آخرین خبر

“مجنون آن ليلي كجاست؟” روانه بازار شد

خبرگزاری آوای ایرانیان: فرم این اثر از آنجایی که برای کوارتت زهی ، سازهای ایرانی و هارپ است شیوه دیگری از خواندن را می طلبید و من سعی کردم به یک جای دیگری از صدایم دست یابم.

به گزارش آوای ایرانیان، آلبوم «مجنون آن لیلی کجاست؟» نام اولین اثر مشترک فردین خلعتبری و فرشاد جمالی است که بر اساس اشعاری از مولانا شکل گرفته و طی هفته های گذشته در بازار موسیقی منتشر شده است.
فرشاد جمالی خواننده این اثر درباره همکاری خود با فردین خلعتبری گفت: به اعتقاد من وقتی آهنگساز، خواننده و شاعر رابطه صمیمی و خوبی با یکدیگر داشته باشند و طی روند انجام کار مراودات دوستانه ای برقرار کنند قطعا کار ماندگار خواهد شد . برای من نیز در روند ساخت این اثر چنین فضایی بوجود آمد چرا که خلق و خوی و نیز فرم کار فردین خلعتبری بنده را جذب کرد و از آنجایی که من نیز در صدد یک نوع نگرش و فرم دیگری در کارم بودم و تمایل داشتم تجربه جدیدی در زمینه موسیقی و آواز داشته باشم این همکاری شکل گرفت.
وی افزود: در روند انجام کار آقای خلعتبری انتخاب اشعار را به عهده من گذاشتند و من نیز ۸ غزل مولانا را برای این کار برگزیدم.
این خواننده در خصوص تفاوت این آلبوم با سایر آثارش بیان داشت: فرم این اثر از آنجایی که برای کوارتت زهی ، سازهای ایرانی و هارپ است شیوه دیگری از خواندن را می طلبید به طوری که هر بخشی از این اثر برای من چالش جدیدی بوده چرا که قطعات این آلبوم تکنیک خاص خودش را داشت و من سعی کردم به یک جای دیگری از صدایم دست یابم.
جمالی با اشاره به تغییر نگرش نسل جوان به شعر و موسیقی گفت: سلیقه و ذائقه مردم در حال عوض شدن است و این تغییر سلیقه درهمه موارد دیده می شود به همین دلیل جوانها بر اساس فرم زندگی شان به موسیقی و اشعار نو و بعضا اشعار با بار منفی روی آورده اند و این درحالی است که شعر ، موسیقی و آواز نشات گرفته از عشق است.
گفتنی است: آلبوم «مجنون آن لیلی کجاست؟» دربرگیرنده قطعاتی چون می زنم حلقه در هر خانه ای ، ای در دلم نشسته از تو کجا گریزم، برگذری درنگری جز دل خوبان نبری،‌گر در آب و گر در آتش می روی، از قصه حال ما نپرسی، بیا بیا که شدم درغم تو سودائی، در شرابم چیز دیگری ریختی در ریختی، به جان جمله مستان که مستم است.
فردین خلعتبری آهنگساز با سابقه کشورمان قطعات این اثر را برای کوارتت زهی ، سازهای کوبه ای و ایرانی و ساز هارپ انجام داده است.همچنین در سازبندی موسیقی ایرانی این اثر از سازهایی چون رباب و دوتار قدیمی نیز استفاده شده است.

برچسب ها

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در ““مجنون آن لیلی کجاست؟” روانه بازار شد”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید