آخرین خبر

نوای «هورک‌هورک» از شمال خراسان شنیدنی شد

آلبوم موسیقی «هورک‌هورک» از مجموعه آلبوم‌های موسیقی نواحی ایران با آواز حسین عزیزی‌پور استاد موسیقی شمال خراسان و تار نوازی سعید طهرانی‌زاده در دسترس مخاطبان قرار گرفت.

به گزارش آوای ایرانیان، «هورک هورک» عنوان یکی از تازه‌ترین آثار منتشر در بازار فروش محصولات موسیقایی است که طی روزهای گذشته توسط موسسه فرهنگی هنری «ماهور» منتشر شده است.

این آلبوم در برگیرنده موسیقی شمال خراسان در منطقه قوچان است که با روایت کرمانجی و فارسی پیش روی شنوندگان قرار گرفته است.

در این مجموعه موسیقایی حسین عزیزی‌پور استاد موسیقی شمال خراسان به عنوان خواننده و سعید طهرانی‌زاده به‌عنوان نوازنده دوتار، پژوهشگر و مترجم اشعار آلبوم گروه اجرایی را تشکیل می‌دهند.

در توضیح این آلبوم آمده است: «حسین عزیزی پور، معروف به حسین عزیزی یکی از خوانندگان مشهور موسیقی شمال خراسان است. او در سال ۱۳۲۲ در شهرآباد بجنورد به دنیا آمده است. صدای وی در جوانی و تا حدود میان سالی در رده‌ی سوپرانو بوده و آثاری از وی موجود است که تونیک آنها حدود نت می اکتاو چهارم است. کم و کیف چنین صدایی در میان خوانندگان این ناحیه که آثار آن‌ها در دسترس است، کم نظیر و نادر است. ضمن اینکه کارگان او شامل آهنگ‌هایی با کلام پارسی و کرمانجی است.

این هنرمند از آموزش‌های اساتید برجسته‌ای همچون حاجی ابراهیم سبزواری، حاج غلامحسن برازنده (معروف به نوازنده) و ولی رحیمی، بهره مند بوده است و در طول سالیان فعالیت خود، به همراه اساتید دیگری همچون حسن یزدانی، لطیف لطفی، نیازعلی صحراروشن، آقاجان عطایی، پرویز دردی و خصوصاً خلیل یوسفی در مجالس و محافل اجرا داشته است.

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “نوای «هورک‌هورک» از شمال خراسان شنیدنی شد”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید