آخرین خبر

لبنان و کویت «باربی» را راه ندادند/ دلیل؛ ترویج همجنس‌گرایی

به گزارش آوای ایرانیان به نقل از ورایتی، پس از آنکه کویت چهارشنبه اعلام کرد به دلیل ترویج همجنس‌گرایی نمایش «باربی» در این کشور ممنوع است، لبنان هم درصدد است این فیلم را ممنوع کند.

محمد مرتضی، وزیر فرهنگ لبنان روز چهارشنبه گفت «باربی» با کاهش اهمیت کانون خانواده، همجنس‌گرایی و دگرگونی جنسی را ترویج می‌کند و با ارزش‌های اعتقادی و اخلاقی در تضاد است.

وی تاکید کرد که این فیلم برخلاف ارزش‌های اخلاقی و مذهبی در لبنان است، زیرا به کجروی و تغییر جنسیت دامن می‌زند و در عین حال پدرسالاری را رد می‌کند و نقش مادر را به سخره می‌گیرد.

به گزارش رویترز بسام مولوی، وزیر کشور هم به نوبه خود از کمیته امنیت عمومی که زیر نظر وزارت کشور کار می‌کند خواست تا فیلم را بررسی و توصیه خود را ارائه کند.

این فیلم ابتدا قرار بود ۱۹ جولای و ۲ روز جلوتر از دیگر نقاط جهان در خاورمیانه اکران شود، اما با ایجاد شبهه در اکران آن به دلیل مسایل اخلاقی، اکران آن نامشخص ماند و در نهایت گفته شد عربستان سعودی قصد دارد با پاره‌ای تعدیل‌ها آن را در پایان ماه آگوست اکران کند.

تاریخ انتشار ابتدا ۱۰ آگوست تعیین و سپس به ۳۱ آگوست موکول شده تا دیالوگ‌هایی که می‌تواند ظن ترویج همجنس‌گرایی را داشته باشد حذف شود.

«باربی» با بازی مارگو رابی و رایان گاسلینگ تاکنون ۱.۰۳ میلیارد دلار در باکس آفیس جهانی فروش داشته است که ۴۶۸ میلیون دلار در آمریکای شمالی بوده است.

سید حسن نصرالله، رهبر حزب الله، چندی پیش درباره مسائل همجنس‌گرایان صحبت کرد و مولوی سال گذشته رویدادهایی که منجر به ترویج انحراف جنسی می‌شود را ممنوع اعلام کرد. نصرالله گفته است همجنس‌گرایی یک خطر قریب‌الوقوع برای لبنان است و باید با آن مقابله شود.

در کشورهای خاورمیانه اگر استودیوها تغییرات پیشنهادی در تغییر برخی صحنه‌ها را نپذیرند با ممنوعیت نمایش فیلم‌ها روبه‌رو می‌شوند. نمایش «اسپایدر من: در دنیای عنکبوتی» فیلم پرفروش تابستانی سونی بود که مجوز اکران در عربستان و امارات را کسب نکرد.

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “لبنان و کویت «باربی» را راه ندادند/ دلیل؛ ترویج همجنس‌گرایی”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید