آخرین خبر

از ازدواج گلزار تا بازگشت شهاب حسینی/ مصلحت سینمای ایران در چیست؟/ کار کنسرت علیرضا قربانی به بازار آزاد کشید

مجوز هفته؛ فیلم مصلحت 

download (8)

تهیه‌کننده فیلم سینمایی «مصلحت» در نخستین اکران مردمی‌اش در شهر شیراز بیان کرد که برای اکران شدن این فیلم اصلاحات جزیی صورت گرفته؛ اما تغییری در متن فیلم به وجود نیامده است‌.

نخستین اکران مردمی فیلم سینمایی «مصلحت» به کارگردانی حسین دارابی و تهیه‌کنندگی محمدرضا شفاه روز پنج‌شنبه ۱۸ خرداد در سینما سعدیِ و سینما شهر آفتاب شیراز برگزار شد. در این اکران، حسین دارابی کارگردان، محمدرضا شفاه تهیه کننده، وحید رهبانی و مجید نوروزی (بازیگران فیلم) حضور داشتند.

در اکران مردمی این فیلم سینمایی محمدرضا شفاه تهیه‌کننده «مصلحت» درباره بحث توقیف ۳ساله فیلم توضیح داد: همان‌طور که می‌دانید این فیلم سه سال توقیف بود و برای اکران هم طبیعتا اصلاحاتی صورت گرفت. ما سه سال صبر کردیم تا با مدیران به تعاملی برسیم که هم آن‌ها مشکلی با فیلم نداشته باشند و هم فیلم تغییری نکند. اگر قرار بود «مصلحت» با اصلاحات تغییر جدی کند، لازم نبود ۳ سال صبر کنیم. البته این اصلاحاتی هم که انجام شده، مفهوم و محتوایی از فیلم را عوض نکرده است.

photo_2023-06-09_11-18-21

وی افزود: «مصلحت» حرف سختی می‌زند و ما هم در حال تلاش هستیم تا این حرف را در مدیوم سینما به تصویر بکشیم. این فیلم، سیاسی نیست‌ بلکه فیلم زندگی است. در واقع همه ما می‌توانیم امروز در موقعیت کاراکترهای «مصلحت» باشیم.

وحید رهبانی از بازیگران نقش اصلی فیلم نیز  بیان کرد: بسیار خوشحال هستم که همسایه شما در این شهر زیبا هستم و در کنارتان به تماشای فیلم می‌نشینم. افتخار ما و فیلم است که اکران عمومی این فیلم را در شهر شیراز آغاز می‌کنیم و به قول سعدی «چه مصر و چه شام و چه برّ و چه بحر/همه روستایند و شیراز شهر».

وی اضافه کرد: هرکس که فیلم را ببیند، متوجه دلیل توقیف آن هم می‌شود. طبیعتا فیلمی که توقیف می‌شود، زیر تیغ سانسور هم‌ می‌رود. من به شخصه زخم‌های زیادی از سانسور خورده‌ام. فیلم «مصلحت» درباره مسائل روزِ مهم کنونی حرف می‌زند و درباره‌ آن‌ها طرح مسئله می‌کند. امروز زمانی است که این فیلم باید دیده شود و امیدوارم که آن را دوست داشته باشید.

photo_2023-06-09_11-13-31

مجید نوروزی دیگر بازیگر نقش اصلی این فیلم سینمایی عنوان کرد: شرایط اجتماعی جامعه و حال دل مردم خوب نیست؛ اما خوشحال هستم که شما سینما را انتخاب کرده‌اید. برای ما که در فضای هنر کار می‌کنیم، شما روزنه امید هستید و امیدوارم که شرایط جامعه خیلی زود به سمت و سویی رود که حال مردم هم بهتر شود.

وی افزود: فیلم ما چند سال توقیف شد زیرا من فکر می‌کردم خط فکری «مصلحت» با خط فکری مسئولان همسو نبود. ما باید یاد بگیریم که چگونه به عقاید هم احترام بگذاریم و چگونه با مردمی که با دیدگاه‌های ما تفاوت دارند زندگی کنیم.

این بازیگر جوان در ادامه این بحث اضافه کرد: امیدوارم به زودی جامعه ما به سمتی برود که هرکس هرجوری که دوست دارد در هرجا حاضر شود و بتوانیم در کنار هم با هر عقیده و ایدئولوژی ای ،شاد زندگی کنیم.

تهیه‌کننده فیلم سینمایی «مصلحت» در ادامه بحث پیرامون این اکران خاطر نشان کرد: این فیلم برای ما بسیار عزیز است؛ زیرا برای به نمایش درآمدن آن تلاش‌های زیادی کردیم. حسین دارابی «مصلحت» راقبل از فیلم «هناس» ساخت و برای تک تک لحظات آن زحمت کشیده است. در این روزها که مردم ترجیح می‌دهند در خانه فیلم‌ها را ببینید، شما مخاطبان سینما هم قدمی بردارید و فیلم‌ها را در سالن‌ها تماشا کنید تا ما فیلمسازان هم برای ساخت آثار بهتر انگیزه و دلگرمی بیشتری داشته باشیم.

در پایان این مراسم، حسین دارابی کارگردان فیلم تاکید کرد: از اکران «مصلحت» دیگر ناامید شده بودیم؛ اما به لطف خداوند باتلاش‌هایی که انجام شد در نهایت فیلم به اکران رسید. از اکران عمومی این فیلم خوشحال هستم و شما هم اگر «مصلحت» را دوست داشتید ما را در بهتر دیده شدن این فیلم کمک کنید.

عوامل فیلم سینمایی «مصلحت» در روزهای آینده با سفر‌ به شهرهای مشهد، همدان، اصفهان و… همراه با مخاطبان به تماشای این فیلم خواهند نشست.

photo_2023-06-09_11-12-38

فقدان هفته؛ بازیگر سینمای هند 

بازیگر پیشکسوت درگذشت

بازیگر قدیمی سینمای هند سولاچانا که معمولا نقش مادر را در سینما ایفا می‌کرد ، در سن ۹۴ سالگی درگذشت.

سولاچانا بازیگر سینمای هند که در بیش از ۲۵۰ فیلم هندی و ۵۰ فیلم به گویش ماراتی حضور یافت، روز یکشنبه به  دلیل کهولت سن در شهر مومبای چشم از جهان فروبست. سولاچانا بازیگری را در اوایل دهه ۱۹۴۰ در سینمای با گویش ماراتی شروع کرد و خیلی زود به فیلم‌های هندی زبان پیوست و در نقش مادر در بیشتر فیلم‌ها ظاهر شد.

او در فیلم‌های مشهوری مانند «آدمی» محصول ۱۹۷۶ مقابل دیلیپ کمار،«جانی نام من است» ساخته ویجی آناند و با بازی دو آناند، هما مالینی مقابل دوربین رفت. او در «مرد شجاع/Himmatwala » نقش مادر  را بازهم ایفا کرد. سولاچانا در چند فیلم کنار دو آناند ظاهر شد. او همکاری طولانی مدتی هم با راجش خانا داشت و در چند فیلم با او همبازی بود.

سولاچانا سال ۱۹۹۹ به پاس یک عمر فعالیت هنری جایزه پادما شری را دریافت کرد.

درگذشت بازیگر جوان فیلم «دختر شیطان»

یکی از بازیگران نقش اصلی فیلم سینمایی «دختر شیطان» درگذشت.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر برنا؛ فردین حفیظی که یکی از نقش های اصلی فیلم «دختر شیطان» را در کنار حمید فرخ نژاد و ایشا گوپتا بازی کرده در سن ۳۵ سالگی درگذشت.

قربان محمدپور با انتشار این خبر از درگذشت این بازیگر جوان خبر داد

داماد هفته ؛ رضا گلزار 

تصویر دامادی رضا گلزار در کنار دوستانش

رضا گلزار تصویری از خودش منتشر کرد که در فضای مجازی به عنوان تصویر دامادی رضا گلزار دست به دست می شود.

اخیرا ویدیویی منتشر شده است که نشان از ازدواج رضا گلزار با آیسان آقاخانی می دهد.

photo_۲۰۲۳-۰۶-۰۹_۲۱-۳۵-۲۵

بازگشت هفته ؛ شهاب حسینی به سینما 

شهاب حسینی بازیگر

صدور مجوز نمایش برای ۲ فیلم جدید شهاب حسینی خبر از بازگشت سوپر استار سینمای ایران دارد. .

سید شهاب‌الدین حسینی که در کنار بازیگری در حوزه تولید فیلم و تهیه‌کنندگی هم فعال‌تر شده است، به تازگی برای دو فیلم با نام‌های «نرگسی» و «مهمان‌سرای دو دنیا» درخواست پروانه نمایش داده بود که مجوز آن‌ها صادر شده است.

یکی از این دو فیلم غیرسینمایی یعنی «مهمانسرای دو دنیا» توسط خود حسینی کارگردانی شده که براساس برخی خبرهای منتشر شده چند سال قبل ساخته شده است. این فیلم گویا با اقتباس از نمایشنامه‌ای با همین نام از ازیک امانوئل اشمیت ساخته شده و طبق اطلاعات منتشر شده، ابتدا «مقیمان ناکجا» نام داشته و  پریناز ایزدیار و آرمان درویش بازیگران آن معرفی شده بودند.

براساس اطلاعات درج شده در سایت سازمان سینمایی، حسینی همچنین برای فیلم غیرسینمایی «نرگسی» هم پروانه نمایش گرفته که توسط پیام اسکندری کارگردانی شده است.

حسین اسکندری، شیرین آقاکاشی، غزاله نظر، شهاب حسینی و بهناز جعفری از جمله بازیگران این فیلم معرفی شده‌اند.

عکس مشترک هفته؛  محمدرضا گلزار و امین حیایی

عکس های عروسی محمدرضا گلزار با حضور امین حیایی+تصاویر

بلاخره عکس های عروسی محمدرضا گلزار با حضور چهره‌های مختلف سینمایی منتشر شد.

بلاخره چند عکس از عروسی محمدرضا گلزار منتشر شد که در میان آنها عکس امین حیایی نیز دیده می شود.

Screenshot_2023-06-10-23-41-54-166_com.instagram.android-edit

Screenshot_2023-06-10-23-41-40-159_com.instagram.android-edit

سوژه هفته؛ لیونل مسی

لیونل مسی سوژه جنجالی تلویزیون می‌شود

لیونل مسی افسانه معاصر دنیای فوتبال تبدیل به یک سوژه تلویزیونی جنجالی و پرسروصدا می‌شود.

 شبکه اپل پلاس در تدارک ساخت مجموعه‌ای تلویزیونی در رابطه با شخصیت این فوتبالیست معروف است. این مجموعه یک اثر مستند خواهد بود که اختصاص به کارنامه حرفه‌ای مسی و البته زندگی خانوادگی اش دارد.

داستان این چهره مطرح که به عنوان یک سوپراستار ورزشی شناخته می‌شود و برنده جام جهانی فیفا هم هست، در چهار اپیزود تعریف و بازخوانی می‌شود. در کنار بهره گیری از اسناد آرشیوی، این مجموعه حاوی صحنه‌ها و مصاحبه‌هایی است که برای اولین بار در معرض دید تماشاگران و علاقمندان قرار می‌گیرد.

صحنه‌های مجموعه در نقاطی، چون پاریس، قطر و آرژانتین فیلمبرداری شده و می‌شود. در کنار نمایش حضور پنج دوره‌ای مسی در جام جهانی، فعالیت‌های دیگر او هم به نمایش درآمده و مورد قضاوت و داوری بینندگان قرار خواهد گرفت.

مدیران اپل گفته اند کار تولید مجموعه با همکاری نزدیک خود فوتبالیست انجام شده و او بر تمام مراحل ساخت آن نظارت دارد. با آنکه هنوز نامی برای این مینی سریال انتخاب نشده، اما احتمال داده می‌شود با نام مختصر «مسی» به روی آنتن برود.

بخش مهمی از داستان مجموعه، مسی را در طول مسابقات جام جهانی ۲۰۲۲ قطر دنبال می‌کند. در این رابطه، دوربین فیلمسازان حتی وارد اتاق شخصی بازیکن هم می‌شود و لحظات تنهایی او را به نمایش می‌گذارد.

گفته شده این صحنه‌ها بسیار جذاب از کار درآمده و دوستداران مسی می‌توانند ببینند او در خلوت خود و قبل از شروع مسابقه چه کار‌هایی می‌کند و به چه می‌اندیشد. بجز چندین مصاحبه مختلف با مسی در زمان‌های متفاوت، مصاحبه‌هایی هم با همکاران، مربیان و اعضای خانواده او در این مینی سریال وجود دارد.

اهل فن می‌گوید معمولا کمتر اتفاق می‌افتد که دو دنیای سینما و تلویزیون در زمان حیات یک ستاره ورزشی به سراغ او رفته و فیلم یا مجموعه‌ای درباره اش تولید کنند. از این منظر، مینی سریال مسی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و به نوعی یک استثنا به حساب می‌آید.

مدیران شبکه اپل روی این نکته تاکید می‌کنند که تماشاگران مجموعه با دیدن آن، با یک لیونل مسی جدید روبرو خواهند شد که شباهتی به آن چهره‌ای ندارد که می‌شناسند و دوستش دارند. به گفته آنها، مسی در این مجموعه تماشاگران را وارد دنیای شخصی و خلوت خصوصی خود کرده و راز‌هایی را با آنان در میان می‌گذارد که تاکنون در جایی گفته و شنیده نشده است.

رسانه‌های ورزشی از مسی به عنوان فوتبالیستی حرفه‌ای و صاحب سبک یاد می‌کنند که به اندازه حرفه‌ای بودنش، جنجال ساز هم هست و همیشه تیتر یک اخبار ورزشی بین المللی است.

ثبت هفته ؛ ثبت ۲۲ خرداد به عنوان “روز سرودهای انقلاب” 

 با ثبت ۲۲ خرداد به عنوان "روز سرودهای انقلاب" موافقت شد

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سبزوار گفت: نامگذاری ۲۲ خرداد، سالروز درگذشت استاد حمید سبزواری به عنوان “روز سرودهای انقلاب اسلامی” در شورای فرهنگ عمومی کشور تایید و اکنون در مرحله طرح موضوع در شورای عالی انقلاب فرهنگی است.

رضا شجاع‌مقدم در حاشیه برپایی آیین هفتمین سالروز درگذشت استاد سبزواری اظهار کرد: دبیر شورای عالی انقلاب اسلامی نیز که هفته گذشته به این شهر سفر کرده بود در باره نهایی شدن این مصوبه قول مساعد داد.

وی افزود: علاوه بر ثبت روز بزرگداشت استاد سبزواری در تقویم ملی، اتفاق خوبی در خصوص احداث المان و نمادی برجسته بر مزار پدر شعر انقلاب رقم خورد که این مساله در مرحله تحقق بوده و مطالعه و انتخاب مشاور برای ساخت آن نیز در دستور کار انجمن آثار و مفاخر فرهنگی قرار گرفته است.

دبیر شورای فرهنگ عمومی سبزوار خاطرنشان کرد: همچنین نامگذاری هشتم اردیبهشت، سالروز شهادت شهید حمیدرضا الداغی، به عنوان “روز غیرت” در شورای فرهنگ عمومی شهرستان مصوب شد و مراحل بعدی تصویب آن نیز در سطوح ملی پیگیری می شود.

شجاع مقدم ادامه داد: ثبت روزی به نام حکیم “حاج ملاهادی سبزواری” به عنوان روز “فلسفه اسلامی” در تقویم کشور از سالیان گذشته به عنوان یکی از مطالبات به حق مردم سبزوار مطرح بوده است که البته این روز در ضمیمه تقویم آمده و ثبت آن در متن تقویم رسمی کشور در حال پیگیری است.

سریال هفته؛ گیل دخت 

از فصل دوم گیلدخت حمایت می‌شود

پیمان جبلی به این نکته اشاره کرد که مردم می‌خواهند تلویزیون به فرهنگ تاریخ، ارزش‌ها و افتخاراتشان احترام بگذارد. این امانت به صورت مشترک بر دوش ما و شما هنرمندان است و باید تلاش کنیم به‌درستی این امانت را پاس بداریم.

پیمان جبلی رئیس صداوسیما در مراسم تجلیل از عوامل سریال «گیلدخت» خطاب به بازیگران این مجموعه تلویزیونی، گفت: رسانه ملی بدون تردید خانه شماست. تلویزیون متعلق به مردم است و تبریک می‌گویم که لبخند رضایت را بر لبان آنها نشاندید. مردم بزرگواری که جلب رضایت‌شان غنیمتی بزرگ است و شما به آن دست یافتید. «گیلدخت» پرمخاطب‌ترین مجموعه در دوره جدید مدیریتی صداوسیما تاکنون بوده و جای افتخار دارد.

رئیس صداوسیما با اشاره به روند آغاز تولید این مجموعه تلویزیونی در معاونت برون‌مرزی صداوسیما اظهار کرد: زحمات بسیاری برای این کار کشیده شد و در نهایت امروز به اینجا رسید که مردم از شما و از رسانه ملی به تبع کار شما رضایت دارند. این جلسه برگزار شد تا به شما دست مریزاد بگوییم. تشکر اول را مردم از شما کردند و ما هم وظیفه خودمان می‌دانیم از شما قدردانی کنیم.

«گیلدخت» واقعی نبود اما باورپذیر بود

وی با اشاره به شعار این دوره مدیریتی سازمان صداوسیما بر دو پایه «هویت محوری» و «عدالت گستری» نیز عنوان کرد: «گیلدخت» مصداق عملی این دو شعار بود و هویت ایرانی، وطن پرستی، باورها و اعتقادات عمیق دینی ایرانی، هویت فرهنگی و تمدنی ایرانی جلوه‌های بسیاری در این کار داشتند. همچنین عدالت در پرداختن و توجه به خرده فرهنگ‌های جامعه ایرانی را در این سریال شاهد بودیم.

جبلی گفت: نمایش قطعات دیده نشده تاریخ از دیگر ویژگی‌های بارز این کار بود که آن را به شدت باورپذیر کرد. ماجراهای این داستان برگرفته از واقعیت نبود اما به شدت باورپذیر بود زیرا بخش‌هایی از تاریخ دیده نشده ایران را به تصویر می‌کشید و عناصر زیبای هویت ایرانی در دوره قاجار در آن به نمایش گذاشته شد.

رئیس صداوسیما با بیان اینکه «گیلدخت» داستان بسیار جذاب و پرکششی داشت و خودم به این کار تعلق خاطر پیدا کرده بودم خاطرنشان کرد: در این سریال زیبایی‌های ایران، طبیعت ایران، سنت‌ها و آداب و رسوم ایرانی و حتی ضرب‌المثل‌های آموزنده‌، اشعار زیبا و ادیبانه به خوبی به تصویر کشیده شدند. همچنین احترام به ارزش‌ها و وطن پرستی ایرانی، مردانگی و غیرت در این کار به خوبی نشان داده شد.

او سپس به ایفای نقش هنرمندان جوان در کنار هنرمندان پیشکسوت اشاره کرد و گفت: این یک تجربه جذاب و الگو برای رسانه ملی بود که از استعدادها و ظرفیت‌های جوانان در کنار پیشکسوت‌ها استفاده کنیم.

مردم خوراک خوب می‌خواهند

جبلی در ادامه با تأکید بر اینکه رسانه ملی باید پناه قابل اعتماد برای خانواده‌ها باشد گفت: تلویزیون امانتی در دستان ماست و باید خوراک خوب به مردم بدهیم. مردم می‌خواهند تلویزیون به فرهنگ تاریخ، ارزش‌ها و افتخاراتشان احترام بگذارد. این امانت به صورت مشترک بر دوش ما و شما هنرمندان است و باید تلاش کنیم به‌درستی این امانت را پاس بداریم.

رئیس صداوسیما همچنین با بیان اینکه درِ صداوسیما به روی همه شما باز است عنوان کرد: شما صاحب رسانه هستید و اینجا خانه شماست و ما موظفیم شرایطی را فراهم کنیم که مردم از تولیدات خوب بهره‌مند شوند. از این رو، آنچه را در توان داریم به کار می‌گیریم و از آثار خوب حمایت می‌کنیم.

«گیلدخت» ادامه دارد؟

او در پاسخ به پرسش بازیگر نقش اسماعیل در سریال «گیلدخت» درباره ساخت فصل دوم سریال عنوان کرد: تصمیم‌گیری در این باره باید به اهل فن سپرده شود اما علاقه شخصی‌ام ساخت فصل دوم است و اگر قرار شد فصل دوم ساخته شود، حمایت خواهیم کرد.

در ادامه مهدی مجتهد، قائم مقام صداوسیما در سخنانی گفت: تولید این مجموعه نمایشی در معاونت برون‌مرزی و در زمانی که آقای جبلی در این معاونت حضور داشتند، شکل گرفت و هدف این بود سنت‌ها و آداب و رسوم کشور را به خوبی نمایش بدهیم تا مخاطبانمان چه در داخل و چه در خارج از کشور با سنت‌ها و آداب و رسوم و فرهنگ ما آشنا شوند. جزئیات با همین نگاه و برای معرفی سنت‌ها در فیلمنامه گنجانده شد. از همه آنها که ما را کمک کردند تشکر می‌کنم.

در ادامه احمد نوروزی، معاون برون‌مرزی سازمان صداوسیما ضمن قدردانی از عوامل ساخت «گیلدخت» گفت: خوشبختانه این اثر نمایشی برون‌مرزی هم مورد اقبال داخلی قرار گرفت و هم دوبله و توزیع بین‌المللی آن در آستانۀ آغاز است. دوبله زبان عربی سریال هم آغاز خواهد شد و درخواست‌هایی داشتیم که کار به چند زبان دیگر نیز دوبله یا حتی زیرنویس شود؛ چرا که به جهت جذابیت و خوش‌فرمی از آن استقبال شده است.

سپس محسن برمهانی، معاون سیما با بیان اینکه اگر با نگاه بین‌المللی یک اثر را تولید کنیم مخاطب ما آن را خوب می‌بیند و «گیلدخت» از امتحان‌هایی بود که در این زمینه انجام دادیم و نتیجه خوب از آن حاصل شد، اظهار کرد: «گیلدخت» در حافظه تاریخی مردم خواهد ماند و سال‌ها درباره‌اش سخن خواهند گفت. زمان و نحوه پخش سریال خوب بود و عادت قدیمی مردم برای تماشای سریال در آخر هفته‌ها دوباره زنده شد. لذا از معاونت برون‌مرزی که این مجموعه را برای پخش در اختیار معاونت سیما قرار دادند، قدردانی می‌کنم.

قصد داریم اثرگذارتر باشیم

در بخشی دیگر احسان کاوه، قائم‌مقام معاون برون‌مرزی صداوسیما نیز با اشاره به اینکه از تمام زحماتی که دوستان ما متحمل شدند قدردانی می‌کنم گفت: مأموریت این کار معرفی ایران به جهان است. ایرانی که از هر لحاظ بی‌نظیر و یکتاست. معرفی ایران می‌تواند کمک کند تا در انتقال پیام و معنا به دیگر جوامع به فهم مشترک با آنان برسیم.

وی ادامه داد: ما عمدتاً در رسانه‌های برون‌مرزی کار خبری می‌کنیم، ۵۰ شبکه رادیویی، تلویزیونی و وب‌سایت به بیش از ۳۰ زبان دنیا داریم. برای آنکه مردمی‌که به این ۳۰ زبان گویش می‌کنند خبر، پیام و محتوای ما درک کنند لازم است که ما را بشناسند و برای دستیابی به این منظور هیچ بستری مهیاتر از بستر درام و نمایش نیست.

کاوه تأکید کرد: قصد داریم به شکل اثرگذاری در میدان حضور داشته ‌باشیم. طراحی ما برای آینده معاونت برون‌مرزی این است که بر بستر درام متمرکز شویم و فرهنگمان را به مردم جهان بشناسانیم و دارای گفتمان مشترکی شویم.

خستگی از تنمان بیرون آمد وقتی مردم سریالمان را دیدند

محمدرضا شفیعی، تهیه کننده مجموعه «گیلدخت» هم در سخنانی گفت: در روزگاری که «گیلدخت» پخش می‌شد، ویدئویی را برایم ارسال کردند که در آن سکانسی از فیلمی را جدا کرده بودند که دختری با ادبیات سخیفی پدرش را خطاب می‌کرد و زیر گوش او می‌زد و این را کنار سکانسی از گیلدخت قرار داده بودند که دختر قصه ما در آن آستین پدر را به مثابه دست پدر می‌بوسید و این نشان می‌دهد بسیاری از مفاهیمی‌که لازم است در قالب ساختارهای نمایشی قرار بگیرد و بدون شعارزدگی در لایه لایه قصه بیاید، بر جان مخاطب نشسته است و برای خودم هم جالب بود که این مفاهیم ارزشمند از سوی مخاطب هم درک شده است.

وی ادامه داد: بیشتر از آنکه این کار پروژه‌محور باشد، وظیفه‌محور بود و از روز اول تصمیم ما بر این بود که هرچه در توان داریم برای این کار بگذاریم.

شفیعی با بیان اینکه عوامل با عشق ایستادند، این عشق به مردم منتقل شد و وقتی مردم از آن استقبال کردند، خستگی از تن‌ عوامل سریال بیرون رفت گفت: مردم ما حقشان است که سریال و فیلم خوب ببینند. آنها با حجم زیادی از داده‌های غیرفرهنگی مواجه‌اند که دشمنان ما با هر نیتی تولید می‌کنند و از این حیث مظلوم‌اند.

به خاطر مردم کار کردیم

مجید آسودگان، نویسنده «گیلدخت» نیز با بیان اینکه هر درامی‌شبیه یک سیستم است و وقتی خوب کار می‌کند که همه عوامل اجرای آن خوب کار کنند اظهار کرد: اگر دیده شدیم حاصل تلاش همه عوامل بوده ‌است. ما می‌دانستیم که چه زحماتی کشیده شده و حاصل کار چقدر می‌تواند شیرین باشد و به همین خاطر سختی‌ها را تحمل می‌کردیم.

وی ادامه داد: اگر تلاش کردیم، کم یا زیاد به خاطر مردم بوده و خداوند را شاکریم که «گیلدخت» دیده شده و موردپسند واقع شده است. ما بازخوردهای خوبی از شهرهای مختلف دریافت کردیم و همه لحظاتی که خسته می‌شدیم، به خاطر مردم ادامه می دادیم. البته بعدها باید نقاط قوت و ضعف مان را آسیب شناسی کنیم. خداوند را شاکریم که در روایت، به اهدافی که داشتیم رسیدیم.

مجید اسماعیلی، کارگردان این مجموعه هم در سخنانی عنوان کرد: «گیلدخت» را در شرایط بسیار سختی ساختیم و اینکه «گیلدخت» به ثمر نشست، حاصل یک غیرت جمعی است. درخواست می‌کنم به دیگر جوان‌ها نیز اعتماد شود و جوانان بیشتر تحت حمایت قرار بگیرند.

در ادامه این نشست بازیگران و سایر عوامل این مجموعه تلویزیونی که از میان آنها می‌توان به محمود پاک نیت، محمد فیلی، فریبا متخصص، شقایق فراهانی، میترا رفیع، رامتین خداپناهی، فخرالدین صدیق شریف، رضا اکبرپور، یوسف صفری بختیاری، محمد معتمدی، نفیسه روشن و امین میری اشاره کرد، در فضایی صمیمانه به بیان نظرات و دیدگاه‌های خود پیرامون سریال پرداختند و در پایان از سوی رئیس صداوسیما تقدیر شدند.

خبر هفته؛ فسیل ۲ ساخته نمی شود
فسیل 2 ساخته می‌شود؟

تهیه‌کننده «فسیل» اعلام کرد که استقبال از یک فیلم دلیل ساخت قسمت بعدی‌اش نیست.

 در شرایطی که «فسیل» در ادامه اکرانش با گذشتن از فروش ۱۷۰ میلیارد تومانی و ۳ میلیون و ۸۰۰ هزار مخاطب به سیزدهمین فیلم ‌پرمخاطب بعد از انقلاب تبدیل شده، تهیه‌کننده این فیلم اعلام کرد تصمیمی برای ساخت قسمت دومش ندارد.

ابراهیم عامریان گفت:«ساخت فسیل ۲ را تکذیب میکنم. استقبال از تماشای هر فیلمی در سینما دلیل برای ساختن قسمت بعدی نیست و نخواهد بود. واکنش خوب تماشاگران بعد از تماشای فسیل انگیزه ساختن فیلم‌های دیگر در سینما را برایم بیشتر کرد.»

آخرین سلامِ هفته؛ «فریدون آسرایی» 

آخرین سلامِ «فریدون آسرایی» منتشر می‌شود

آلبوم جدید فریدون آسرایی به نام «آخرین سلام» به زودی منتشر می‌شود.

«آخرین سلام» عنوان آلبوم جدید فریدون آسرایی است که به زودی منتشر می‌شود، اولین آلبوم رسمی این خواننده «اولین سلام» نام داشت. آسرایی می‌گوید این اثر آخرین فعالیت او در قالب آلبوم خواهد بود. «آخرین سلام» با ۹ قطعه و با موسیقی مجتبی مصری تهیه و تولید شده است. آسرایی آلبوم‌های «از تو دورم»، «خاطرات گمشده» و «عشق یعنی» را در سالهای فعالیت‌اش منتشر کرده است.

پیش فروش نسخه دیجیتال آلبوم در سایت «بیپ تونز» و پیش فروش نسخه فیزیکی اثر در سایت «ایران کنسرت» آغاز شده است. این آلبوم از سوی شرکت رویال هنر و تهیه‌کنندگی «مجید عبدی» ۲۸ خرداد روانه بازار موسیقی خواهد شد.

نشست خبری دوازدهمین دوره سراسری و اولین دوره بین‌المللی تئاتر صاحبدلان برگزار شد

نشست خبری دوازدهمین دوره سراسری و اولین دوره بین‌المللی تئاتر صاحبدلان برگزار شد

رونمایی از پوستر بخش بین‌الملل این رویداد با طراحی بهرام شادانفر و با حضور یدالله وفاداری، محمد حمزه‌زاده، ناصر علاقبندان، بابک والی، مسلم قاسمی و مهدی طهماسبی در ابتدای مراسم انجام شد.

نشست خبری دوازدهمین دوره سراسری و اولین دوره بین‌المللی تئاتر صاحبدلان با حضور کاظم نظری (مدیرکل هنرهای نمایشی)، اسرافیل فرج‌اللهی (مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی ایران)، محمود فرهنگ (دبیر رویداد صاحبدلان)، محمدحسین فائزی (مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قزوین)، مهدی افشارقهرمانی (مشاور امور هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد قزوین)، غلامرضا نعمتی (معاون اجرایی اداره کل هنرهای نمایشی)، حسن رونده و مژگان وکیلی و جمعی از اصحاب رسانه در سالن کنفرانس دفتر موسیقی معاونت هنری برگزار شد.

رونمایی از پوستر بخش بین‌الملل تئاتر صاحبدلان

رونمایی از پوستر بخش بین‌الملل این رویداد با طراحی بهرام شادانفر و با حضور یدالله وفاداری، محمد حمزه‌زاده، ناصر علاقبندان، بابک والی، مسلم قاسمی و مهدی طهماسبی در ابتدای مراسم انجام شد.

تلاش بر تقویت زیرساخت‌های نمایشی استان‌ها

کاظم نظری مدیرکل هنرهای نمایشی در این نشست گفت: «تلاش‌مان این بود که رویدادهای اداره کل هنرهای نمایشی در استان‌ها تقسیم شود. مدیران و هنرمندان استان قزوین بسیار از هنرهای دینی استقبال کردند و امیدواریم صاحبدلان در قزوین بماند. ما به‌واسطه این جشنواره‌ها و رویدادها تلاش داریم مکان‌ها و زیرساخت‌های استان‌ها تقویت شوند.»

                                                                    

اختتامیه‌ای با حضور وزیر ارشاد

در ادامه این نشست، محمدحسین فائزی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قزوین هم گفت: «با افتخار امسال از ۲۸ خرداد الی اول تیر میزبان اختتامیه رویداد تئاتر صاحبدلان در استان قزوین هستیم، این میزبانی به مدت پنج ‌روز با حضور گروه‌های خارجی انجام خواهد شد.»

او ادامه داد: «۴ نمایش صحنه‌ای بین‌المللی، ۴ مجلس تعزیه، ۵ رادیونمایش و ۴ نقالی در سه سالن نمایشی استان قزوین اجرا خواهد شد. امیدوارم تئاتر صاحبدلان در زیست‌بوم ما و این استان هنرپرور اتفاق خوبی را برای هنر تئاتر رقم بزند.»

فائزی در پایان سخنانش هم گفت: «ما همچنین تلاش داریم اختتامیه این رویداد را با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در محوطه دولت‌خانه صفوی برگزار کنیم.»

بخش بین‌الملل؛ مهم‌ترین اتفاق رویداد صاحبدلان

در ادامه این نشست رسانه‌ای، محمود فرهنگ دبیر رویداد صاحبدلان و دبیر کانون تئاتر دینی کشور با تشکر و قدردانی از اهالی رسانه و مطبوعات برای پوشش و بازنشر اخبار رویداد تئاتر صاحبدلان، گفت: «شاید مهم‌ترین اتفاق این رویداد این است که در دوران حضور دکتر کاظم نظری، ما برای نخستین بار یک نگاه جدی به کشورهای مسلمان داریم که این امر ظرفیت‌های تئاتر ما را نشان می‌دهد.»

 او در ادامه افزود: «ما همیشه از ضعف بودجه در تئاتر رنج می‌بریم و می‌خواهیم که نمایندگان مجلس و بودجه‌نویسان به این حوزه نگاه جدی داشته باشند. ما در تئاتر صاحبدلان تلاش کردیم با حمایت دکتر فائزی و سایرین خوب کار کنیم و از هر لحاظ تلاش کردیم این اتفاق رخ دهد.»

فرهنگ گفت: «حدود صد و پنجاه گروه طی یک سال در قالب صاحبدلان برای اجرای تعزیه و نمایش‌های آیینی تلاش کردند؛ در همین عرصه بعد از سی سال به گفته خود تعزیه‌خوان‌ها تعزیه‌ای در تئاتر شهر اجرا شد که برای‌شان اتفاقی خوب و ارزشمند بود.»

دبیر کانون تئاتر دینی در مورد ضرورت احیا و راه‌اندازی زیرساخت‌ها در شهرستان‌ها توضیح داد: «الآن استان‌های ما احتیاج به زیرساخت دارند، ما با جلساتی که داشتیم تلاش بر ایجاد و بهبود زیرساخت‌های استان قزوین و نیز ایجاد انگیزه برای جوانان داشتیم.»

او درباره سابقه برگزاری مهم‌ترین رویداد نمایشی دینی و آیینی کشور گفت: «اولین دوره این رویداد با نام حقیقت و ۱۲ دوره به نام صاحبدلان برگزار شده است که در تمام ادوار آن به‌نوعی با ضعف بودجه نیز طرف بودیم. باید نگاه ویژه‌تری به بودجه تئاتر داشته باشیم چون اهالی و جمعیت تئاتر ارتقا یافته است.»

                                                                    

محمود فرهنگ توضیح داد: «۶۰ اثر از کشورهای مسلمان به دبیرخانه تئاتر صاحبدلان آمد و این بخش قرار بود در سال ۱۴۰۱ با ۱۶ گروه نمایشی برگزار شود ولی ناچار به سال ۱۴۰۲ موکول شد. با تعویق جشنواره خیلی از گروه‌ها نتوانستند زمان حضورشان را هماهنگ کنند. در اولین دوره بین‌الملل صاحبدلان هم قرار بود شش گروه حضور داشته باشند که درنهایت به چهار گروه اجرایی رسیدیم. در سال‌های گذشته به صاحبدلان توجه کافی و لازم نشده است و الآن بعد از ۴۴ سال به گروه‌های مسلمان توجه شده است.»

فرهنگ در ادامه افزود: «در جشنواره‌های تئاتر فجر و نمایش‌های آیینی و سنتی، محدودیت موضوعی وجود ندارد، اما انتخاب موضوع برای رویداد صاحبدلان کار ساده‌ای نیست. آثار زیادی به ما معرفی شد، ولی خیلی از کارها قابل دفاع نبود، درون‌مایه آثار انتخاب‌شده نزدیک به موضوعی است که ما مدنظر داشتیم و اشکالی هم ندارد که چهار گروه شرکت داشته باشند.»

دبیر رویداد درباره موضوعات صاحبدلان گفت: «موضوعات و سوژه‌های محوری موردنظر در صاحبدلان، مفاهیم و قصه‌های قرآنی، نبوی، علوی، دفاع مقدس، شخصیت‌های تأثیرگذار در تاریخ اسلام، دفاع مقدس و… است. کار خوبی هم که چند سالی است انجام می‌شود، این است که آثاری از جشنواره‌های دیگر به صاحبدلان معرفی می‌شوند.»

او ادامه داد: «آثار انتخاب‌شده نزدیک به اولویت‌های موضوعی صاحبدلان است. چه اشکالی دارد بعد از ۱۳ سال بخش بین‌الملل راه اندازه ‌شود، آن هم با ۴ گروه شرکت‌کننده؟ به نظرم همین مورد، اتفاق خوبی است. من دبیری هستم که ۱۳ سال است در صاحبدلان حضور دارم و تمام تلاشم این است که این رویداد در جامعه باعث رشد و شکوفایی تئاتر دینی شود.»

فرهنگ همچنین گفت: «۴ میلیارد در طول یک سال برای برگزاری رویداد تئاتر صاحبدلان هزینه شده است و الآن نیز دو میلیارد تومان اداره کل ارشاد قزوین برای برگزاری بخش بین‌الملل هزینه خواهد کرد. همچنین بگویم که با گروه‌های شرکت‌کننده در صاحبدلان تسویه شده است.»

برپایی جلسه پرسش و پاسخ با کارگردان‌ها

مژگان وکیلی مدیر امور بین‌الملل اداره کل هنرهای نمایشی و مدیر بخش بین‌الملل رویداد صاحبدلان نیز در این نشست در این نشست طی سخنانی گفت: «از سال قبل استارت بخش بین‌الملل را در دو قالب اجرا و وبینار آغاز کردیم. با وقفه‌ای چندساله ناشی از کرونا باز هم سال قبل کارها را انجام دادیم و دو گروه نمایش عراقی و دو گروه عمانی برای اجرا دعوت شدند. البته متقاضی زیاد بود، اما درنهایت با توجه به شرایط تصمیم گرفته شد این چهار گروه حضور داشته باشند. فردای روز اجراها در استان‌ها هم برای برپایی جلسه پرسش و پاسخ با این کارگردان‌ها هماهنگ شده است.»

                                                                    

انتظار برای راه‌اندازی پژوهشکده هنر

کاظم نظری در پایان این نشست، گفت: «اداره کل هنرهای نمایشی به دنبال این است که یک پژوهشکده داشته باشد که هنرمندان و گروه‌های نمایشی بتوانند از آن بهره‌برداری کنند. امیدواریم با کمک وزارت علوم و وزارت ارشاد این پژوهشکده راه‌اندازی شود.»

نظری همچنین توضیح داد: «نمایندگان مجلس قول داده‌اند که بودجه‌ای ویژه برای تولید تئاترهای جدید اختصاص یابد. همچنین وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاون امور هنری هم به ما قول دادند که بودجه تئاتر را چند برابر می‌کنند و درمجموع امیدوارم اتفاقات خوبی رخ دهد.»

او در پایان گفت: «الآن بودجه تئاتر ۲۷ میلیارد تومان است و نسبت به سازمان سینمایی خیلی کم است.»

اعلام فراخـوان «المپیاد فیلم‌سازی دختران حوا»

|

اعلام فراخـوان «المپیاد فیلم‌سازی دختران حوا»

بنیاد سینمایی فارابی با همکاری بنیاد بین‌المللی گوهرشاد «المپیاد فیلمسازی دختران حوا» را در دو بخش «ایده» و «فیلم» با شعار «ما پای خانواده ایستاده‌ایم» برگزار می‌کند .

نهاد ملی سینمای ایران با در نظر گرفتن لزوم بیان حقیقت و مقام والای زن در فرهنگ اسلامی- ایرانی و تأکید بر ارتقای جایگاه زن در تمام ابعاد اجتماعی، حقوقی، سیاسی، فرهنگی و… و توانمندسازی دختران مستعد و فیلمساز ایران اسلامی، «المپیاد فیلم‌سازی دختران حوا» را در دو بخش «ایده» و «فیلم» با شعار «ما پای خانواده ایستاده‌ایم» با همکاری بنیاد بین‌المللی گوهرشاد از تاریخ ۱۹ تا ۲۳ تیر برگزار می‌کند.

در فراخوان المپیاد یادشده به شرایط سنی شرکت در این رویداد هنری، بخش‌های گوناگون آن، موضوعات و چگونگی ثبت نام اشاره شده است. متن کامل فراخوان «المپیاد فیلمسازی دختران حوا» با اشاره به آدرس دبیرخانه و گاه‌شمار المپیاد به شرح ذیل است.

فراخـوان المپیاد فیلمسازی دختران حوا

بنیاد سینمایی فارابی «المپیاد فیلمسازی دختران حوا» را در دو بخش «ایده» و «فیلم» با شعار «ما پای خانواده ایستاده‌ایم» برگزار می‌کند.

این المپیاد فیلمسازی با در نظر گرفتن لزوم بیان حقیقت و مقام والای زن در فرهنگ اسلامی- ایرانی و تأکید بر ارتقای جایگاه زن در تمام ابعاد اجتماعی، حقوقی، سیاسی، فرهنگی و… و توانمندسازی دختران مستعد و فیلمساز ایران اسلامی «المپیاد فیلمسازی دختران حوا» را برگزار می‌کند.

شرایط شرکت در المپیاد فیلمسازی دختران حوا:‎

نوجوانان ۱۴ تا ۱۹ ساله (متولدین ۱۳۸۳ تا ۱۳۸۸) می‌توانند در ‌ المپیاد فیلمسازی دختران حوا شرکت کنند‎.‎

بخش‌های اصلی:

الف) بخش ایده و طراحی شخصیت

۱- منظور از «ایده»، طرح اولیه فیلمنامه است که شخصیت و کشمکش اصلی آن ‌تعریف شده، و دارای آغاز، میانه و پایان باشد و می‌تواند برای فیلم ‌داستانی، وب‌سری، واقعیت مجازی یا مستند نوشته شده باشد.‌

۲- منظور از طراحی شخصیت، خلق کاراکترهای (شخصیت‌) جذاب است که نوجوانان براساس خلاقیت ذهنی آنها را خلق و در نهایت، سوژه نگارش فیلمنامه و ساخت یک فیلم خواهند شد.

– هر شرکت‌کننده می‌تواند حداکثر ۲ ایده (طرح) ارائه دهد‌‎.‎

– ایده پذیرفته‌شده بعد از پذیرش توسط هیات انتخاب به المپیاد راه یافته، زیر نظر اساتید در ‌کارگاه‌ آموزش به فیلمنامه کوتاه تبدیل ‌می‌شود‎.‎

– طرح‌هایی که در کارگاه‌های تبدیل ایده به فیلمنامه مورد داوری قرار گرفته و پذیرفته می‌شوند ‌با حمایت دبیرخانه این دوره و سایر سازمان‌های مشارکت‌کننده به مرحله تولید می‌رسند.‌

– شرکت‌‌کنندگان محدودیتی برای خلق شخصیت ندارند و شخصیت‌های برتر خلق شده برای تبدیل به فیلمنامه مکتوب و ساخت فیلم توسط بنیاد سینمایی فارابی به ثبت خواهند رسید.

ب) بخش فیلم

– در این بخش فیلم‌هایی با مدت ‌زمان حداکثر ۵ دقیقه که بعد از سال ۱۳۹۸ تولید شده باشند، ‌می‌توانند در این دوره شرکت کنند.

– فیلم‌ها می‌توانند در قالب داستانی، مستند، پویانمایی یا استاپ موشن باشند‎.‎

– فیلم‌های ساخته شده می‌تواند علاوه بر دوربین‌های حرفه‌ای یا خانگی با تلفن همراه (به صورت افقی) نیز تولید شده باشند‎.‎

– فیلم‌های برگزیده در این دوره، در جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان‌ به نمایش درخواهند آمد‎.‎

– به فیلم‌های برگزیده مدال اهدا خواهد شد‎.‎

نکته: برگزیدگان به عضویت باشگاه سینمای کودک و نوجوان فارابی درآمده، از مزایای آن ‌برخوردار خواهند شد.‌

موضــوع‌‎:‎

ساخت فیلم یا نگارش ایده‌، با محوریت «ما پای خانواده ایستاده ایم» می‌تواند مبتنی بر یکی از موضوعات زیر باشد:

– پدر قهرمان من…

– از مادرم آموخته ام…

– خواهرم بهترین دوست من…

– برادرم، دوست شجاع من…

– سرزمینی به نام خانه…

نحـوه ثبت نام و ارسـال آثار‎:‎

– برای ثبت‌نام به نشانی https://yfo.icff.ir مراجعه کرده، از بخش ثبت‌نام نسبت به تکمیل فرم آن اقدام نمایید.

– همچنین لینک ثبت‌نام در وب‌سایت بنیاد سینمایی فارابی «www.fcf.ir» و وب‌سایت جشنواره کودک «www.icff.ir» قابل مشاهده است.

– تأکید می‌شود، نام فایل اثر خود را ابتدا به صورت انگلیسی ذخیره و سپس در سامانه بارگذاری نمایید. (علی رضا کمالی=reza kamali Ali)

– اگر امکان ارسال اثر به صورت اینترنتی فراهم نبود، اثر را روی DVD کپی کرده و نام و نام خانوادگی، نام اثر و کد ثبت‌نام که وب‌سایت به شما اعلام کرده است را روی DVD نوشته و آن ‌را به دبیرخانه «المپیاد فیلمسازی دختران حوا» ارسال نمایید.

– DVD می‌بایست پیش از اتمام مهلت اعلام شده به دبیرخانه رسیده باشد.

گاه‌شمـار‎:‎

شروع ثبت نام و ارسال آثار: ۲۲ خرداد ماه ۱۴۰۲

پایان مهلت ثبت نام و ارسال آثار: ۳۱ خرداد ماه ۱۴۰۲

اعلام راه‌یافتگان: ۷ تیر ماه ۱۴۰۲

تاریخ برگزاری : ‎ ۱۹ تا ۲۳ تیر ماه ۱۴۰۲

نشانی دبیرخانه المپیاد فیلمسازی دختران حوا:‎

سایت ثبت نام: https://portal.icff.ir

پست الکترونیک: ‌ yfo@icff.ir

سایت خبری: https://yfo.icff.ir

صفحه اینستاگرام: olymp.film.fe

نشانی پستی: تهران، خیابان ولی‌عصر (عج)، نرسیده به توانیر، نبش کوچه لنکران (احتشام سابق)، ساختمان شماره ۳ بنیاد سینمایی فارابی، نیم طبقه چهارم غربی، دبیرخانه المپیاد فیلمسازی دختران حوا ، کد پستی: ۴۳۶۱۹-۱۴۳۴۸

تلفن: ۸۸۱۹۴۲۵۷ – ۸۸۱۹۴۲۳۳

حرف‌های محمدرضا گلزار به همسرش در عروسی‌+ ویدئو

حرف‌های محمدرضا گلزار به همسرش در عروسی‌+ ویدئو

محمدرضا گلزار ویدئویی از مراسم عروسی خودش را در صفحه اینستاگرامش منتشر کرد.

محمدرضا گلزار در صفحه اینستاگرامش ویدئویی از مراسم عروسی اش را منتشر کرد و نوشت:

« تشکر و تقدیر من برای شماست. شمایی که همواره لطفتان را به من ارزانی داشتید. از تبریک‌های شما عزیزان بی‌نهایت سپاسگزارم که نه فقط امروز بلکه در تمام سالیان عمرم محبتتان شامل حال من بوده است. امید که این مهربانی و انرژی ارزشمندتان، توشه‌ی راه زندگی مشترکمان شود.»

برچسب ها

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “از ازدواج گلزار تا بازگشت شهاب حسینی/ مصلحت سینمای ایران در چیست؟/ کار کنسرت علیرضا قربانی به بازار آزاد کشید”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید