آخرین خبر

اجرای “اکتاپلای قیام شالبافها” در تهران و کرمان

خبرگزاری آوای ایرانیان: «اکتاپلای قیام شالبافها» اثر مشترک مسعود نکویی و پوریا قلی پور در کرمان و تهران به روی صحنه خواهد رفت.

مسعود نکویی سرپرست گروه کر«مهر وطن» ضمن اعلام این خبر گفت: «اکتاپلای قیام شالبافها» ژانر ترکیبی آواز آکاپلای پلی فونیک و رقص مدرن است که در روزهای یکم تا پانزدهم شهریور در پلاتوی صنعتی کرمان و مهرماه در تهران به روی صحنه می رود.

وی در ادامه افزود: اجرای«اکتاپلای قیام شالبافها» با مشارکت گروه موسیقی«مهروطن» به سرپرستی خود من و گروه«تیاتربوتیاآل» به سرپرستی پوریا قلی پور تولید شده است. در واقع بخش آکاپلای این اثر توسط من نوشته شده و بخش نمایشی آن نیز توسط پوریا قلی پور طراحی شده است.

نکویی همچنین عنوان کرد: شالبافی در کرمان بیش از ۱۰۰۰سال قدمت دارد و در دوران قاجار این صنعت به اوج خود رسید و شهره جهانی یافت و به کشورهای مختلف صادر می شد و حاصل دسترنج شالبافان گمنامی بود که از شدت کار در چاله شالبافی در سنین جوانی جان خود را از دست می دادند.

سرپرست گروه کر«مهر وطن» ادامه داد: شالبافها دو بار دست به قیام زدند و در قیام دوم حاکمیت کرمان را عوض کردند. «اکتاپلای قیام شالبافها» به پاسداشت جانفشانی های این کارگران گمنام تقدیم می شود.

برچسب ها

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “اجرای “اکتاپلای قیام شالبافها” در تهران و کرمان”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید