آخرین خبر

شهرام ناظری در کنسرت آنلاین چه می‌خواند؟

آوای ایرانیان: شهرام ناظری که قرار است به زودی کنسرت آنلاین برگزار کند، می‌گوید: متأسفانه درحال حاضر مشکل کرونا دست بردار نیست و مجبوریم با شرایط امروز خودمان را وفق بدهیم.

شهرام ناظری هنرمند ملی وخواننده پیشکسوت موسیقی اصیل ایرانی کنسرت آنلاین برگزار می‌کند. این اجرا که عنوان آن “آوای دوست” است روز جمعه ۷ خرداد ماه ساعت ۲۱ ازطریق اپلیکیشن لنز ایرانسل به‌صورت زنده پخش خواهد شد.

خبر این اجرا چند روزی است که در فضای شهر پیچیده و بنرهای نصب شده در پایتخت از بازگشت دوباره این هنرمند بزرگ برصحنه موسیقی نوید می‌دهد؛ “صحنه‌ای به وسعت ایران”. آخرین کنسرت شهرام ناظری در تهران مربوط به شهریورسال ۹۷ است. او قرار بود دی ماه ۹۸ هم به مدت سه شب کنسرت دیگری در تهران برگزار کند که این برنامه‌ها را به نشانه ادای احترام به درگذشتگان سانحه هوایی ایران- اوکراین لغوکرد و حال با گذشت بیش از یک سال و اندی، ناظری بار دیگر با مخاطبانشان دیدار تازه خواهد کرد.

شوالیه آواز ایران دلیل این دوری را مشکل کرونا می‌داند و تعطیلی‌های پی‌ درپی و توقف کنسرت‌های موسیقی مانع از آن شد که او دراین مدت اجرایی برای علاقه‌مندان و مخاطبانش داشته باشد. شهرام ناظری بالاخره جمعه هفتم خردادماه با “آوای دوست” نغمه‌ای دیگر برای یاران و دوستداران موسیقی ایرانی سرخواهد داد. شهرام ناظری که تازه به‌وطن بازگشته درگفت‌ و‌ گو با “ایران” در خصوص این اجرا گفت: “بیش ازیک سال است به‌دلیل گسترش کرونا تمامی برنامه‌های فرهنگی و هنری بخصوص اجرای موسیقی نیمه تعطیل شده است و دراین مدت زمان نتوانستم برای مخاطبان خود اجرای صحنه‌ای داشته باشم. براین اساس این فرصت را غنیمت شمردم و به دعوت برنامه تلویزیونی لنز ایرانسل تصمیم داریم کنسرتی به‌صورت آنلاین در تالار وحدت تهران برگزار کنیم.”

 برگزاری کنسرت آنلاین البته پیش از این هم به هنرمند ملی پیشنهاد شده بود اما او علاقه‌ای به این نوع اجرا نداشته است: “در این برهه زمانی کنسرت‌های متفاوتی به‌صورت آنلاین برگزار شد و مراکز مختلفی از من درخواست اجرای کنسرت آنلاین داشتند اما به شخصه علاقه‌ای به برگزاری کنسرت به این شیوه نداشتم.”

اجرای کنسرت از نظر ناظری، دریافت حس مخاطب است: “تمایل من این است که کنسرت در فضایی برگزار شود که بتوانم نفس مخاطب و علاقه‌مندان موسیقی را حس کنم.”

در نهایت اما طولانی شدن پاندمی کرونا باعث شده او بالاخره به اجرای کنسرت آنلاین رضایت بدهد: “متأسفانه درحال حاضر مشکل کرونا دست بردار نیست و مجبوریم با شرایط امروز خودمان را وفق بدهیم. براین اساس بعد از این دوره طولانی تصمیم گرفتم با لنز ایرانسل همکاری کنم و این کنسرت برگزار شود”

به‌گفته این هنرمند قرار است دراین کنسرت با همراهی گروه “مولوی” تعدادی از قطعات نوستالژیک مانند “آتش در نیستان”، “زمستان” -مهدی اخوان ثالث-، “شیدا شدم”، “دلا نزد کسی بنشین” و… و بخشی از کارهای ماندگار که در خاطرمردم به یادگار مانده و ثبت شده و درکنار آن بخش‌هایی از موسیقی دیارکورد اجرا شود.

در ماه‌هایی که گذشت متأسفانه شاهد از دست دادن دو استاد بزرگ آواز بودیم عبدالوهاب شهیدی و محمدرضا شجریان، ناظری درپاسخ به این سؤال که آیا برنامه یا بزرگداشتی برای استادان شهیدی و شجریان خواهد داشت بیان کرد: “اگر قرار باشد برنامه و بزرگداشتی برای استادان عبدالوهاب شهیدی و محمدرضا شجریان برگزار شود باید برنامه‌ریزی‌های منسجم تر انجام بگیرد که شایسته این بزرگواران است”

تازه‌ترین اجرای شهرام ناظری با حضور صابر نظرگاهی نوازنده تار، سینا جهان آبادی نوازنده کمانچه، بابک باربد نوازنده عود، توحید وحید نوازنده کمانچه آلتو، جمشید صفرزاده نوازنده سنتور، فرهاد صفری نوازنده تنبک و سازهای کوبه‌ای و شهریار نظری نوازنده دف وشهاب نیکمان نوازنده سازهای کوبه‌ای برگزار خواهد شد. قیمت بلیت کنسرت “آوای دوست” ۱۵ هزار تومان است و کسانی که موفق به دیدن آن به‌صورت زنده نشوند، تا ۲۰ خردادماه فرصت تماشای تکرار کنسرت را دارند.

کنسرت آنلاین شهرام ناظری در حالی برگزار می‌شود که تازه‌ترین آلبوم او قرار است با اشعاری ازنیما یوشیج با عنوان پدر شعر نو و بخش‌هایی از موسیقی مقامی خراسان بزودی منتشر شود. قرار بود شهرام ناظری با همراهی حسین علیزاده و پژمان حدادی کنسرتی درسالن فیلارمونیک پاریس برگزار کنند که به‌ دلیل کرونا این برنامه لغو شد که البته تاریخ این اجرا مربوط به ماه اسفند سال (ماه مارس) گذشته است.

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “شهرام ناظری در کنسرت آنلاین چه می‌خواند؟”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید