آخرین خبر

برگزاری هفته تئاتر خیابانی با رویکرد «تئاتر شورایی» در قزوین

به گزارش آوای ایرانیان سید قاسم سیدقوامی  با اشاره به اجرای تئاتر خیابانی قزوین بیان کرد: در هفته‌های تئاتر خیابانی قزوین بناست که تا پایان سال حداقل ۶ مورد تولید آثار نمایشی از سوی این واحد حوزه هنری استان ایجاد و اجرا شود.

وی گفت: اولین هفته تئاترهای خیابانی با رویکرد «تئاتر شورایی» است. تئاتر شورایی یک تکنیک اجرایی است که از مشارکت مخاطب برای انعقاد کلام در اجرای نمایش استفاده می‌کند. لذا در همین خصوص، تماشاچی و مخاطب در فرازهایی از کار، وارد ماجرای داستان می‌شود و احتمال دارد انتهای داستان تغییر کند.

مسئول واحد هنرهای نمایشی استان قزوین عنوان کرد: بر همین اساس آئین شیوه اجرایی از درجه اهمیت بالایی برخوردار است و بسیار متفاوت از سایر اجراهاست. لذا تصمیم گرفته شد که اولین اجرای تئاتر خیابانی با استفاده از تکنیک تئاتر شورایی به مخاطب عرضه نمائیم.

سیدقوامی با اشاره به موضوعات شش گانه تئاتر خیابانی عنوان کرد: معضلات و آسیب‌های اجتماعی است که در جامعه وجود دارد. همچنین مباحث انسانی، اعتقادی و اخلاقی که به شیوه هنرمندانه‌ای که بتواند مخاطب را نیز درگیر ماجرا نماید.

وی افزود: در نمایش مجسمه نیز تعدادی شخصیت، موضوعات را با ساخت تابلوهای و بیان روایات، نتیجه گیری را به مخاطب می‌سپارند تا با مشارکت مخاطب ماجرا به طرز مطلوبی به پایان برسد. به طور مثال دغدغه‌ای که ما در خصوص زیست بوم استان داریم و یا آسیب‌های اجتماعی اخلاقی مانند طلاق، نزاع‌های قومی و غیره به صورت نمایشی به منصه ظهور می‌رسد.

مسئول واحد هنرهای نمایشی استان قزوین در ادامه یادآور شد: نشست‌های متعددی با آموزش و پرورش استان و معاونت پرورشی این اداره کل و مدیران نواحی آموزش و پرورش برگزار شد و نهایتاً مقرر شد از تاریخ ۲۱ تا ۲۶ آبان‌ماه سال‌جاری، این اثر نمایشی در ۶ مدرسه نواحی یک و دو آموزش و پرورش برگزار شود که این اثر نمایشی روز شنبه ۲۱ آبان در مدرسه آرین کار خود را آغاز می‌کند و با اجرا در دبیرستان شهید مدنی روز ۲۵ آبان‌ماه به کار خود پایان می‌دهد.

سیدقوامی ادامه داد: کار ما با اجرای این اثر نمایشی به پایان نمی‌رسد و پروژه‌های دیگری نیز وجود دارد که سعی می‌کنیم تا پایان سال‌جاری در آخرین هفته هر ماه یکی از این هفته‌های تئاتر خیابانی را در یکی از مراکز عمومی به نمایش بگذاریم.

وی اضافه کرد: نمایش مجسمه، به نویسندگی و کارگردانی امیر رجب پور از هنرمندان باسابقه، و بازیگری وحید عبدالله بگلو، شهرام کشاورز، سید محمد مهدی حسینی، مائده رضاخانی، مصطفی کرمی، آرنوشا خدادای، نازنین سلخوری، ستایش شفیع خانی و میترا رضایی اجرا می‌شود.

سیدقوامی در پایان گفت: این نمایش در مدارس؛ آرین، باریک‌بین، حضرت قاسم نوروزیان، شهید فخری زاده، شهید مدنی از ۲۱ تا ۲۵ آبان ۱۴۰۱ و در ساعت‌های ۱۱ و ۱۶ اجرا خواهد شد.

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “برگزاری هفته تئاتر خیابانی با رویکرد «تئاتر شورایی» در قزوین”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید