آخرین خبر

لوریس چکناواریان از جزئیات سمفونی عاشورا گفت

آوای ایرانیان: لوریس چکناواریان گفت: در صورت حمایت، سال آینده سمفونی عاشورا را در کشورهای مختلف اجرا می‌کنم.

به گزارش آوای ایرانیان، «لوریس چکناواریان» از رهبران بزرگ ارکستر سفونیک جهان در گفت و گو با ویژه برنامه‌ی رادیویی «عشق است و آتش و خون»، با اشاره به اینکه آیین‌ها و سنت‌های مذهبی از کودکی مرا با خود همراهی کرده، گفت: از همان دوران کودکی به موسیقی به کار رفته شده در دسته‌های مختلف علاقه زیادی داشتم. موسیقی‌هایی که از طریق شیپور و طبل شنیده می‌شود، بسیار مرا تحت تاثیر خود قرار می‌دهد.

چکناواریان که متولد بروجرد است به ماه محرم اشاره کرد و گفت: ماه محرم ماهی است که ایرانیان فارغ از فرهنگ، مذهب و قومیت آن را گرامی می‌دارند و در این ایام به عزاداری سرور و سالار شهیدان می‌پردازند.

چکناواریان در بخش دیگری از سخنانش یادآور شد: هنگامی که مشغول ساخت اثری با محوریت امام حسین(ع) هستم، خود را در نقش و جایگاه شخصیت ایشان قرار می‌دهم؛ شخصیتی که خود در واقعه عاشورا حضور دارد و از نزدیک شاهد همه اتفاقات تلخ است.

رهبر ارکستر اپرای تهران در ادامه به سمفونی عاشورا نیز اشاره کرد و گفت: از آنجا که همیشه علاقه داشتم بزرگی حماسه عاشورا و فداکاری امام حسین(ع) را به گوش جهانیان برسانم، تصمیم به نوشتن و ساخت این سمفونی گرفتم. در صورت حمایت، سمفونی عاشورا را سال آینده در کشورهای مختلف اجرا می‌کنم.
منبع: آوای ایرانیان

برچسب ها

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “لوریس چکناواریان از جزئیات سمفونی عاشورا گفت”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید