آخرین خبر

مفهوم «مهاجرت» در نقاشی‌های 16 هنرمند

آوای ایرانیان: یک نمایشگاه گروهی نقاشی با عنوان «مهاجر» درباره مهاجرت در گالری «ایده پارسی» برگزار می‌شود.

 

مهاجر

به گزارش آوای ایرانیان ، در این نمایشگاه که توسط الناز صباغ‌پور گردآوری شده، آثار نقاشی ۱۶ نفر از نقاشان معاصر به‌نمایش گذاشته می‌شود. هنرمندان شرکت‌کننده در این نمایشگاه درک خود را از مفهوم «مهاجرت» در آثارشان به تصویر کشیده‌اند.

در متن معرفی این نمایشگاه آمده است: «انسان مدام در تلاش برای پیشرفت و دستیابی به موقعیت‌های بهتر، برای تأمین زندگی و رقم زدن آینده‌ای درخشان‌تر برای خود و بازماندگانش است. این خصلت انسان متفکر، وی را در چالشی قرار می‌دهد که مستلزم شکستن حریم‌های امن و آرامش‌بخش خویش برای صعود به قله‌های دیگر است. در این میان آدمی همواره با تضادها و پارادوکس‌هایی در جدال است.

بریدن از گذشته، خانه پدری، موطن مادر، خاطرات کودکی و بسیاری از خوشی‌ها و حسرت‌ها در قبال امید به ساختن آینده ای بهتر؛ انگاره ساده‌ای است بیان احساسات در قالب کلمات، چراکه حروف قاصر از تشریح دوگانگی رخ داده در ضمیر ناخودآگاه هر فرد هستند و تنها می‌توان به این جمله بسنده کرد: هجرت برای تبدیل وضعیت حال به موقعیتی بهتر و والاتر صورت می‌پذیرد و مهاجر انسانی است با گذشته‌ای معلوم و آینده‌ای نامعلوم …»

کیانا اسکندری، بابک بیداریان، مصطفی ترابی، نسرین جعفری، علیرضا چمک، زهره حاتمی‌پور، فرامرز خانی، حمید زارع، الناز صباغپور، محمود طاهری نصر، نجوا عرفانی، فرحانه علوی، رزا کاشانی، شیرین میرجمالی، جابر نصیری‌الحسینی و هما همایونی، هنرمندان حاضر در این نمایشگاه هستند.

این نمایشگاه ۱۷ اردیبهشت‌ماه ساعت ۱۷ تا ۲۱ در گالری «ایده پارسی» به نشانی شریعتی، خیابان دولت، نرسیده به سه‌راه نشاط، کوچه الله‌ر‌وردی آذر، شماره ۲۸ افتتاح می‌شود و تا ۲۲ اردیبهشت هر روز (به‌جز پنجشنبه‌ها) از ساعت ۱۷ تا ۲۰ میزبان علاقه‌مندان به هنر خواهد بود.

برچسب ها

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “مفهوم «مهاجرت» در نقاشی‌های ۱۶ هنرمند”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید