آخرین خبر

کارگاه آواز ایرانی در دانشگاه تربیت مدرس برگزار می‌شود

به گزارش آوای ایرانیان، دور دوم کارگاه آموزش آواز ایرانی همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید در دانشگاه تربیت مدرس برگزار خواهد شد.

موسیقی ایرانی مانند دیگر هنرهای ایرانی در طول سالیان متمادی پیوندی عمیقی با فرهنگ بومی و تعلقات معنوی مردم ایران داشته است.
آواز ایرانی با دستگاه‌ها و ردیف‌های گوشنوازش، در طول دهه‌ها و سده‌های گذشته سینه به سینه از اساتید بزرگ به شاگردان منتقل شده و این گنجینه را می‌توان جزو میراث فرهنگی ایران‌زمین برشمرد.
به همت والا وطنخواه و برای نخستین بار، از تاریخ ٢ اردیبهشت تا ٢۴ تیرماه ١٣٩٧ و به مدت ١٢ جلسه، به همت دفتر آموزش‌های آزاد، کارگاه آموزش آواز ایرانی در دانشگاه تربیت مدرس برگزار شد.
در این کارگاه آموزشی دوره ردیف آوازی دستگاه همایون، به هنرجویان آموزش داده شد.
این هنرمند که، در حال حاضر در مقطع کارشناسی ارشد رشتهٔ تئاتر دانشگاه تربیت مدرس تحصیل می‌کند، در خصوص جزئیات نحوه برگزاری این کارگاه گفت: در این کارگاه از ردیف آوازی موسیقی اصیل ایرانی به روایت محمود کریمی جهت آموزش به هنرآموزان استفاده شد. همچنین هنرآموزان با تکنیک‌های صداسازی و نت‌خوانی (سلفژ) و پرورش صدا و بیان آشنا شدند. همچنین تصانیف فاخری که در دستگاه همایون توسط موسیقیدان‌های برجسته ایران خلق شده‌اند، به هنرآموزان معرفی و آموزش داده شد.
وطن‌خواه که خود از شاگردان اساتید برجسته آواز ایرانی چون بانو هنگامه اخوان، شاملوکیا و محمدابراهیم ذوالقدر بوده است، افزود: با توجه به این‌که این دوره آموزشی با استقبال دانشجویان مقطع ارشد و دکترای غیر مرتبط با حوزه هنر- نظیر دانشجویان پزشکی، فنی و مهندسی و علوم انسانی و … روبرو بود، ایجاد چنین فضایی می‌تواند به کشف استعدادهای هنری بی‌انجامد.
این هنرمند خاطرنشان کرد که در خاتمه این دوره آموزشی که با همکاری و مساعدت اساتید و مسئولان دانشگاه تربیت مدرس برگزار شد، گواهی پایان دوره معتبر از سوی دانشگاه به هنرآموزان اعطا شد.
وطن خواه افزود: با آغاز سال جدید تحصیلی، از تاریخ ١۵ مهرماه ١٣٩٨ دومین دوره آموزش آواز ایرانی همچون روال پیشین برگزار خواهد شد.
علاقمندان شرکت در این دوره می‌توانند جهت ثبت نام از طریق سامانه اینترنتی دفتر آموزش‌های آزاد دانشگاه تربیت در روزهای آتی اقدام کنند.
سامانه اینترنتی دفتر آموزش های آزاد دانشگاه تربیت مدرس: el.modares.ac.ir
علاقمندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌تواند با تلفن های ۸۲۸۸۳۲۲۱ و ۸۲۸۸۴۱۳۴ تماس حاصل کنند.

منبع: ایرنا

برچسب ها

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “کارگاه آواز ایرانی در دانشگاه تربیت مدرس برگزار می‌شود”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید