آخرین خبر

آخر هفته با کنسرت‌های موسیقی

آوای ایرانیان: کنسرت مازیار فلاحی، کنسرت مسعود امامی، کنسرت آذربایجانی، اجرای گروه ژیوار، کنسرت فراق، کنسرت گروه نوای هنگام، کنسرت کردی و… از جمله برنامه‌هایی اجرایی در این آخر هفته است.
به گزارش آوای ایرانیان، کنسرت آذربایجانی (پاپ) با صدای سیاوش اسدالهی و رهبری ارکستر معین کوهی با اجرای قطعاتی از آلبوم گویلرین قیزی و آهنگسازی مهرداد حسن‌پور در برج آزادی برگزار خواهد شد.

اعضای گروه آذربایجانی را درامز: رضا بنایی، پرکاشن: امید خوش‌چهره، پرکاشن: محمد سلیمیان، گیتار بأس: حافظ آهنگری، گیتار الکتریک: ایلمان ابراهیمی، گیتار کلاسیک: مهیار منفرد، کلارینت و ساکسیفون: بهزاد محمودآبادی، کیبورد و آکاردئون: آرمین محمدی، کرال: الهه صادقی، راحله محمدی، شیوا خیاط، خواننده: سیاوش اسدالهی، رهبر ارکستر: معین کوهی، مدیر اجرایی: مهدی شفیعی فروتقه تشکیل می‌دهند.

این کنسرت روز چهارشنبه ۲۵ شهریورماه در سالن برج آزادی برگزار خواهد شد.

کنسرت مازیار فلاحی

مازیار فلاحی پس از اجراهای موفقش در شهرستان‌ها، در دور جدید اجرای برنامه‌های زنده‌اش، این بار در روز ۲۶ شهریور در سالن میلاد نمایشگاه بین‌المللی تهران روی صحنه می‌رود.

این خواننده که این روزها در رأس تعداد برگزاری برنامه‌های زنده در بین خواننده‌های پاپ قرار دارد و قبل از آغاز ماه محرم با ۱۰ روز اجرا رکورد جالب توجهی را از خود بر جای گذاشته بود، عاشقانه‌های پرطرفدارش را به سالن میلاد نمایشگاه بین‌المللی می‌برد.

این کنسرت به همت شرکت “آوای فروهر” روز پنجشنبه ۲۶ شهریورماه برگزار خواهد شد.

اجرای گروه ژیوار

گروه موسیقی بانوان “ژیوار” به سرپرستی و خوانندگی هنرمند کردستانی ژیوار شیخ‌الاسلامی شهریورماه امسال در تهران کنسرت موسیقی کردی برگزار می‌کند.

خواننده سنندجی ژیوار شیخ‌الاسلامی با اشاره به ‌اینکه گروه موسیقی “ژیوار” در دو بخش فارسی و کردی به اجرای برنامه می‌پردازد، گفت: در بخش کردی، پنج قطعه فولکلوریک با تنظیم جدید به اجرا درمی‌آید. نخستین بخش از کنسرت گروه ژیوار هم به موسیقی سنتی اختصاص دارد و در آن قطعاتی چون “کوی خرابات” و “نرگس مست” با شعری از حافظ، “مستانه” غزل مولانا، “چهارمضراب” دشتی و تک‌نوازی اعضای گروه خوانده و نواخته می‌شود.

وی همچنین گفت: نوآوری در ارائه موسیقی ضرورتی دانست که گاه در کنسرت‌های موسیقی بانوان نادیده گرفته می‌شود. گروه ژیوار در این کنسرت قطعات کردی اجرا می‌کند و سعی دارد تا اصالت موسیقی کردی را حفظ کند. در این کنسرت ممکن است اعضای گروه ژیوار تغییر کنند.

وی در ادامه گفت: گروه ژیوار در این کنسرت قطعات کردی اجرا می‌کند و ما سعی داریم تا اصالت موسیقی کردی را حفظ کنیم، همچنین در این اجرا از ساز تنبور نیز استفاده می‌شود.

سرپرست گروه ژیوار خاطر نشان کرد: در این کنسرت قطعات جدید اجرا می‌شود که امیدواریم مورد استقبال مخاطبان قرار گیرد.

این کنسرت ویژه بانوان روزهای پنجشنبه و جمعه ۲۶ و ۲۷ شهریورماه در تالار وحدت برگزار خواهد شد.

کنسرت فراق

کنسرت موسیقی سنتی “فراق” در دستگاه سه‌گاه با آهنگسازی طینوش بهرامی و آواز پوریا اخواص پنجشنبه ۲۶ شهریورماه بر اساس قطعاتی با مضمون “فراق” از اشعار شاعرانی چون حافظ و سعدی و همچنین هوشنگ ابتهاج در تالار رودکی اجر خواهد شد.
کنسرت “فراق” رویکردی کاملاً متفاوت دارد و در آن می‌توان موسیقی اصیل و سنتی ایران را مشاهده کرد: ذهنیت آهنگسازی آقای بهرامی، بر موسیقی کهن و قدیمی استوار است و به همین خاطر قطعاتی که در این کنسرت شنیده می‌شود بر همین اساس نوشته شده است ضمن آنکه آوازهایی که در کنسرت اجرا می‌شود نیز بازگشتی به مکاتب آواز قدیم داشته است.

رپرتوار فراق در دستگاه سه‌گاه است و قطعاتی چون “خسرو خوبان” – برداشت از یک تصنیف قدیمی که به سه‌گاه برگردانده شده است- “فراق” از حافظ، اشارات نظر (سایه)، “ترسم که اشک” – سه غزل هم‌وزن حافظ در آواز مخالف سه‌گاه-، ‌ “مشتاق و پریشان” (سعدی) – مدولاسیون به دستگاه همایون- اجرا می‌شود. در واقع این کنسرت را می‌توان از معدود برنامه‌هایی دانست که بیشتر “آواز محور” است.

این کنسرت روز پنجشنبه ۲۶ شهریورماه در تالار رودکی برگزار خواهد شد.

کنسرت نوای هنگام

گروه نوای هنگام به سرپرستی کوروش حجازی و خوانندگی علی سعیدی جمعه ۲۷ شهریور در سالن اصلی مجموعه برج آزادی به اجرای برنامه خواهد پرداخت.

گروه نوای هنگام از سال ۱۳۹۳ فعالیت خود را به صورت رسمی آغاز کرده و این نخستین اجرای رسمی این گروه است؛ این در حالی است که آهنگسازی قطعات این اجرا را مجتبی کشاورز بر عهده داشته است.

اعضای این گروه را علی سعیدی (آواز)، کوروش حجازی (تنبک)، آبتین عباسپور و نیما طباطبایی (تار)، ملینا فرجی (سنتور)، مزدک لامعی و سارا کنگرلو (کمانچه)، یاسمین آقامحمدی (عود)، بهنوش جودکی (بم تار) و مهناز اطهری (دف) تشکیل می‌دهند.

اعضای گروه نوای هنگام قرار است در دو بخش قطعاتی را چون دریا، مضراب شکن، تصنیف غم تو، رنگ سه‌گاه و… بنوازند.

کنسرت گروه نوای هنگام به سرپرستی کوروش حجازی و خوانندگی علی سعیدی ۲۷ شهریور از ساعت ۲۰:۰۰ در سالن اصلی مجموعه برج آزادی برگزار می‌شود.

کنسرت کردی بیژن کامکار

کنسرت گروه موسیقی “نوای بامداد” به سرپرستی سیروان منهوبی و خوانندگی بیژن کامکار در تالار وحدت شهر تهران برگزار می‌شود.

این کنسرت روز جمعه ۲۷ شهریورماه با اجرای قطعات گیان و دل (تنظیم: زاگرس منهوبی)، به ناز (تنظیم: زاگرس منهوبی)، نازدار (تنظیم: زاگرس منهوبی)، هه ناری پاوه (تنظیم: سیروان منهوبی)، دار بالا برز (آهنگ و تنظیم: زاگرس منهوبی)، واران وارانه (تنظیم: زاگرس منهوبی)، شیرین شیرینه (کامکار‌ها)، کچی کورد (تنظیم: سیروان منهوبی)، لورکی (تنظیم: زاگرس منهوبی) و ئاموزا گیان (تنظیم: زاگرس منهوبی) به روی صحنه می‌رود.

سحر کمالوند (رباب)، رشید کاکاوند (تمبک)، رامین اکباتانی (دف)، کامران احمدی (دف)، میثم کشاورز ملکی (تار)، امین جهانگیری (سنتور)، حیدر حیدری (بندیر) و زاگرس منهوبی (کمانچه و آهنگساز) به همراه سیروان منهوبی (سرپرست گروه و نوازنده عود) در این کنسرت به عنوان اعضای گروه “نوای بامداد” به هنرنمایی خواهند پرداخت، گفتنی است این کنسرت در قالب آلبوم موسیقی، در آینده راهی بازار موسیقی کشور خواهد شد.

پیش از این نیز گروه موسیقی “نوای بامداد” به خوانندگی “بیژن کامکار” تور کنسرت‌های غرب کشور را برگزار کرده‌اند
هنرآنلاین

برچسب ها

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “آخر هفته با کنسرت‌های موسیقی”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید