آخرین خبر

آیین اختتامیه نخستین سوگواره عکس آیینی اربعین ۱۴۰۰ برگزار می‌شود

دبیر نخستین دوره سوگواره عکس آیینی اربعین ۱۴۰۰ گفت: آیین اختتامیه این سوگواره با تجلیل از اساتید پیشکسوت عکاسی آیینی و دینی و تقدیر از برگزیدگان، پنجشنبه (۱۸ آذر) در فرهنگسرای بهمن برگزار می‌شود.

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا، توکلیان با اشاره به برگزاری این مراسم در ۲ بخش تک عکس و مجموعه عکس اظهارداشت: امسال با توجه به محدودیت‌های کرونایی، مراسم عزاداری ایام اربعین به شکل محدودتری در سطح ملی برگزار شد.

وی گفت: براین اساس هنرمندان از نقاط مختلف کشور توانستند در این مسابقه شرکت کنند و با ارایه آثار خود به معرفی مراسم و آیین‌های عزاداری اقوام ایرانی نیز بپردازند.

توکلیان هدف از برگزاری این مسابقه را آشنایی نسل جدید عکاسان، هنرجویان و علاقه‌مندان به هنر عکاسی با فضای رسانه‌های نوین عنوان و بر اهمیت رسالت عکس در فضای رسانه‌ای امروز تاکید کرد.

دبیر نخستین دوره سوگواره عکس آیینی اربعین ۱۴۰۰ بیان کرد: آثار این سوگواره توسط اساتید عکاسی محمدصادق حیدری، ساتیار امامی، زهیر صیدانلو، ثریا بیات و سمیه غلامی و کیوان امجدیان از فعالان رسانه داوری و برگزیدگان انتخاب شد که در مراسم اختتامیه از آنها تقدیر خواهد شد.

وی با اشاره به بخش نمایشگاهی این مسابقه افزود: تعداد ۴۰ عکس نیز توسط داوران انتخاب شد که به بخش نمایشگاه این مسابقه راه یافتند.

توکلیان حضور هنرمندان و عکاسان از استان‌های کشور در این رویداد را قابل توجه دانست و آثار ثبت شده در دبیرخانه سوگواره که از کردستان، اهواز، دزفول، آستارا، شیراز، سبزوار، اردبیل، اهر، گرگان، قزوین، سمنان، تبریز و دیگر شهرهای کشور بود را دلیل توجه به موضوع عکس آیینی بر شمرد.

دبیر نخستین دوره سوگواره عکس آیینی اربعین ۱۴۰۰ اظهارداشت: در آیین اختتامیه این سوگواره از اساتید پیشکسوت عکاسی آیینی و دینی؛ کمال‌الدین شاهرخ، عباس میرهاشمی، رسول اولیازده و جاسم غضبان‌پور تجلیل و همچنین آثار برگزیدگان و راه یافته به نمایشگاه در محرم سال آینده در مجموعه مدیریت شهری برگزار و از کتاب سوگواره رونمایی می شود.

آیین اختتامیه نخستین دوره سوگواره عکس آیینی اربعین ۱۴۰۰ پنجشنبه (۱۸ آذر) ساعت ۱۰ در فرهنگسرای بهمن واقع در انتهای بزرگراه شهید نواب صفوی، میدان بهمن، خیابان شهید وفایی برگزار و همچنین این برنامه از طریق فضای مجازی به نشانی @farhangsara_bahman پخش می‌شود.

براساس این گزارش، نخستین سوگواره عکس آیینی اربعین ۱۴۰۰ در ۲ بخش تک عکس و مجموعه عکس با موضوع‌های روضه‌های خانگی و کرونا، حضور بانوان در عزاداری‌ها، نقش زنان در موکب‌های عزاداری، نقش خادمان نوجوان و جوان ایرانی و عراقی در موکب‌ها، عزاداری و مناسک آیینی محرم و صفر و نیز شور و شعور حسینی در آیین پیاده‌روی اربعین برگزار شد.

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “آیین اختتامیه نخستین سوگواره عکس آیینی اربعین ۱۴۰۰ برگزار می‌شود”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید