آخرین خبر

«مل مل» در ماه رمضان با محوریت همدلی و افطاری ساده مهمان کودکان می‌شود

تهیه کننده برنامه «مل مل» گفت: فضایل اخلاقی، همدلی و افطاری ساده از محورهای اصلی این برنامه تلویزیونی است و آیتم هایمان بر اساس این سه محور نوشته شده است.

به گزارش آوای ایرانیان «محمود سلامیان» تهیه کننده برنامه «مل مل» درباره ویژه برنامه رمضانی «مل مل» گفت: در روزهای ماه رمضان به صورت یک روز در میان این برنامه را بروی آنتن می بریم و هر برنامه حدود ۵۴ دقیقه است.

 

وی درباره مجری این برنامه نیز گفت: خانم فاطمه امینی کاراکتر گلی مجری برنامه ما در روزهای ماه رمضان است و به خاطر شیوع کرونا این برنامه بدون حضور بچه ها تولید می شود.

این تهیه کننده با اشاره به محور اصلی برنامه نیز بیان داشت: فضایل اخلاقی، همدلی و افطاری ساده از محورهای اصلی این برنامه تلویزیونی است و آیتم هایمان بر اساس این سه محور نوشته شده است.

وی همچنین ادامه داد: کاری که در ویژه برنامه ماه رمضان انجام دادیم این است که مصداق های فضایل اخلاقی و همدلی را در ضرب المثل های زبان فارسی پیدا کرده و آنها را به نمایش تبدیل کردیم. این مفاهیم در قالب ضرب المثل های زبان فارسی به صورت نمایشی به مخاطبان منتقل می شود. به این ترتیب هم قصه ضرب امثال را می بینیم و هم اینکه مفهوم و محتوای مورد نظرمان را به مخاطب منتقل می کنیم.

وی با بیان به کار گیری فرمایش حضرت آقا در این برنامه نیز افزود: منظورمان از همدلی، اشاره ای به فرمایش حضرت آقا در رزمایش مردم مستضعف است.

 

این تهیه کننده با بیان توضیحاتی درباره آیتم «مطبخ ننه» نیز گفت: ننه نقلی و بز باش دو کاراکتری هستند که آیتم «مطبخ ننه» را اجرا می کنند. موضوع اصلی که قرار است در این بخش به مخاطب منتقل شود، افطاری ساده و تغذیه مردم در ماه مبارک رمضان است. در این آیتم علاوه بر اینکه بچه ها باید مواد غذایی سالم مصرف کنند، به  تقویت سیستم ایمنی بدن به خاطر شیوع بیماری کرونا نیز پرداختیم. ما در این آیتم بچه ها را به سفره افطاری و سحری ساده تشویق می کنیم.

وی افزود: برای مثال اگر تبلیغ خرما می کنیم، می گوییم اگر از نظر مالی توانایی اش را دارید، می توانید به جای خرید یک جعبه خرما دو جعبه خرما خریداری کنید و یک جعبه اش را به همسایه ای که توانایی مالی آنچنانی ندارد بدهید.

سلامیان درباره آیتم «خیمه شب بازی» نیز گفت: این آیتم دو سال است که در مناسبت های مختلف اجرا می شود و فرشاد حسن پور بازیگر این آیتم است. در این بخش ۱۲ عروسک سنتی ایرانی خیمه شب بازی داریم. محتوای این آیتم با توجه به بحث در خانه ماندن بچه ها به خاطر تعطیلی مدارس روی مطالعه و کتاب خوانی متمرکز است.

 

وی ادامه داد: بچه های خیمه یا همان عروسک ها کتاب خانه ای راه اندازی کردند و اهالی خانه به صورت آنلاین سفارش کتاب می دهند. گل باقالی و قلی دو کاراکتر عروسک کودک خیمه هستند و هر روز ماجرایی جدید در این کتاب خانه رخ می دهد.

تهیه کننده برنامه «مل مل» همچنین افزود: در پایان هر قسمت از برنامه آیتمی داریم و در آن پیرو گسترش خصلت خوب انسانی که در بخش نمایشی ضرب المثل در هر قسمت داشتیم، همه بچه ها و کاراکترهای برنامه تصمیم می گیرند هر روز قولی را به خدا بدهند. برای مثال دروغ گویی موضوع برنامه است و گلی به بچه ها می گوید از این به بعد به خدا قول بدهیم که دروغ نگوییم.

 

وی در پایان نیز با اشاره به تشویق مردم به پایگاه کمیته امداد امام خمینی نیز بیان داشت: بخش دیگری هم در برنامه قرار دادیم که مرتبط با کمیته امداد امام خمینی است. با توجه به فرمایش حضرت آقا این بخش به اکرام ایتام و کمک های مردمی توجه می کند. از طرفی کمیته امداد در مسجدهای محل های مختلف پایگاه هایی دارند و مردم را به کمک به مستمندان تشویق می کنند.

برچسب ها

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “«مل مل» در ماه رمضان با محوریت همدلی و افطاری ساده مهمان کودکان می‌شود”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید