آخرین خبر

ارائه ۳۰ خدمت متفاوت به هنرمندان در اولویت قرار گرفت

به گزارش آوای ایرانیان  به نقل از روابط عمومی صندوق اعتباری هنر، سید مجید پوراحمدی شامگاه چهارشنبه در شانزدهمین همایش سراسری هنرمندان نامدار که به همت صندوق اعتباری هنر و موسسه هنرمندان پیشکسوت در شیراز برگزار شد گفت: برای من سعادت و افتخار بزرگی است که امشب در جمع صمیمی، بانشاط و استادان و بزرگانی از اهالی فرهنگ و هنر هستم که عمر با عزت خود را صرف ارتقای و حفظ فرهنگ و هنر ایران عزیز اسلامی کرده اند.

مشاور وزیر فرهنگ و مدیرعامل صندوق اعتباری هنر در این مراسم با ابلاغ سلام محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، تصریح کرد: آقای وزیر همواره نظر مساعد همیشگی برای حمایت همه جانبه از هنرمندان و پیشکسوتان داشته و درباره همین مراسم و سفر نیز مساعدت و تاکید لازم بر هرچه با شکوه‌تر برگزارشدن آن را داشتند.

رییس هیات مدیره صندوق اعتباری هنر، یکی از مهم‌ترین رویکردها و اولویت‌های اصلی صندوق اعتباری هنر را حمایت از سرمایه‌های فرهنگی و هنری به ویژه پیشکسوتان و نامداران این عرصه برشمرد و اظهار کرد: صندوق هنر وظیفه خود دانست تا با هدف حمایت و پاسداشت شأن و منزلت هنرمندان نامدار و از سویی ایجاد محیطی همراه با شور و نشاط برای انبساط خاطر و افزایش روحیه هنرمندان در شانزدهمین همایش سراسری هنرمندان پیشکسوت ذیل سفر «هفت بحر هنر» که با همکاری موسسه هنرمندان پیشکسوت در شیراز برگزار شد حضوری فعال داشته و مراسمی در خور شأن هنرمندان کشور را رقم بزند.

ارائه ۳۰ خدمت متفاوت به هنرمندان در اولویت قرار گرفت

پوراحمدی در ادامه با ارایه آمار و تشریح برخی از اقدامات شاخص صندوق هنر در ۲ سال گذشته، از رشد و ارتقای مجموع اقدامات این صندوق بر اساس افق‌های ترسیم‌شده و ارائه ۳۰ خدمت متفاوت به هنرمندان خبر داد که با جدیت در اولویت فعالیت ها قرار دارد.

مدیرعامل صندوق اعتباری هنر با اشاره به اینکه حدود ۵ درصد اعضای این صندوق ۶۰ سال سن به بالا دارند، یادآور شد: در طول ۲ سال گذشته برنامه‌ریزی‌های مختلفی از جمله راه‌اندازی واحد نامداران، سفرهای ذیل «هفت بحر هنر»، طرح میلاد، طرح میلاد مفاخر، ثبت‌نام بیمه رایگان درمان تکمیلی برای هنرمندان دارای نشان درجه یک هنری انجام گرفته است.

وی با اشاره به اینکه مجموعه فعالیت‌های گسترده ‌در صندوق اعتباری هنر در حال انجام است اظهار کرد: اساس این فعالیت‌ها و اقدامات بر محور تحقق عدالت فرهنگی و توجه به معیشت فعالان فرهنگ و هنر که ذیل برنامه‌های وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت مردمی تعریف شده انجام می‌گیرد.

مدیرعامل صندوق اعتباری هنر با اشاره به موضوع اجرای ۲ طرح مهم شمیم و جوانه که با هدف ترویج ازدواج و فرزندآوری برای اولین بار در دولت مردمی محقق شد افزود: با توجه به اهمیت موضوع خانواده و در راستای ارایه خدمات ویژه به پیشکسوتان عرصه فرهنگ و هنر تصمیم گرفته شد از سوی صندوق اعتباری مبلغ ۵ میلیون تومان تسهیلات بلاعوض و ۳۰ میلیون تسهیلات وام بدون بهره به هنرمندانی که ازدواج کردند و یا صاحب فرزند شدند، اعطا شود.

پوراحمدی ضمن قدردانی از موسسه هنرمندان پیشکسوت، تاکید کرد: بر این بارویم اینگونه دورهمی‌ها و گردهمایی‌ها علاوه بر ایجاد روحیه نشاط و شادابی میان هنرمندان سبب ایجاد انگیزه در جوانان علاقمند به این حوزه خواهد شد.

مشاور وزیر فرهنگ با اشاره به اهداف صندوق اعتباری هنر در برگزاری این همایش گفت: باتوجه به اینکه اکثریت هنرمندان پیشکسوت از سوی صندوق اعتباری هنر از بیمه های درمان تکمیلی بهره مند می شوند و همچنین دیگر خدمات و تسهیلات نیز از سوی صندوق به این قشر فرهیخته ارائه می شود، صندوق هنر تلاش کرد که در برگزاری این همایش در شیراز حضوری فعال داشته باشد و نقش حمایت گری خود را نیز دراین رویداد بزرگ ایفا نماید.

ارائه ۳۰ خدمت متفاوت به هنرمندان در اولویت قرار گرفت

به گفته وی، حضور هنرمندان نامدار و پیشکسوت در کنار خانواده‌های خود باعث افزایش روحیه خانواده‌ها و به ویژه همسران آن‌ها شده و به نوعی به یک عمر مجاهدت و تلاش آنها در حوزه فرهنگی و هنری ارج نهاده می‌شود.

در این مراسم محمد هاشمی جانشین وزیر و معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزیر فرهنگ، محمود سالاری معاون امور هنری وزیر فرهنگ، مهدی افضلی مدیرعامل موسسه کمک به توسعه فرهنگ، سیدعباس عظیمی مدیرعامل موسسه هنرمندان پیشکسوت، حمیدرضا قانعی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس و سعید توکل عضو هیات مدیره صندوق اعتباری هنر حضور داشتند.

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “ارائه ۳۰ خدمت متفاوت به هنرمندان در اولویت قرار گرفت”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید