آخرین خبر

اعتصاب فیلمنامه‌نویسان به بریتانیا هم می‌کشد؟/ تغییر شرایط پرداخت

به گزارش آوای ایرانیان، به نقل از ورایتی، رئیس انجمن نویسندگان بریتانیا (WGGB) خواستار ایجاد تغییراتی در نحوه پرداخت به نویسندگان توسط پخش‌کننده‌های آنلاین شد.

ساندی توکسویگ امروز (چهارشنبه) در کنگره اتحادیه‌های کارگری (TUC) در لیورپول سخنرانی خواهد کرد و به نمایندگی از انجمن پیشنهادی را ارایه می‌کند که مبنی بر افزایش پرداخت‌ها به نویسندگان توسط شرکت‌های پخش آنلاین است. این پیشنهاد با موافقت کنگره طرح می‌شود.

به گفته توکسویگ شرکت‌هایی مانند نتفلیکس، آمازون پرایم، دیزنی، اپل و پخش کننده‌های پادکست مانند «آدیبل» نویسندگان را وادار می کنند تا قراردادهایی را امضا کنند که به آنها اجازه نمی‌دهد باقیمانده یا دریافتی بیشتری به ازای بازپخش‌ها در آینده داشته باشند و ادامه کار در رسانه‌های مختلف، چه به عنوان کتاب، نمایش‌های تئاتری یا تولید محتوای صوتی را غیرممکن می‌کنند.

چند ماه پیش توکسویگ راهپیمایی میدان لستر لندن را برنامه‌ریزی کرد تا با همتایان آمریکایی خود که از ماه می اعتصاب کرده‌اند، ابراز همبستگی کند.

در طرح انجمن نویسندگان بریتانیا آمده است: این شرکت ها صدها میلیون مشترک در سراسر جهان و ده‌ها میلیارد پوند درآمد دارند. با این حال، نویسندگانی که داستان‌هایی را خلق می‌کنند که در این پلتفرم‌ها ظاهر می‌شوند، پاداش مناسبی برای کار خود دریافت نمی‌کنند.

آنها از نویسندگان می‌خواهند تمام مالکیت معنوی و حق چاپ آثار خود را امضا کنند. به این معنی که حتی اگر نمایش هایشان به محبوبیت بین‌المللی برسند، هیچ دستمزد اضافی دریافت نمی‌کنند و نمی‌توانند برای ایجاد نمایش‌های تئاتری، کتاب یا محتوای صوتی بر اساس آثار خود استفاده کنند.

بسیاری از نویسندگان در زمانی که کار جدید منتشر نکرده‌اند، برای سرپا ماندن به پرداخت حق امتیاز تکیه می‌کنند. افزایش استفاده از قراردادهای کمپانی‌ها نوشتن را به حرفه‌ای بدل می‌کند که فقط آن‌ها توانایی پرداخت آن را دارند و در نتیجه، حرفه نویسندگی و داستان‌هایی که خلق می‌شود تنوع کمتری خواهد داشت.

کنگره اتحادیه‌های کارگری کمک ارزشمندی را که نویسندگان در اقتصاد و بخش فرهنگی و خلاق بریتانیا انجام می‌دهند، تایید می‌کند و از تلاش‌های انجمن نویسندگان و کمپین برای دستمزد عادلانه تر برای نویسندگانی که برای ارائه دهندگان استریم کار می‌کنند حمایت کرده است.

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “اعتصاب فیلمنامه‌نویسان به بریتانیا هم می‌کشد؟/ تغییر شرایط پرداخت”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید