آخرین خبر

نقشم در «آتش و باد» واقعی است/ سریالی که بازی در آن چسبید

به گزارش آوای ایرانیان داریوش کاردان بازیگر و مجری که نقش «قوام شیرازی» کلانتر منطقه فارس را در «آتش و باد» ایفا می‌کند درباره چگونگی پیوستن خود به این پروژه تلویزیونی گفت: این اولین تجربه همکاری من با آقای مجتبی راعی کارگردان و حسن نجاریان تهیه کننده بود. البته تعریف آقای راعی را زیاد شنیده بودم و بعد از بازی در این مجموعه دیدم که واقعاً لایق این تعریف‌ها هم بودند. کارگردانی است که متن، دوربین، دکوپاژ و شخصیت‌پردازی را به خوبی می‌شناسد و تعاملش با بازیگران بسیار عالی است.

وی اظهار کرد: نجاریان هم یک تهیه‌کننده دلسوز است که انجام تعهدات مالی عوامل برایش اولویت داشت. چند باری هم که تلویزیون در پرداخت برآوردها تأخیر داشت، برخلاف برخی از تهیه‌کننده‌هایی که متاسفانه در سال‌های اخیر وارد فضای تلویزیون شده‌اند، صادقانه این موضوع را مطرح کرد و بازیگران و عوامل هم به او اعتماد داشتند. وقتی ایشان می‌گفت که «مطمئن باشید پول می‌رسد» به قولش عمل می‌کرد و عوامل هم با همان انرژی قبل به کارشان ادامه می‌دادند.

این بازیگر درباره نقش خود در این مجموعه تلویزیون نیز گفت: در ابتدا قرار بود نقش دیگری را داشته باشم، اما در صحبت‌هایی که با آقای راعی داشتم در نهایت این نقش را به من پیشنهاد کردند و من هم پس از مطالعه سناریو آن را پسندیدم و پذیرفتم.

قوام مابه‌ازای تاریخی دارد

کاردان افزود: قوام به عنوان کلانتر فارس در آستانه انقلاب مشروطه و شخص اول خاندان مشهور قوام، برخلاف سایر شخصیت‌های این مجموعه مابه ازای تاریخی دارد؛ هرچند بخش‌هایی از آن به اقتضای قصه دراماتیزه شده است. بنابراین جذابیت آن برای من بیشتر هم شد. البته به همه زندگی این شخصیت تاریخی پرداخته نشده، اما در همین حد هم نقشی بود که جای کار زیادی داشت. در سریال هم می‌بینیم که کلانتر فارس علاوه بر داشتن قدرت و شوکت، اهل تدبیر و ترفندهای سیاسی نیز هست که شخصیت او را پیچیده‌تر می‌کند.

وی عنوان کرد: با وجود محدودیت‌های کرونایی که کار تولید را برای همه عوامل و به ویژه بازیگران سخت کرده بود، باید بگویم «آتش و باد» سریالی بود که واقعاً به من چسبید و از حضور در آن کیف کردم. هم‌بازی شدن با برخی همکاران قدیمی و البته همکاری با دوستان جدید و فضای حرفه‌ای گروه بود که باعث شد این حس برای من و احتمالاً دوستان دیگر شکل بگیرد.

از سرمای استخوان‌سوز تا گرمای استخوان ذوب‌کن!

وی در پایان گفت: «آتش و باد» سریالی است که زحمت زیادی برایش کشیده شده؛ گروه سازنده در سرمای استخوان‌سوز امامزاده داوود و گرمای استخوان ذوب‌کن لپه‌زنک در جنوب تهران تلاش کردند تا سریالی بسازند که برای مخاطب آورده‌ای داشته باشد و سوادافزایی کند؛ هم سرگرم‌کننده باشد و هم استانداردهای فنی در آن رعایت شده باشد که فکر می‌کنم به این اهداف رسیده است.

سریال «آتش و باد» به تهیه کنندگی حسن نجاریان و کارگردانی مجتبی راعی با ۴۸.۳ درصد بیننده و ۷۶.۳ درصد رضایت رتبه دوم سریال‌های پرمخاطب نوروزی را از آن خود کرده و تا به حال در تلوبیون نیز ۲ میلیون و ۳۷۰ هزار بار دیده شده است.

حسین محجوب، محمود پاک‌نیت، لاله اسکندری، نادر فلاح، فرخ نعمتی، سهیلا رضوی، قاسم زارع، داریوش کاردان، میرطاهر مظلومی، رامین ناصرنصیر، مهدی فقیه، کریم اکبری مبارکه، صدرالدین حجازی، بیوک میرزایی، مهران نائل از بازیگران سریال «آتش و باد» هستند.

کاردان که در سال‌های دهه هفتاد بیشتر به واسطه تولید و اجرای برنامه‌های طنز مانند «۳۹» و جنگ‌های نوروزی همچون نوروز ۷۵ و ۷۶ و همین‌طور «شبکه سه و نیم» شناخته می‌شود، پیش از حضور در «آتش و باد» تجربه بازی در سریال‌های تاریخی همچون «کلاه پهلوی»، «سال‌های مشروطه» و «معمای شاه» را نیز در کارنامه خود داشت.

برچسب ها

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “نقشم در «آتش و باد» واقعی است/ سریالی که بازی در آن چسبید”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید