آخرین خبر

نگرانی آقای بازیگر درباره وضعیت کتابخوانی!

به گزارش آوای ایرانیان ، عباس غزالی بازیگر در “برنامه شابک” در خصوص کتاب خوانی گفت: امروزه فضای مجازی زندگی انسان را بسیار درگیر خود کرده است. هرچند که شبکه های مجازی فوایدی هم دارند اما اگر مانع کتاب خواندن شوند از مضرات آن هاست. مثلا خود بنده شاید بتوانم در روز سه ساعت مطالعه کنم اما بخاطر وجود برنامه های مجازی تنها دو ساعت کتاب می خوانم.

وی ادامه داد: در شبکه های مجازی کتاب ها و متن ها و اشعار مختلفی در فرمت های مختلف ارسال می شود و خوانده می شود و این هم نوعی از مطالعه است اما هیچ چیز جای کتاب های کاغذی را نمی گیرد و مطالعه کتاب های کاغذی لذت بخش تر است؛ هرچند که مطالب و کتاب های الکترونیک آمار مطالعه کتاب های کاغذی را کاهش داده است.

غزالی با اشاره به استفاده نادرست از فضای مجازی عنوان کرد: هر حوزه ای مانند سینما و تلویزیون یا همین فضای مجازی بوجود نیامده اند که جایگزین حوزه دیگری شوند بلکه بوجود آمده اند تا نیازهای انسان امروز را برطرف کنند و اگر مثلا فضای مجازی مهم کتاب خواندن را مختل می کند به این دلیل است که ما استفاده نادرستی از آن داریم. سینما و تلویزیون هم به همین صورت است و رسالت جداگانه ای دارند و حتی می توانند کتاب خواندن را ترویج دهند.

این بازیگر در پایان خاطر نشان کرد: کتاب خواندن و خصوصا رمان به تقویت قوه تخیل انسان بسیار کمک می کند و برای من هم با توجه به حرفه بازیگری ام همین طور است و لذا من بسیار به مطالعه رمان علاقمندم.

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “نگرانی آقای بازیگر درباره وضعیت کتابخوانی!”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید