آخرین خبر

شهرام ناظری: کنسرت خیابانی دردی دوا نمی‌‌کند

آوای ایرانیان: تفاهم‌نامه‌ای مربوط به ساخت مدرسه ۶ کلاسه بصورت خیریه بین شهرام ناظری و هوشنگ کامکار تنظیم شد و به امضای طرفین رسید. این مدرسه برای ترم دوم آموزشی قابل بهره‌برداری است.

به گزارش آوای ایرانیان، نشست خبری پیگیری کنسرت خیریه شهرام ناظری و گروه کامکارها پیش از ظهر امروز (دوشنبه ۵ شهریور) در سالن آمفی‌تئاتر موزه موسیقی برگزار شد و نمایندگان این کنسرت خیریه به سوالات خبرنگاران پاسخ گفته و توضیحات خود را در این خصوص ارائه دادند.

* دلیل تأخیر در ساخت مدرسه

توتونچیان مدیر شرکت هنری ققنوس اظهار داشت: تفاهم‌نامه‌ای مربوط به ساخت مدرسه ۶ کلاسه بصورت خیریه بین استاد شهرام ناظری و استاد هوشنگ کامکار تنظیم شده که امروز به امضای طرفین می‌رسد. قرار شد پول جمع‌آوری شده در «کنسرت خیریه ناظری و کامکارها»‌ صرف ساخت مدرسه‌ای در منطقه ثلاث باباجانی کرمانشاه شود. در این تفاهم‌نامه مدرسه و مشخصات و ابعاد آن و نام مشارکت‌کنندگان در آن ذکر شده است. این تفاهم‌نامه در حضور شما خبرنگاران به امضای آقای شهرام ناظری و هوشنگ کامکار می‌رسد.

مدیر شرکت هنری ققنوس در ادامه افزود: جا دارد از مدیر همایش‌های کشور که سالن وزارت کشور را به صورت رایگان در اختیار ما گذاشت و نیز مجوز کنسرت که کمتر از یک ساعت کارش انجام شد و دوستان طراحی و چاپ بروشور و طراح و مجری دکور که هیچکدام هیچ وجهی دریافت نکردند تشکر کنیم. همچنین کسانی که برای فروش بلیت زحمت کشیدند و راهنمایان سالن نیز پولی دریافت نکردند و مشارکت همه به صورت خیریه بود.

توتونچیان در جواب سؤال یکی از خبرنگاران مبنی بر اینکه ۹ ماه از این کنسرت گذشته و زمان بازگشایی مدارس است در مورد دلیل این تأخیر گفت:‌ سؤال به‌جایی بود. مشکلات عدیده‌ای پیش آمد و هزینه‌ها بیشتر از آن چیزی بود که پیش‌بینی می‌شد. مثلاً تهیه مواد غذایی برای زلزله‌زدگان کرمانشاه از عهده مردم عادی هم برمی‌آید لیکن تهیه ۶۰۰ میلیون تومان پول برای ساخت مدرسه از عهده هر کسی برنمی‌آید. بحث کانتینر هم که فقط برای چهار ماه کارایی داشت و در فصل گرما خود کانتینر به مکانی بسیار داغ و غیرقابل سکونت تبدیل می‌شد و به این دلیل بود که تصمیم گرفتیم به جای این کمک‌ها این پول را صرف ساخت مدرسه‌ بکنیم تا بچه‌ها در آن درس بخوانند و حتی صحبت‌هایی هم شد و جوانان در آنجا آموزش فنی و حرفه‌ای ببینند و بعد از طی دوره و یادگیری یک حرفه از فنی‌وحرفه‌ای وام دریافت کرده و اشتغالزایی شود لیکن این کار به زمان بیشتری نیاز داشت. نهایتاً توانستیم برای ساخت مدرسه‌ای شش کلاسه اقدام کنیم. ان‌اشاءالله امروز پس از امضای این تفاهم‌نامه نهایتاً تا سه ماه دیگر مدرسه ساخته و آمده بهره‌برداری خواهد شد.

* همکاری ادامه‌دار ناظری با کامکارها

شهرام ناظری در مورد همکاری خود در این کنسرت گفت: طبیعتاً کرمانشاه شهر بنده است و حس کُرد بودن و همشهری بودن روی ما تأثیر فراوانی گذاشت و واقعاً از صمیم قلب با همشهری‌های کرمانشاهی احساس همدردی کردم. بنده هم کمابیش در این مسائل مثل حادثه شین‌آباد و یا مثل کمک‌هایی به مؤسسه محک فعال بوده و هستم.

وی ادامه داد: در رابطه با این کنسرت خیریه هم با اول با اردشیر کامکار صحبت کردم که ایشان رضایت داشتند و گفتند باید با برادر بزرگم هوشنگ که سرپرست گروه هستند، صحبت کنید، چون ایشان تصمیم‌گیرنده اصلی گروه ما هستند. این شد که همه با استقبال و علاقه شروع به کار کردیم و با هماهنگی آقای توتونچیان و سازماندهی ایشان کار را پیش بردیم. البته زمان برای تمرین کم بود لیکن این کار و دور هم بودن و پیش بردن یک کار خیریه مهم بود که آن را انجام دادیم.

ناظری در جواب به خبرنگاری که در مورد همکاری مجدد او با گروه کامکارها در آینده گفت: چرا که نه؟ به خصوص با گروه کامکارها که سالیان سال با هم کار کردیم، لیکن شرایط اقتصادی فعلی مردم از یک طرف و معضل کپی‌رایت که در ایران بسیار نامطلوب است و طی ۴۰ سال هیچ فعالیتی در این جهت صورت نگرفته همه این مسائل باعث ایجاد مشکلاتی برای برگزاری کنسرت و خلق اثر شده لیکن با این وجود انگیزه و علاقه برای همکاری وجود دارد. البته مشکلات تنها در حوزه موسیقی نیست و در تمام طیف‌های جامعه مشکلات بسیار زیاد است.

هوشنگ کامکار در مورد تأخیر در انجام این کار خیریه گفت: بسیار بسیار بسیار از تأخیر به وجود آمده در این کار خیر متأسفم. هرچند امروز بسیار خوشحالم که این کار خیر انجام شده و به خودم افتخار می‌کنم به خاطر انجام این کار. ان‌شاءالله این مبلغ ناچیز صرف خدمت برای مردم زلزله‌زده کرمانشاه شود.

* تخمین ساخت مدرسه طی ۳ ماه

مدیر مؤسسه خیرین مدرسه‌ساز هم در خصوص ساخت این مدرسه توضیح داد: ما سعی کردیم علاوه بر این مبلغی که در این کنسرت جمع شده از محل‌های دیگر کمک‌های دیگر هم به آن اضافه کنیم.  سه ماه برای انجام این پروژه در نظر گرفته شده لیکن با زلزله‌ای که دیروز اتفاق افتاد و احیاناً شرایط آب و هوایی احتمال می‌رود تأخیر اندکی در پروژه روی دهد. لیکن تمام سعی ما این است در زمان مقرر کار انجام شود. این پروژه با ۸۰۰ میلیون تومان انجام خواهد شد که مابه‌التفاوت آن از سوی دولت تأمین می‌شود.

توتونچیان در مورد روند انجام این پروژه افزود: زمین سهم زیادی از مبلغ را به خود اختصاص می‌داد که خوشبختانه زمین این مدرسه بدون پول و رایگان به این پروژه اهدا شده است. قرار شد اسم مدرسه را آقای شهرام ناظری و هوشنگ کامکار انتخاب کنند. لیکن ایشان از سر تواضع هنوز اسمی به ما اعلام نکرده است. ان‌شاءالله مدرسه برای ترم جدید آماده خواهد شد. امیدواریم برای نیمه دوم سال تحصیلی این مدرسه به بهره‌برداری برسد.

وی افزود: ضمناً این پول در حسابی مشترک به نام آقای ناظری و آقای کامکار قرار دارد و همچنین ماهیانه ۵ میلیون تومان سود به آن اضافه می‌شود که تا به حال مبلغ ۵۴۸ میلیون تومان شده است. ۳۰ میلیون تومان هم فروش آنلاین داشته‌ایم که آن هم به کل این مبلغ افزوده می‌‌شود. یک چیز را هم توضیح دهم که این پول امانت مردم نیست که خیلی‌ها از این بابت پیگیر آن باشند بلکه کنسرتی انجام شده، خدماتی ارائه شده و پول آن دریافت شده است و این پول در اصل به آقای ناظری و کامکار تعلق دارد که این پول را به خیریه اهدا برای ساخت مدرسه در منطقه زلزله‌زده کرمانشاه اهدا کرده‌اند و این پول را از منافع شخصی‌شان پرداخت کرده‌اند و این آقایان دینی به کسی بدهکار  نیستند.

* کنسرت خیابانی دردی دوا نمی‌‌کند

هوشنگ کامکار در جواب به سؤال خبرنگاری که از او در مورد همکاری مجدد با آقای ناظری پرسید، اظهار داشت: ما گروه مستقلی هستیم هر زمان نیاز به خواننده‌ای داشته باشیم حتماً هماهنگی کرده و کار می‌کنیم. ضمناً در مورد این قضیه کنسرت‌های خیابانی که پسر آقای شجریان پیشنهاد داده‌اند بگویم که کار خوبی است لیکن با این کارها دردی از مردم دوا نمی‌شود. ضمناً مگر می‌شود در خیابان کنسرت بزرگ برگزار کرد، بعد چه جور می‌شود، امنیت را در کوچه‌ پس کوچه‌های محل برگزاری کنسرت برقرار کرد مثلاً حمله انتحاری یا مورد امنیتی پیش نیاید؟

وی افزود: به جای آن می‌توان مثلاً در سالن برج میلاد ۴۰ شب برنامه مجانی اجرا کرد که همه مردم بتوانند بیایند و استفاده کنند چون فضا مشخص و قابل کنترل است ولی در خیابان هیچ چیز قابل کنترل نیست. ضمناً بسیاری از این پیشنهادها که امروز داده می‌شود تظاهر است. کسی که می‌خواهد به مردم کمک کند راه برای کمک کردن زیاد است و مثلاً می‌تواند برود به مؤسسه محک کمک کند.

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “شهرام ناظری: کنسرت خیابانی دردی دوا نمی‌‌کند”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید