصویر» در تالار وزارت کشور برگزار شد، هنرمندان حاضر و برگزیدگان، یاد و خاطره غواصان شهید را گرامی داشتند و از آن‌ها به عنوان فرشتگانی یاد کردند که باعث خوشحالی امروز ملت ما هستند.

در این برنامه ابتدا قطعه‌ای با صدای علیرضا قربانی که شعر «از خون جوانان وطن لاله دمیده» را می‌خواند، پخش شد.

جمشید مشایخی جایزه بهترین خواننده تیتراژ را به شهرام ناظری برای فیلم «ایران‌برگر» ارائه کرد.

شهرام ناظری

مشایخی گفت: اگر باغبان نباشد، گیاه پژمرده و نابود می‌شود. باغبان هنرمندان، هنردوستان هستند.

او در ادامه بیتی از حافظ را خواند و درباره ناظری گفت: ایشان نه تنها در موسیقی مقام والایی دارد، در ادب هم بسیار سرآمد و معلم من است.

ناظری هم با ابراز خوشحالی از برگزاری جشن «حافظ» گفت: در کشور ما چنین برنامه‌هایی که هنرمندان را دور هم گرد‌ آورد باعث خوشحالی است چون معمولا با صحنه‌هایی ناامیدکننده روبرو می‌شویم اما امشب با آمدن به این جشن قدری امیدوار شدم.

دومین تندیس خوانندگی تیتراژ هم توسط بهرام رادان به همایون شجریان برای فیلم «آرایش غلیظ» اهدا شد. بهرام رادان به خانواده معلم تبریک گفت که با تمام ناملایمات تنها جشن خصوصی هنرمندان را سرپا نگه داشته‌اند.

همایون شجریان نیز در سخن کوتاهی گفت:‌ این جایزه اولین جایزه رسمی‌ و برایم بسیار شادی‌آور است به ویژه اینکه به نام مبارک حضرت حافظ مزین شده چرا که حافظ همیشه برایم مانند یک پیامبر بوده است.

علی معلم از همایون خواست قطعه‌ای را اجرا کند و در پاسخ به این درخواست همایون گفت:‌ «اتفاقا خواندن برایم خیلی راحت‌تر از حرف زدن است!» و بیتی از حافظ را خواند.

این جمله همایون باعث شد تا پس از او دیگر بازیگرانی که روی صحنه رفتند، یا مطلبی را در ستایش صدای او بگویند و یا با طنز و شوخی جمله‌ای را درباره خواندن خودشان بیان می‌کردند.

برچسب ها

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “همایون شجریان، شهرام ناظری، “حافظان” موسیقی ایران شدند”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید