آخرین خبر

نظر همای درباره “تقلید از محمدرضا شجریان”

آوای ایرانیان: پرواز همای با نام اصلی سعید جعفرزاده احمد سرگورابی» با نام هنری «پرواز همای» در خرداد ماه امسال قرار بود در ایران به صحنه رود و به دلیل فعالیت های این هنرمند در خارج از کشور که سیاسی نام نهاده شد این کنسرت به دستور قضایی لغو شد و بعد از گذشت چند روز برای «همای» در دادسرای فرهنگ و رسانه «قرار منع تعقیب» صادر و اعلام شد که این هنرمند مشکلی برای اجرای کنسرت ندارد.

به گزارش ایرانیان، همای درباره لفظ خواننده سیاسی که به او لقب داده اند، به تجربه گفته است: از آنجایی که جامعه ی ما در سال های گذشته دستخوش بحران های سیاسی بوده و هر سخنی را می شد به مسایل سیاسی ربط داد و از آنجایی که من گاه گاه بی پرده نیز سخن می گفتم، این لقب را آنهایی شایعه کردند که دوست ندارند من در ایران روی صحنه باشم وگرنه من هیچ علاقه ای به سیاست ندارم.

صحبت های همای در حالی است که برخی از اشعار وی نظیر ملاقات با دوزخیان، خانه به دوش، عجب آب گل آلودی، بگرد تا بگردی و… مشخصا قابلیت هر نوع برداشتی را از سوی شنونده دارند اما او می گوید: این آثاری که نام برید وبسیاری از آثار دیگر من سرشار از بازی های زبانی ، شوخی های ادبی و پیام های گوناگون و به ویژه پیامهای ضد ریاکارانه است. یکی از ویژگی های شعر خوب چند وجهی بودن زبان و پیام آن است.

برای همای اینکه در چه ژانری قرار بگیرد مهم نیست و می گوید: نظر اهالی موسیقی مهم نیست! نظر مردم مهم است. من موسیقی ی ایرانی به سبک خودم را اجرا می کنم.

یکی از صحبت های جنجالی همای این بود که گفته است: «من فقط سعی کردم از استاد شجریان تقلید نکنم و سبک خودم را داشته باشم».سخنی که سیل موافقان و مخالفان به همراه داست.اما خود این روزها در چرایی این جمله می گوید: فکر نمی کنم حرف بدی زده باشم. من خود از شیفتگان صدای استاد بودم. انتقاد کنندگان هم همیشه بهانه ای برای انتقاد کردن پیدا می کنند.

حتی وقتی به او گفته می شود، خود شجریان ناراحت شدبا صراحت می گوید: فکر نکنم استاد علاقه ای به خواندن مطلبی درباره ی من داشته باشند. این حرف ها فقط شایعاتی ست که از جانب خبرنگارها یا اطرفیان استاد سرچشمه می گیرد تا بهانه ای برای تلخ کردن اوقات ما داشته باشند. وگرنه حرف من آنقدرها هم تلخ نیست که موجب رنجش باشد.

او درباره انتقادات به کنسرت تابستان امسال که به ۱۷۵ غواص شهید تقدیم کرد، گفت: من ان کار را برای شهدای گمنام خواندم نه برای منتقدان و از ته قلبم.
منبع: ایسکانیوز

برچسب ها

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “نظر همای درباره “تقلید از محمدرضا شجریان””

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید