آخرین خبر

سالار عقیلی: کاش ۳۰ سال زودتر به دنیا می‌آمدم

آوای ایرانیان:سالار عقیلی وعده داد آهنگ‌هایی که با لهجه مازندرانی و آذری در کنسرت‌ها اجرا کرده است را ضبط و منتشر کند.

سالار عقیلی خواننده می‌گوید که از هفت سالگی به موسیقی علاقه‌مند شده است و با وجود مخالفت‌های پدرش، با حمایت مادرش وارد هنرستان موسیقی شد و کارش را به صورت حرفه‌ای آغاز کرد.

سالار عقیلی یادآور شد: به علت علاقه‌ام از دوران کودکی به تئاتر، تحصیلاتم را در رشته بازیگری تئاتر ادامه دادم. بعد هم وارد هنرستان موسیقی شدم و باب جدیدی از زندگی به رویم گشوده شد.

عقیلی اضافه کرد: بنا بر اصالتم که مربوط به استان‌های گلستان و آذربایجان است، کنسرت‌هایی با لهجه‌های مازندرانی و آذری اجرا کرده‌ام اما این اجراها فقط در کنسرت‌ها بوده و به صورت ضبط شده در دسترس قرار ندارد. ولی در آینده تصمیم دارم این اجراها را ضبط کنم و در دسترس مخاطبان قرار دهم.

او بیان کرد که در هنرستان موسیقی در کنار اساتیدی چون امیر بیداریان، موسیقی را فرا گرفت و ساز تخصصی‌اش در هنرستان سنتور بوده و فارغ التحصیل رشته نوازندگی سنتور از هنرستان موسیقی است.

عقیلی که در برنامه رادیویی «استودیو هشت» رادیو نمایش حاضر شده بود، با بیان اینکه در همین هنرستان به آواز نیز علاقه‌مند شد، گفت: در کنار کلاس‌های هنرستان، به صورت فوق برنامه به مدت ۹ سال در محضر استاد صدیق تعریف، آواز و ردیف‌های آوازی را فرا گرفتم و در سال ۱۳۸۰ اولین اثر خود را با نام «عشق ماند» با آهنگسازی استاد ارشد طهماسبی، در بازار موسیقی ایران منتشر کردم‌.

عقیلی عنوان کرد: اولین کنسرتم در سال ۱۳۷۳ در جشنواره موسیقی فجر در تالار رودکی بود که در آنجا تصنیف صبحدم را در دستگاه سه گاه اجرا کردم. در این اجرا به دلیل اینکه برای اولین بار روی صحنه می‌رفتم و در حضور مردم کنسرت داشتم، بسیار برایم سخت بود اما در آن سال به عنوان گروه منتخب شناخته شدیم و لوح تقدیر گرفتیم که بسیار برایم باارزش بود.

وی افزود: همیشه یکی از آرزوهایم این است که می‌خواستم حدود ۲۰ تا ۳۰ سال زودتر به دنیا می‌آمدم تا بتوانم اساتید بزرگ آواز ایران مانند استاد غلامحسین بنان و استاد تاج اصفهانی را ببینم و از حضورشان بهره ببرم.

عقیلی درباره برنامه‌هایش در زمان شیوع کرونا برای اجرای کنسرت های آنلاین گفت: هنرمند با مخاطب خودش زنده است و زندگیِ هنرمند، بی‌مخاطب خیلی سخت است؛ به خصوص در رشته‌هایی مثل تئاتر، سینما و موسیقی. برای همه کسانی که همیشه روی صحنه بودند، این شرایط خیلی سخت است که از مخاطبان خود دور باشند.

عقیلی درباره فعالیتش در این مدت افزود که تنها یک کنسرت آنلاین در تالار وحدت برگزار کرده و یک بار هم از صفحه شخصی اینستاگرامش با مردم در ارتباط بوده و به صورت لایو یک اجرا داشته است.

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “سالار عقیلی: کاش ۳۰ سال زودتر به دنیا می‌آمدم”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید