آخرین خبر

افتتاح شبکه‌ای که همه عواملش زن هستند/ صدایی برای «ورزش بانوان»

به گزارش آوای ایرانیان، مراسم افتتاحیه رسمی کانال ورزش بانوان امروز ۲۵ تیرماه با حضور جمعی از مدیران و مسئولان صداوسیما و دولت در ساختمان شهدای رادیو برگزار شد.

علی بخشی‌زاده معاون صدای سازمان صداوسیما در ابتدای این مراسم عنوان کرد: شاید برایتان سوال باشد چرا این کانال در بستر برنامه کاربردی ایران صدا راه افتاده است و نکند که این اتفاق را تخفیف داده‌ایم اما با توجه به آمار مرکز تحقیقات صداوسیما، نزدیک ۱۲ درصد از مخاطبان رادیو برنامه‌ها را از این اپلیکیشن دنبال می‌کنند. قصد هم داریم به واسطه توسعه زیرساخت‌ها شبکه مستقلی باشد نه کانالی زیر نظر رادیو ورزش.

وی با اشاره به اهمیت خانواده عنوان کرد: پیشرفت تربیت بدنی در خانواده شکل می‌گیرد و بانوان در تشویق نوجوانان نقش مهمی دارند و اینها سازمان را به این نتیجه رساند که کاری اساسی داشته باشد.

بخشی زاده درباره عوامل رادیو ورزش بانوان نیز گفت: این شبکه همانطور که می‌دانید همه عواملش از خانم‌ها هستند از مدیر، تهیه کنندگان، مدیران گروه، گزارشگران همه از بانوان هستند. این ظرفیتی است که باید شناسایی شود ما اکنون در استان‌ها بانوان توانمندی داریم که باید شناسایی شوند و اینجا فعالیت کنند.

وی در بخشی دیگر به اهمیت آنونس در اعلام برنامه‌های کنداکتور اشاره و عنوان کرد: ما نباید مخاطب را سردرگم کنیم که مخاطب قلابش را در کنداکتور بیندازد و آیا چیزی باشد یا نباشد. اگر قبل از کنداکتور آنونس و تیزر نباشد مخاطب برنامه را پیدا نمی‌کند. باید بمباران آنونس باشد.

معاون صدا اعلام کرد که در تمام نظرسنجی‌ها شبکه ورزش همیشه در میان شبکه‌های تخصصی پرمخاطب بوده است.

وی به تولیدات رادیو ورزش اشاره و بیان کرد: شبکه ورزش اکنون در هفته بیش از ۱۰ هزار برنامه تولید می‌کند و شاید خیلی از مسابقات را هم نمی‌توانند پوشش دهند پس هنوز ظرفیت گسترش دارد.

معاون صدا با اشاره به چند نکته تصریح کرد: یک مساله این است که اتاق فکر نه فقط برای شبکه که برای هر برنامه و گروه داشته باشید. همچنین به ریتم و موضوعات انتخابی توجه ویژه شود. ما قول می‌دهیم برای شبکه ورزش و این کانال تخصصی کم نگذاریم.

حمید سجادی وزیر ورزش نیز در این مراسم بیان کرد: رویدادی که برگزار می‌شود تا انجا که می‌توانیم و امکان دارد به ان ظرفیت رسانه‌ای بدهیم. در همه جای دنیا همین است از یک رویداد ورزشی به راحتی نمی‌گذرند.

وی اضافه کرد: جدای از این‌ها، آرمان‌ها و ارزش‌هایی داریم که برای اینکه بهتر به آنها برسیم خیلی نیاز داریم به یکدیگر کمک کنیم. باید اولویت‌ها برایمان همین ارزش‌ها و پایبندی به همین اتفاقات باشد. توجه ویژه به عفاف و حجاب در ورزش از همین جمله است که باید فرهنگسازی آن را در رادیو ورزش انجام دهیم.

وزیر ورزش در بخش دیگر بیان کرد: کار در رادیو خیلی سخت است و کار عاشقانه می‌خواهد دوستانی که در رسانه دستی بر آتش دارند فکر می‌کنند و می‌نویسند، زحمت می‌کشند و به جزئیات می‌پردازند به تصویر کشیدن فوتبال یا مسابقات ژیمناستیک و دو میدانی خانم‌ها خیلی کار سختی است و اشراف تاکتیکی و تکنیکی می‌خواهد. امیدواریم همین گام‌های مهم را برای ورزش بانوان برداریم و آنچه حق مطلب است ادا شود.

سجادی در ادامه یادآور شد: امیدوارم ما هم به نحوی برنامه‌ریزی کنیم و در خدمت بانوان و نوجوانان باشیم که از رسانه ملی کم نیاوریم و پا به پای این رسانه حرکت کنیم. به هر حال کار اجرایی بدون چالش نمی‌شود اما امیدوارم بتوانیم به خوبی پاسخ دهیم و شفاف سازی کنیم. خیلی از خانواده‌ها دوست دارند دختران نوجوان شأن در ورزش باشند و امیدواریم بخشی از این اطلاع رسانی و فرهنگسازی از طریق رسانه ملی صورت بگیرد.

وی همچنین عنوان کرد: زمانی اخبار ورزشی بانوان که از تلویزیون پخش می‌شد فقط یک عکس ثابت پخش می‌شد که مورد انتقاد هم قرار می‌گرفت. الان در رشته‌هایی که قابلیت حضور داریم حجاب استاندارد هم داریم.

در این مراسم با حضور جمعی از مدیران و مسئولان کانال رادویی ورزش زنان به صورت رسمی افتتاح شد.

برچسب ها

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “افتتاح شبکه‌ای که همه عواملش زن هستند/ صدایی برای «ورزش بانوان»”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید