آخرین خبر

رونمایی از 6 پروژه زیرساختی سینمای ایران/شبکه نوین ارتباطات سینمای ایران)شناسا) راه‌اندازی می‌شود

به گزارش هنر آنلاین به نقل از  روابط عمومی موسسه سینماشهر، در ابتدا میرزاخانی با یادی از زنده‌یاد «آتیلا پسیانی» و «داریوش مهرجویی» و همسرش این مراسم را آغاز کرد.

وی گفت: در این ایام، اتفاقات تلخی در غزه در حال وقوع است. متاسفانه هر شب با اخبار کشتار مردم مظلوم فلسطین مواجه هستیم و این حملات و تحریم‌های عجیب و غریب، باعث شده است که وضعیت اسفباری در این کشور حاکم باشد. امیدوارم شر اسرائیل غاصب به زودی از سر جهان و جهانیان کنده شود و ملت فلسطین پیروز نهایی این نبرد باشند.

رونمایی از لوگوی جدید موسسه سینماشهر

مدیرعامل موسسه سینماشهر از تغییر لوگوی این موسسه خبر داد و گفت: قریب به ۲۰ سال لوگوی موسسه یکنواخت بوده و از طراح آن «محمد روح‌الامین» خواستم تا لوگو جدیدی را برایمان طراحی کند. در این طرح جدید از لوگوی سابق الهام گرفته شده است.

در ادامه با دعوت از یکی از خبرنگاران از لوگوی جدید این موسسه رونمایی شد. 

 میرزاخانی در ادامه این نشست درباره اهم فعالیت‌های شش ماهه اول ۱۴۰۲ موسسه سینماشهر گفت: اخیرا سامانه موسسه سینماشهر راه‌اندازی شده و در آن اطلاعات سینماهای هر استان به همراه میزان فروش فیلم‌های در حال اکران در دسترس خواهد بود، تمام تلاشمان این است که اخبار فنی سینما نیز در این سایت منتشر شود. 

شبکه نوین ارتباطات سینمای ایران)شناسا)

 او درباره راه‌اندازی شبکه نوین ارتباطات سینمای ایران)شناسا) بیان کرد: سینماهای به‌روز جهان از فناوری فضای ابری (Cloud Storage) برای نمایش فیلم استفاده می‌کنند، با توجه به گسترش استفاده از فناوری‌های مختلف ارتباطی در سطح کشور و همچنین حمایت اپراتور همراه اول و با عنایت به به‌روزرسانی بخش اعظمی از تجهیزات موجود، امکان اتصال کلیه سینماها به یکدیگر از طریق یک شبکه اختصاصی مهیا می‌شود.

وی افزود: این اقدام، امکان ارسال تمامی آثار سینمایی در حال اکران در یک روز به اقصی نقاط کشور فراهم می‌کند که در کاهش زمان و هزینه و افزایش کیفیت پخش نیز بسیار موثر خواهد بود. از طرفی دغدغه مفقود شدن هارد و خدشه‌دار شدن حقوق صاحب اثر برطرف خواهد شد و هر فیلم با فضای امن به صورت کدگذاری شده برای سینمای مدنظر ارسال می‌شود.

او در این جلسه درباره تجهیزات سینمای ایران بیان کرد: شعارمان در ابتدای امر هر شهر یک سینما بود و تمام تلاشمان این است که در شهرهایی که سینما وجود ندارد آمفی‌تئاترها را تغییر کاربری بدهیم، ۵۰ آمفی تئاتر در ۱۵ استان برای این کار شناسایی شده و موسسه سینماشهر از حالت ستادی به حالت صف تغییر پیدا کند. در این موسسه مدیریت توسعه و پشتیبانی فنی ایجاد شد که برای تجهیز سینماها حاضر شوند؛ در همین راستا ۵۰ ست سینما وارد کرده‌ایم.

«سینماکارت» ۱۰ میلیون نفر را به جمعیت سینماروی کشور اضافه می کند

میرزاخانی با اشاره به اینکه «سینماکارت» طرح حمایتی سازمان امور سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از خانواده بازنشستگان و پرسنل دولت در دستگاه‌های مختلف بوده، توضیح داد: با قرار گرفتن سینما در سبد فرهنگی خانوار، آورده سینما را با برنامه‌ریزی دقیق‌تر، بزرگ‌تر و منسجم‌تر نماید و شوق رفتن به سینما را به عنوان یک تفریح فرهنگی در خانواده‌ها بیشتر نماید. خانواده‌ها نیز می‌توانند به صورت ماهانه یا سالانه، سینما کارت را تهیه کنند و با قیمت مناسب‌تری فیلم دلخواه خود را تماشا کنند، اگر سینماکارت راه‌اندازی شود ۱۰ میلیون خانواده کارمندان دولت از آن استفاده خواهند کرد.

 او ادامه داد: سایت اینترنتی موسسه سینماشهر با هدف انتقال اطلاعات تخصصی و فنی در حوزه سینما، شفاف‌سازی و اطلاع‌رسانی کلیه فعالیت‌های موسسه سینماشهر و مرجعی برای انعکاس اخبار و اطلاعات فروش سینماهای کشور طراحی شده است، این سایت به آدرس www.cinemashahr.com در تابستان ۱۴۰۲ راه‌اندازی شد و در آن به اطلس سینمای ایران، ارائه اطلاعات و آموزش های از راه دور، ارائه قیمت‌های جهانی تجهیزات سینمایی، اطلاع‌رسانی اخبار فنی سینما و ارائه نمودارهای فروش و تحلیل بازار فروش پرداخته می‌شود.

وی درباره اطلس سینمای ایران گفت: با این امکان مخاطب از موقعیت استقرار سینماهای کشور بر روی نقشه آگاه و جزئی‌ترین اطلاعات درباره سینماهای کشور اعم از مشخصات فنی، تعداد سالن‌ها، چیدمان صندلی‌ها، قیمت بلیت، بعد مسافت نسبت به محل سکونت مخاطبان، امکانات حمایتی و رفاهی سینما شامل رستوران، بوفه، مهدکودک، کافی‌شاپ و… مطلع می‌شود. 

 میرزاخانی درباره سامانه سمفا توضیح داد: سامانه مدیریت فروش و اکران سینمای ایران (سمفا) وظیفه ترمینال هماهنگی سامانه‌های فروش برخط، زبان اجرایی نظامنامه اکران و نظام آماری متمرکز سینمای ایران را بر عهده دارد.

آی‌تیکت در سوپراپلیکیشن‌ها 

مدیرعامل موسسه تصویر شهر بیان کرد: «آی‌تیکت» به عنوان ترمینالی برای فروش بلیت در نظر گرفته شده است؛ در همین راستا تصمیم گرفته شد از پتانسیل فروشگاه‌های مجازی و دیجیتالی موجود در پلتفرم‌ها، اپلیکیشن‌ها و سوپراپلیکیشن‌ها استفاده شود، راه‌اندازی این سامانه باعث می‌شود جامعه مخاطب سینمای ایران توسعه پیدا کند و افرادی که در حوزه کسب و کار دیگری فعالیت می‌کنند با فیلم‌های روز آشنا شوند. با توجه به به‌روز شدن امکانات سیستم فروش و عرضه بلیت سینماها و رسیدن به استانداردهای بین‌المللی در این روش تلاش شده تا گیشه و بلیت کاغذی حذف گردد.

میرزاخانی ادامه داد: در این روش در محل سینما این محصول نصب می‌شود و مخاطبان می‌توانند از طریق پنل علاوه بر بخش خرید بلیت به بوفه آن سینما یا تاکسی‌های اینترنتی نیز متصل شوند. مخاطبان از این طریق می‌توانند خلاصه و تیزر فیلم را نیز تماشا کنند و پس از آن برای خریداری بلیت اقدام نمایند. همچنین این دستگاه قابلیت نصب در اماکن عمومی، ایستگاه های مترو، دانشگاه‌ها و ورودی فروشگاه‌های بزرگ را نیز دارد.

وی در ادامه بیان کرد: یکی دیگر از ماموریت‌های سینماشهر در بحث توسعه سالن‌های سینما و ایجاد امکان اکران فیلم‌های سینمایی همزمان با سایر شهرهای و مراکز پربرخوردار؛ استفاده شهرستان‌ها و مراکز کم برخوردار از مقوله سینماست، از آنجا که احداث یک پردیس سینمایی هزینه و زمان زیادی طلب می‌نماید لذا برآن شدیم تا با حمایت‌، تجهیز و به‌روز رسانی سالن‌های تحت مدیریت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در استان‌ها که سال‌ها از احداث آنها می‌گذرد و نیازمند تجهیز و به‌روز شدن است، به‌ویژه در شهرهایی که فاقد سینما هستند در بحث توسعه سینما نیز قدم‌هایی برداشته شود.

تجهیز و به‌روزسانی سالن‌های سینمایی شهرستان‌ها

مدیرعامل موسسه سینماشهر گفت: طبق گزارش‌های انجام شده بیش از ۲۰۰ شهر در کشور وجود دارد که فاقد سینما هستند، برخی از مراکز استان‌ها نیز تنها یک یا سه سالن سینما دارند؛ این کار با راه‌اندازی واحد فنی در موسسه سینماشهر آغاز شده تا نسبت به نصب و راه‌اندازی امکانات نمایش سینما اقدامات لازم صورت گیرد و بدین ترتیب تاکنون تجهیز چندین شهر صورت گرفته است. امید است تا پایان سال ۱۴۰۲، تجهیز و به‌روزسانی سالن‌های سینمایی شهرهای مختلف که در برنامه تفاهم با استانداران گنجانده شده به پایان برسد و بیش از ۴۰ سالن به جرگه سالن‌های نمایش سینمای ایران در شهرهای فاقد سینما اضافه شود.

وی درباره حمایت از سینماهای موجود و در حال ساخت کشور گفت: موسسه سینماشهر از خدمات لابراتواری آثار سینمایی تولید شده نیز حمایت می‌نماید. به این ترتیب که لابراتوارها هزینه‌های آماده‌سازی فیلم را برای اکران و نمایش در شهرها و سینماهای سراسر کشور را از موسسه دریافت می‌کنند تا کمک کوچکی به چرخه اقتصادی فیلم‌های تولید شده باشد.

این مدیر در پایان با اشاره به اینکه۵۰ پرده نمایش در کل کشور و در تهران ۱۰ سینما امکان گرفتن تبلیغات را دارندگفت: از زمان شروع فعالیت تیم ما موسسه سینماشهر با شرکت‌ها وارد مذاکره می‌شود و قرار دادهایی را بر این مبنا بسته است و امیدواریم با این کار درآمد سینمای کشور بیش از ۵ برابرشود.

سیستم تبلیغات پیش از اکران

 او درباره سیستم تبلیغات پیش از اکران در فیلم‌ها، به عنوان یکی دیگر از اقدامات سینماشهر گفت: با یکپارچه کردن سیستم تبلیغات پیش از اکران با جذابت بیشتر برای مخاطب و با افزایش چشمگیر درآمدها روبرو خواهیم بود، درآمدزایی از طریق تبلیغات در سینما همیشه به عنوان یکی از منابع درآمدی سینماداران مطرح بوده است که متاسفانه تا به حال به علت عدم یکپارچگی، فعالان شاغل در این حوزه از ظرفیت‌های موجود بهره‌برداری نشده و تنها تعداد محدودی از سینماهای کشور هستند که عمدتا در مرکز مشغول به فعالیت هستند و از این منابع درآمدی بهرمند بوده‌اند. حال آنکه امکان بهره برداری همزمان از تبلیغات شنیداری و دیداری، امکان تبلیغات هدفمند بر اساس جامعه مخاطب و ژانر فیلم‌ها و تمرکز حواس مخاطبان در سالن‌ها می‌تواند انگیزه‌ای برای ورود به این فرمت تبلیغات برای صاحبان کالا و خدمات باشد.

از ۶ پروژه زیرساختی سینمای ایران

شبکه نوین ارتباطات سینمای ایران)شناسا) راه‌اندازی می‌شود

نشست خبری «آئین رونمایی از زیرساخت‌های نوین سینمایی ایران» موسسه سینماشهر صبح دوشنبه ۲۴ مهر با حضور «هاشم میرزاخانی» مدیرعامل این موسسه و جمعی از اهالی رسانه در موسسه سینماشهر برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی موسسه سینماشهر، در ابتدا میرزاخانی با یادی از زنده‌یاد «آتیلا پسیانی» و «داریوش مهرجویی» و همسرش این مراسم را آغاز کرد.

وی گفت: در این ایام، اتفاقات تلخی در غزه در حال وقوع است. متاسفانه هر شب با اخبار کشتار مردم مظلوم فلسطین مواجه هستیم و این حملات و تحریم‌های عجیب و غریب، باعث شده است که وضعیت اسفباری در این کشور حاکم باشد. امیدوارم شر اسرائیل غاصب به زودی از سر جهان و جهانیان کنده شود و ملت فلسطین پیروز نهایی این نبرد باشند.

رونمایی از لوگوی جدید موسسه سینماشهر

مدیرعامل موسسه سینماشهر از تغییر لوگوی این موسسه خبر داد و گفت: قریب به ۲۰ سال لوگوی موسسه یکنواخت بوده و از طراح آن «محمد روح‌الامین» خواستم تا لوگو جدیدی را برایمان طراحی کند. در این طرح جدید از لوگوی سابق الهام گرفته شده است.

در ادامه با دعوت از یکی از خبرنگاران از لوگوی جدید این موسسه رونمایی شد. 

 میرزاخانی در ادامه این نشست درباره اهم فعالیت‌های شش ماهه اول ۱۴۰۲ موسسه سینماشهر گفت: اخیرا سامانه موسسه سینماشهر راه‌اندازی شده و در آن اطلاعات سینماهای هر استان به همراه میزان فروش فیلم‌های در حال اکران در دسترس خواهد بود، تمام تلاشمان این است که اخبار فنی سینما نیز در این سایت منتشر شود. 

شبکه نوین ارتباطات سینمای ایران)شناسا)

 او درباره راه‌اندازی شبکه نوین ارتباطات سینمای ایران)شناسا) بیان کرد: سینماهای به‌روز جهان از فناوری فضای ابری (Cloud Storage) برای نمایش فیلم استفاده می‌کنند، با توجه به گسترش استفاده از فناوری‌های مختلف ارتباطی در سطح کشور و همچنین حمایت اپراتور همراه اول و با عنایت به به‌روزرسانی بخش اعظمی از تجهیزات موجود، امکان اتصال کلیه سینماها به یکدیگر از طریق یک شبکه اختصاصی مهیا می‌شود.

وی افزود: این اقدام، امکان ارسال تمامی آثار سینمایی در حال اکران در یک روز به اقصی نقاط کشور فراهم می‌کند که در کاهش زمان و هزینه و افزایش کیفیت پخش نیز بسیار موثر خواهد بود. از طرفی دغدغه مفقود شدن هارد و خدشه‌دار شدن حقوق صاحب اثر برطرف خواهد شد و هر فیلم با فضای امن به صورت کدگذاری شده برای سینمای مدنظر ارسال می‌شود.

او در این جلسه درباره تجهیزات سینمای ایران بیان کرد: شعارمان در ابتدای امر هر شهر یک سینما بود و تمام تلاشمان این است که در شهرهایی که سینما وجود ندارد آمفی‌تئاترها را تغییر کاربری بدهیم، ۵۰ آمفی تئاتر در ۱۵ استان برای این کار شناسایی شده و موسسه سینماشهر از حالت ستادی به حالت صف تغییر پیدا کند. در این موسسه مدیریت توسعه و پشتیبانی فنی ایجاد شد که برای تجهیز سینماها حاضر شوند؛ در همین راستا ۵۰ ست سینما وارد کرده‌ایم.

«سینماکارت» ۱۰ میلیون نفر را به جمعیت سینماروی کشور اضافه می کند

میرزاخانی با اشاره به اینکه «سینماکارت» طرح حمایتی سازمان امور سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از خانواده بازنشستگان و پرسنل دولت در دستگاه‌های مختلف بوده، توضیح داد: با قرار گرفتن سینما در سبد فرهنگی خانوار، آورده سینما را با برنامه‌ریزی دقیق‌تر، بزرگ‌تر و منسجم‌تر نماید و شوق رفتن به سینما را به عنوان یک تفریح فرهنگی در خانواده‌ها بیشتر نماید. خانواده‌ها نیز می‌توانند به صورت ماهانه یا سالانه، سینما کارت را تهیه کنند و با قیمت مناسب‌تری فیلم دلخواه خود را تماشا کنند، اگر سینماکارت راه‌اندازی شود ۱۰ میلیون خانواده کارمندان دولت از آن استفاده خواهند کرد.

 او ادامه داد: سایت اینترنتی موسسه سینماشهر با هدف انتقال اطلاعات تخصصی و فنی در حوزه سینما، شفاف‌سازی و اطلاع‌رسانی کلیه فعالیت‌های موسسه سینماشهر و مرجعی برای انعکاس اخبار و اطلاعات فروش سینماهای کشور طراحی شده است، این سایت به آدرس www.cinemashahr.com در تابستان ۱۴۰۲ راه‌اندازی شد و در آن به اطلس سینمای ایران، ارائه اطلاعات و آموزش های از راه دور، ارائه قیمت‌های جهانی تجهیزات سینمایی، اطلاع‌رسانی اخبار فنی سینما و ارائه نمودارهای فروش و تحلیل بازار فروش پرداخته می‌شود.

وی درباره اطلس سینمای ایران گفت: با این امکان مخاطب از موقعیت استقرار سینماهای کشور بر روی نقشه آگاه و جزئی‌ترین اطلاعات درباره سینماهای کشور اعم از مشخصات فنی، تعداد سالن‌ها، چیدمان صندلی‌ها، قیمت بلیت، بعد مسافت نسبت به محل سکونت مخاطبان، امکانات حمایتی و رفاهی سینما شامل رستوران، بوفه، مهدکودک، کافی‌شاپ و… مطلع می‌شود. 

 میرزاخانی درباره سامانه سمفا توضیح داد: سامانه مدیریت فروش و اکران سینمای ایران (سمفا) وظیفه ترمینال هماهنگی سامانه‌های فروش برخط، زبان اجرایی نظامنامه اکران و نظام آماری متمرکز سینمای ایران را بر عهده دارد.

آی‌تیکت در سوپراپلیکیشن‌ها 

مدیرعامل موسسه تصویر شهر بیان کرد: «آی‌تیکت» به عنوان ترمینالی برای فروش بلیت در نظر گرفته شده است؛ در همین راستا تصمیم گرفته شد از پتانسیل فروشگاه‌های مجازی و دیجیتالی موجود در پلتفرم‌ها، اپلیکیشن‌ها و سوپراپلیکیشن‌ها استفاده شود، راه‌اندازی این سامانه باعث می‌شود جامعه مخاطب سینمای ایران توسعه پیدا کند و افرادی که در حوزه کسب و کار دیگری فعالیت می‌کنند با فیلم‌های روز آشنا شوند. با توجه به به‌روز شدن امکانات سیستم فروش و عرضه بلیت سینماها و رسیدن به استانداردهای بین‌المللی در این روش تلاش شده تا گیشه و بلیت کاغذی حذف گردد.

میرزاخانی ادامه داد: در این روش در محل سینما این محصول نصب می‌شود و مخاطبان می‌توانند از طریق پنل علاوه بر بخش خرید بلیت به بوفه آن سینما یا تاکسی‌های اینترنتی نیز متصل شوند. مخاطبان از این طریق می‌توانند خلاصه و تیزر فیلم را نیز تماشا کنند و پس از آن برای خریداری بلیت اقدام نمایند. همچنین این دستگاه قابلیت نصب در اماکن عمومی، ایستگاه های مترو، دانشگاه‌ها و ورودی فروشگاه‌های بزرگ را نیز دارد.

وی در ادامه بیان کرد: یکی دیگر از ماموریت‌های سینماشهر در بحث توسعه سالن‌های سینما و ایجاد امکان اکران فیلم‌های سینمایی همزمان با سایر شهرهای و مراکز پربرخوردار؛ استفاده شهرستان‌ها و مراکز کم برخوردار از مقوله سینماست، از آنجا که احداث یک پردیس سینمایی هزینه و زمان زیادی طلب می‌نماید لذا برآن شدیم تا با حمایت‌، تجهیز و به‌روز رسانی سالن‌های تحت مدیریت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در استان‌ها که سال‌ها از احداث آنها می‌گذرد و نیازمند تجهیز و به‌روز شدن است، به‌ویژه در شهرهایی که فاقد سینما هستند در بحث توسعه سینما نیز قدم‌هایی برداشته شود.

تجهیز و به‌روزسانی سالن‌های سینمایی شهرستان‌ها

مدیرعامل موسسه سینماشهر گفت: طبق گزارش‌های انجام شده بیش از ۲۰۰ شهر در کشور وجود دارد که فاقد سینما هستند، برخی از مراکز استان‌ها نیز تنها یک یا سه سالن سینما دارند؛ این کار با راه‌اندازی واحد فنی در موسسه سینماشهر

رونمایی از ۶ پروژه زیرساختی سینمای ایران

شبکه نوین ارتباطات سینمای ایران)شناسا) راه‌اندازی می‌شود

نشست خبری «آئین رونمایی از زیرساخت‌های نوین سینمایی ایران» موسسه سینماشهر صبح دوشنبه ۲۴ مهر با حضور «هاشم میرزاخانی» مدیرعامل این موسسه و جمعی از اهالی رسانه در موسسه سینماشهر برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی موسسه سینماشهر، در ابتدا میرزاخانی با یادی از زنده‌یاد «آتیلا پسیانی» و «داریوش مهرجویی» و همسرش این مراسم را آغاز کرد.

وی گفت: در این ایام، اتفاقات تلخی در غزه در حال وقوع است. متاسفانه هر شب با اخبار کشتار مردم مظلوم فلسطین مواجه هستیم و این حملات و تحریم‌های عجیب و غریب، باعث شده است که وضعیت اسفباری در این کشور حاکم باشد. امیدوارم شر اسرائیل غاصب به زودی از سر جهان و جهانیان کنده شود و ملت فلسطین پیروز نهایی این نبرد باشند.

رونمایی از لوگوی جدید موسسه سینماشهر

مدیرعامل موسسه سینماشهر از تغییر لوگوی این موسسه خبر داد و گفت: قریب به ۲۰ سال لوگوی موسسه یکنواخت بوده و از طراح آن «محمد روح‌الامین» خواستم تا لوگو جدیدی را برایمان طراحی کند. در این طرح جدید از لوگوی سابق الهام گرفته شده است.

در ادامه با دعوت از یکی از خبرنگاران از لوگوی جدید این موسسه رونمایی شد. 

 میرزاخانی در ادامه این نشست درباره اهم فعالیت‌های شش ماهه اول ۱۴۰۲ موسسه سینماشهر گفت: اخیرا سامانه موسسه سینماشهر راه‌اندازی شده و در آن اطلاعات سینماهای هر استان به همراه میزان فروش فیلم‌های در حال اکران در دسترس خواهد بود، تمام تلاشمان این است که اخبار فنی سینما نیز در این سایت منتشر شود. 

شبکه نوین ارتباطات سینمای ایران)شناسا)

 او درباره راه‌اندازی شبکه نوین ارتباطات سینمای ایران)شناسا) بیان کرد: سینماهای به‌روز جهان از فناوری فضای ابری (Cloud Storage) برای نمایش فیلم استفاده می‌کنند، با توجه به گسترش استفاده از فناوری‌های مختلف ارتباطی در سطح کشور و همچنین حمایت اپراتور همراه اول و با عنایت به به‌روزرسانی بخش اعظمی از تجهیزات موجود، امکان اتصال کلیه سینماها به یکدیگر از طریق یک شبکه اختصاصی مهیا می‌شود.

وی افزود: این اقدام، امکان ارسال تمامی آثار سینمایی در حال اکران در یک روز به اقصی نقاط کشور فراهم می‌کند که در کاهش زمان و هزینه و افزایش کیفیت پخش نیز بسیار موثر خواهد بود. از طرفی دغدغه مفقود شدن هارد و خدشه‌دار شدن حقوق صاحب اثر برطرف خواهد شد و هر فیلم با فضای امن به صورت کدگذاری شده برای سینمای مدنظر ارسال می‌شود.

او در این جلسه درباره تجهیزات سینمای ایران بیان کرد: شعارمان در ابتدای امر هر شهر یک سینما بود و تمام تلاشمان این است که در شهرهایی که سینما وجود ندارد آمفی‌تئاترها را تغییر کاربری بدهیم، ۵۰ آمفی تئاتر در ۱۵ استان برای این کار شناسایی شده و موسسه سینماشهر از حالت ستادی به حالت صف تغییر پیدا کند. در این موسسه مدیریت توسعه و پشتیبانی فنی ایجاد شد که برای تجهیز سینماها حاضر شوند؛ در همین راستا ۵۰ ست سینما وارد کرده‌ایم.

«سینماکارت» ۱۰ میلیون نفر را به جمعیت سینماروی کشور اضافه می کند

میرزاخانی با اشاره به اینکه «سینماکارت» طرح حمایتی سازمان امور سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از خانواده بازنشستگان و پرسنل دولت در دستگاه‌های مختلف بوده، توضیح داد: با قرار گرفتن سینما در سبد فرهنگی خانوار، آورده سینما را با برنامه‌ریزی دقیق‌تر، بزرگ‌تر و منسجم‌تر نماید و شوق رفتن به سینما را به عنوان یک تفریح فرهنگی در خانواده‌ها بیشتر نماید. خانواده‌ها نیز می‌توانند به صورت ماهانه یا سالانه، سینما کارت را تهیه کنند و با قیمت مناسب‌تری فیلم دلخواه خود را تماشا کنند، اگر سینماکارت راه‌اندازی شود ۱۰ میلیون خانواده کارمندان دولت از آن استفاده خواهند کرد.

 او ادامه داد: سایت اینترنتی موسسه سینماشهر با هدف انتقال اطلاعات تخصصی و فنی در حوزه سینما، شفاف‌سازی و اطلاع‌رسانی کلیه فعالیت‌های موسسه سینماشهر و مرجعی برای انعکاس اخبار و اطلاعات فروش سینماهای کشور طراحی شده است، این سایت به آدرس www.cinemashahr.com در تابستان ۱۴۰۲ راه‌اندازی شد و در آن به اطلس سینمای ایران، ارائه اطلاعات و آموزش های از راه دور، ارائه قیمت‌های جهانی تجهیزات سینمایی، اطلاع‌رسانی اخبار فنی سینما و ارائه نمودارهای فروش و تحلیل بازار فروش پرداخته می‌شود.

وی درباره اطلس سینمای ایران گفت: با این امکان مخاطب از موقعیت استقرار سینماهای کشور بر روی نقشه آگاه و جزئی‌ترین اطلاعات درباره سینماهای کشور اعم از مشخصات فنی، تعداد سالن‌ها، چیدمان صندلی‌ها، قیمت بلیت، بعد مسافت نسبت به محل سکونت مخاطبان، امکانات حمایتی و رفاهی سینما شامل رستوران، بوفه، مهدکودک، کافی‌شاپ و… مطلع می‌شود. 

 میرزاخانی درباره سامانه سمفا توضیح داد: سامانه مدیریت فروش و اکران سینمای ایران (سمفا) وظیفه ترمینال هماهنگی سامانه‌های فروش برخط، زبان اجرایی نظامنامه اکران و نظام آماری متمرکز سینمای ایران را بر عهده دارد.

آی‌تیکت در سوپراپلیکیشن‌ها 

مدیرعامل موسسه تصویر شهر بیان کرد: «آی‌تیکت» به عنوان ترمینالی برای فروش بلیت در نظر گرفته شده است؛ در همین راستا تصمیم گرفته شد از پتانسیل فروشگاه‌های مجازی و دیجیتالی موجود در پلتفرم‌ها، اپلیکیشن‌ها و سوپراپلیکیشن‌ها استفاده شود، راه‌اندازی این سامانه باعث می‌شود جامعه مخاطب سینمای ایران توسعه پیدا کند و افرادی که در حوزه کسب و کار دیگری فعالیت می‌کنند با فیلم‌های روز آشنا شوند. با توجه به به‌روز شدن امکانات سیستم فروش و عرضه بلیت سینماها و رسیدن به استانداردهای بین‌المللی در این روش تلاش شده تا گیشه و بلیت کاغذی حذف گردد.

میرزاخانی ادامه داد: در این روش در محل سینما این محصول نصب می‌شود و مخاطبان می‌توانند از طریق پنل علاوه بر بخش خرید بلیت به بوفه آن سینما یا تاکسی‌های اینترنتی نیز متصل شوند. مخاطبان از این طریق می‌توانند خلاصه و تیزر فیلم را نیز تماشا کنند و پس از آن برای خریداری بلیت اقدام نمایند. همچنین این دستگاه قابلیت نصب در اماکن عمومی، ایستگاه های مترو، دانشگاه‌ها و ورودی فروشگاه‌های بزرگ را نیز دارد.

وی در ادامه بیان کرد: یکی دیگر از ماموریت‌های سینماشهر در بحث توسعه سالن‌های سینما و ایجاد امکان اکران فیلم‌های سینمایی همزمان با سایر شهرهای و مراکز پربرخوردار؛ استفاده شهرستان‌ها و مراکز کم برخوردار از مقوله سینماست، از آنجا که احداث یک پردیس سینمایی هزینه و زمان زیادی طلب می‌نماید لذا برآن شدیم تا با حمایت‌، تجهیز و به‌روز رسانی سالن‌های تحت مدیریت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در استان‌ها که سال‌ها از احداث آنها می‌گذرد و نیازمند تجهیز و به‌روز شدن است، به‌ویژه در شهرهایی که فاقد سینما هستند در بحث توسعه سینما نیز قدم‌هایی برداشته شود.

تجهیز و به‌روزسانی سالن‌های سینمایی شهرستان‌ها

مدیرعامل موسسه سینماشهر گفت: طبق گزارش‌های انجام شده بیش از ۲۰۰ شهر در کشور وجود دارد که فاقد سینما هستند، برخی از مراکز استان‌ها نیز تنها یک یا سه سالن سینما دارند؛ این کار با راه‌اندازی واحد فنی در موسسه سینماشهر آغاز شده تا نسبت به نصب و راه‌اندازی امکانات نمایش سینما اقدامات لازم صورت گیرد و بدین ترتیب تاکنون تجهیز چندین شهر صورت گرفته است. امید است تا پایان سال ۱۴۰۲، تجهیز و به‌روزسانی سالن‌های سینمایی شهرهای مختلف که در برنامه تفاهم با استانداران گنجانده شده به پایان برسد و بیش از ۴۰ سالن به جرگه سالن‌های نمایش سینمای ایران در شهرهای فاقد سینما اضافه شود.

وی درباره حمایت از سینماهای موجود و در حال ساخت کشور گفت: موسسه سینماشهر از خدمات لابراتواری آثار سینمایی تولید شده نیز حمایت می‌نماید. به این ترتیب که لابراتوارها هزینه‌های آماده‌سازی فیلم را برای اکران و نمایش در شهرها و سینماهای سراسر کشور را از موسسه دریافت می‌کنند تا کمک کوچکی به چرخه اقتصادی فیلم‌های تولید شده باشد.

این مدیر در پایان با اشاره به اینکه۵۰ پرده نمایش در کل کشور و در تهران ۱۰ سینما امکان گرفتن تبلیغات را دارندگفت: از زمان شروع فعالیت تیم ما موسسه سینماشهر با شرکت‌ها وارد مذاکره می‌شود و قرار دادهایی را بر این مبنا بسته است و امیدواریم با این کار درآمد سینمای کشور بیش از ۵ برابرشود.

سیستم تبلیغات پیش از اکران

 او درباره سیستم تبلیغات پیش از اکران در فیلم‌ها، به عنوان یکی دیگر از اقدامات سینماشهر گفت: با یکپارچه کردن سیستم تبلیغات پیش از اکران با جذابت بیشتر برای مخاطب و با افزایش چشمگیر درآمدها روبرو خواهیم بود، درآمدزایی از طریق تبلیغات در سینما همیشه به عنوان یکی از منابع درآمدی سینماداران مطرح بوده است که متاسفانه تا به حال به علت عدم یکپارچگی، فعالان شاغل در این حوزه از ظرفیت‌های موجود بهره‌برداری نشده و تنها تعداد محدودی از سینماهای کشور هستند که عمدتا در مرکز مشغول به فعالیت هستند و از این منابع درآمدی بهرمند بوده‌اند. حال آنکه امکان بهره برداری همزمان از تبلیغات شنیداری و دیداری، امکان تبلیغات هدفمند بر اساس جامعه مخاطب و ژانر فیلم‌ها و تمرکز حواس مخاطبان در سالن‌ها می‌تواند انگیزه‌ای برای ورود به این فرمت تبلیغات برای صاحبان کالا و خدمات باشد.

آغاز شده تا نسبت به نصب و راه‌اندازی امکانات نمایش سینما اقدامات لازم صورت گیرد و بدین ترتیب تاکنون تجهیز چندین شهر صورت گرفته است. امید است تا پایان سال ۱۴۰۲، تجهیز و به‌روزسانی سالن‌های سینمایی شهرهای مختلف که در برنامه تفاهم با استانداران گنجانده شده به پایان برسد و بیش از ۴۰ سالن به جرگه سالن‌های نمایش سینمای ایران در شهرهای فاقد سینما اضافه شود.

وی درباره حمایت از سینماهای موجود و در حال ساخت کشور گفت: موسسه سینماشهر از خدمات لابراتواری آثار سینمایی تولید شده نیز حمایت می‌نماید. به این ترتیب که لابراتوارها هزینه‌های آماده‌سازی فیلم را برای اکران و نمایش در شهرها و سینماهای سراسر کشور را از موسسه دریافت می‌کنند تا کمک کوچکی به چرخه اقتصادی فیلم‌های تولید شده باشد.

این مدیر در پایان با اشاره به اینکه۵۰ پرده نمایش در کل کشور و در تهران ۱۰ سینما امکان گرفتن تبلیغات را دارندگفت: از زمان شروع فعالیت تیم ما موسسه سینماشهر با شرکت‌ها وارد مذاکره می‌شود و قرار دادهایی را بر این مبنا بسته است و امیدواریم با این کار درآمد سینمای کشور بیش از ۵ برابرشود.

سیستم تبلیغات پیش از اکران

 او درباره سیستم تبلیغات پیش از اکران در فیلم‌ها، به عنوان یکی دیگر از اقدامات سینماشهر گفت: با یکپارچه کردن سیستم تبلیغات پیش از اکران با جذابت بیشتر برای مخاطب و با افزایش چشمگیر درآمدها روبرو خواهیم بود، درآمدزایی از طریق تبلیغات در سینما همیشه به عنوان یکی از منابع درآمدی سینماداران مطرح بوده است که متاسفانه تا به حال به علت عدم یکپارچگی، فعالان شاغل در این حوزه از ظرفیت‌های موجود بهره‌برداری نشده و تنها تعداد محدودی از سینماهای کشور هستند که عمدتا در مرکز مشغول به فعالیت هستند و از این منابع درآمدی بهرمند بوده‌اند. حال آنکه امکان بهره برداری همزمان از تبلیغات شنیداری و دیداری، امکان تبلیغات هدفمند بر اساس جامعه مخاطب و ژانر فیلم‌ها و تمرکز حواس مخاطبان در سالن‌ها می‌تواند انگیزه‌ای برای ورود به این فرمت تبلیغات برای صاحبان کالا و خدمات باشد.

 

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “رونمایی از ۶ پروژه زیرساختی سینمای ایران/شبکه نوین ارتباطات سینمای ایران)شناسا) راه‌اندازی می‌شود”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید