آخرین خبر

گفتگو با سازنده “مراسم قطع دست در اسپوکن”

آوای ایرانیان:مرتضی تیموری کارگردان نمایش «مراسم قطع دست در اسپوکن» گفت: این اولین کار رسمی من است و ادامه دادن این کار برایم دغدغه شده است.

به گزارش آوای ایرانیان استان آذربایجان شرقی،کارگردان نمایش «مراسم قطع دست در اسپوکن» نوشته مارتین مکدونا به آوای ایرانیان گفت: در گذشته به صورت غیر رسمی و علاقه شخصی در تئاتر کار کردم، اما این اولین کار رسمی من هست.

 تیموری افزود: به خاطر علاقه ای که به تیاتر و سینما  دارم و از آنجا که تخصص اصلی من عکاسی صحنه پردازی است که مانند یک فیلم یا تیاتر تک فریماست به دلیل هم پوشانی که این رسانه ها در عصر حاضر میتواند داشته باشند ، تصمیم گرفتم این کار را انجام بدم.

مرتضی تیموری در مورد انتخاب این نمایشنامه گفت: فضای فیلم و نمایشنامه مارتین مکدونا همیشه برایم جذاب بوده از این نظر که روایتی دارد، آدمها را به جان هم می‎اندازد، اکثر متن های مکدونا طنز تلخی دارند اما عمیق تر که میشوید ، لایه لایه های روانکاوانه ای کشف میکنید که آدمها هریک به نوعی تجربه کردند، روایتی از انسان های زخم خورده. ضمنا فضای صوری متن برایم هیجان انگیز بود و تخیل من رو خیلی تحریک میکرد.تصمیمم این بود که برخی دیالوگ ها را با فضای ذهنی که برایم میسازد، عکاسی صحنه پردازی شده انجام بدهم. این متن ظرفیت و قابلیت انجام این ایده را داشت.

تیموری در رابطه با ادامه کار تئاتر گفت:فکر میکنم تئاتر برایم دغدغه شده است و نمیتوانم ذهنم را ازش دور کنم.حتی قبل از این نمایش، ایده ی کار  را هم  در ذهنم به صورت کلی شکل دادم.

وی در باره انتخاب نمایش نامه گفت: کمدی سیاه ژانر مورد علاقه من است.اکثر نمایشنامه هایی که میخوانم به بخش مولتی مدیا ی آن هم فکر می کنم. مطمئنا نمایشنامه ای انتخاب میکنم که این ظرفیت را برای پیاده کردن ایده ام داشته باشد.

مرتضی تیموری با کمال خوشنودی و رضایت از استقبال گفت: تمام اجرا هایی که داشته ایم، خوشبختانه سالن پر شد . حتی مجبور شدیم از فضای بالکن سالن هم استفاده کنیم،

وی در ادامه افزود:در حال حاضر وقتی بشنوید تیاتری در کشور ما روی صحنه رفته که بیش از چند فیلم سینمایی هزینه داشته و استقبال کم نظیری هم ازش شده است، جای امیدواری هست که  تماشای تئاتر درفرهنگ مردم جای خوبی باز کرده است، آشنایی کامل با تئاتری های تبریز نداشته ام.اما متواضعانه برای عشق و شوری صادقانه ای که از سمت بسیاری از تئاتری های بی مدعا و کسانی که هنر و تاتر را برای خود هنر و تئاتر کار میکنند، سر تعظیم فرود می اورم.

برچسب ها

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “گفتگو با سازنده “مراسم قطع دست در اسپوکن””

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید