آخرین خبر

آوازخوانی ستاره مکتب اصفهان در چهارمین شب آواز ایرانی

آوای ایرانیان: محمدتقی سعیدی مدرس و خواننده مکتب آوازی اصفهان در چهارمین شب آواز ایرانی به اجرای برنامه می‌پردازد

به گزارش آوای ایرانیان، چهارمین شب آواز ایرانی شنبه ۲۸ شهریورماه با حضور اساتید، هنرجویان و علاقه‌مندان آواز و موسیقی ایرانی از ساعت ۱۸ در سالن سوره حوزه هنری برگزار می‌شود.
محمد تقی سعیدی از جمله هنرمندانی است که غیر از خوانندگی تبحری هم در نواختن سه تار، تارو تنبک دارد. این هنرمند در خوانندگی تحت تعلیم استادان بزرگی چون تاج اصفهانی و مرحوم میرزا علی آقا ترکیان نیم تاج اصفهانی قرارگرفته است.
این خواننده فعالیت موسیقایی خود را از سن هشت سالگی نزد پدرش عباس‌علی سعیدی ولاشانی که خود از خوانندگان مکتب اصفهان بود با شرکت در مراسم تعزیه که اصطلاحاً به آن بچه‌خوان می‌گویند آغاز کرد. او از همان کودکی مورد تشویق پدرش و اساتید تعزیه از ‌جمله مرحوم میرزاعلی آقا نیم‌تاج اصفهانی قرار گرفت. مرحوم نیم‌تاج نیز وی را از ۱۲ سالگی تحت تعلیم قرار داد و برای آموختن دستگاه‌های موسیقی و ردیف به محمد تقی همت گماشت. اما در سال ۵۱ بود که با اعلام رادیو تلویزیون مرکز اصفهان جهت پذیرش هنرجو به ای نسازمان مراجعه و برای اولین بار زنده یاد تاج اصفهانی را ملاقات کرد و در همان جا مورد پذیرش قرار گرفت. وی بعدها در مرکز فرهنگی بیشه اصفهان مشغول فراگرفتن ردیف شد و تا سال وفات استاد تاج اصفهانی در خدمت وی مشغول به یادگیری هنر و اخلاق بود.
آشنایی با زنده یاد حسن کسایی نوازنده پیشگام نی و تمرین در حوزه خوانندگی مکتب اصفهان فعالیت های دیگری بود که این هنرمند در سال های بعد از مرگ استاد تاج اصفهانی انجام داد. این در حالی است که همکاری با شبکه های مختلف رادیو و تلویزیونی، همکاری با هنرمندان بزرگی چون جلیل شهناز، احمد عبادی، حبیب الله بدیعی و نعمت الله ستوده از جمله فعالیت های دیگری سعیدی در عرصه موسیقی است که تاکنون انجام داده است.
چهارمین شب آواز ایرانی شنبه ۲۸ تیر ماه ساعت ۱۸ در سالن سوره حوزه هنری برگزار می‌شود.

برچسب ها

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “آوازخوانی ستاره مکتب اصفهان در چهارمین شب آواز ایرانی”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید