آخرین خبر

دیوید فینچر از هالیوود خواست زودتر به کار برگردد/ سینما نمی‌میرد

به گزارش آوای ایرانیان به نقل از هالیوود ریپورتر، در دوازدهمین رویداد سالانه «گالا آرت» دیوید فینچر در پاسخ به اسکورسیزی گفت که سینما نمی‌میرد و از هالیوود خواست زودتر مشکلات را حل کند.

در جشنی که لئوناردو دی کاپریو، برد پیت، بیلی آیلیش، کیانو ریوز، اندرو گارفیلد، جسیکا چستین و پدرو پاسکال تنها برخی از نام‌هایی بودند که در این مراسم شرکت کردند، ۵ میلیون دلار برای موزه هنر لس‌آنجلس و حمایت از برنامه‌های آن جمع شد.

در این مراسم هر سال از یک هنرمند تجسمی و یک کارگردان سینما تجلیل می‌شود که برگزیدگان امسال دیوید فینچر که آخرین فیلمش با عنوان «قاتل» با بازی مایکل فاسبندر ساخته شده است و هنرمند نقاش جودی باکا ۷۷ ساله که به خاطر نقاشی دیواری نیم مایلی خود در لس‌آنجلس به عنوان یکی از طولانی‌ترین آثار هنری جهان شهرت دارد، بودند.

فینچر در سخنرانی خود بیشتر درباره اعتصاب بازیگران صحبت کرد و گفت: ما باید این افراد فوق‌العاده با استعداد را به کار بازگردانیم. باید خیلی زود این کار را انجام دهیم.

فینچر در سخنرانی‌اش از وقتی که بچه‌ای بود که می‌خواست هنرمند شود و زیر فشارهای پدرش تاب نمی‌آورد یاد کرد و اینکه بعد به نقاشی روی آورد. فینچر درباره حرفه‌ای که در نهایت انتخاب کرد، گفت: فکر می‌کنم هرگز به کارگردانی به عنوان هنر نگاه نکرده‌ام، زیرا برای هر روز کار به حضور هنرمندان زیادی نیاز است.

وی با اشاره به اینکه بیش از هر مکان دیگری که تا به حال زندگی یا کار کرده در لس‌آنجلس بوده و با هنرمندان درجه یک کار کرده است، تاکید کرد: بیابان اینجا با عرق و اشک نسل‌های صنعتگران سینما سیراب شده؛ افرادی که با درک ذاتی از هنر خود و سبک خاص‌شان نسبت به کار، بینش‌های غنایی و راه حل‌های عمیق دارند.

فینچر در واکنش به اظهار نظر اخیر مارتین اسکورسیزی در مورد وضعیت رو به مرگ سینما، گفت: همچنین می‌خواهم از این فرصت استفاده کنم و اصرار کنم که سینما نمرده است. حتی نزدیک به این هم نیست. انسان بیش از ۳۰ هزار سال نقاشی کرده و تنها کمی بیش از ۱۰۰ سال است که با اجزای سازنده سینما، دارد بازی می‌کند. ما هنوز حتی در حال خزیدن هم نیستیم. سینمای واقعی، بازی پرطنین ایده‌ها و رفتارها در برابر ساختارهای داستانی، جعلی، ضمنی یا حتی نادیده گرفته شده است که با ظهور صدا یا استفاده از رنگ یا استریم ضعیف نشده است بلکه تکامل یافته و به این روند ادامه خواهد داد اما این ما هستیم که باید آن را به پیش ببریم، استحکام آن را آزمایش کنیم و هرگز از زیر سوال بردن تأثیر و ارزش آن ابایی نداشته باشیم.

در این مراسم برد پیت که در ۳ فیلم با فینچر همکاری کرده درباره استانداردهای دقیق فینچر هنگام فیلمبرداری صحبت کرد و به شوخی گفت: چند چیز است که هنگام فیلمبرداری دیوید فینچر خواهید شنید: «بیایید قبل از اینکه همه‌مان علاقه خود به زندگی را از دست بدهیم، این را فیلمبرداری کنیم» و «خب این فوکوس نشد، بیایید یک بار دیگر بگیریم که همه چیز درست باشد»، «مزخرف شد ولی تقصیر من نبود» و یک مورد دیگر که همیشه می‌گوید: «بچه‌ها می‌خواهم لذت ببرید، اما شنبه و یکشنبه‌ها برای این کار است.»

پیت در ادامه در تمجید از این کارگردان گفت: وقتی با او کار کنید خواهید فهمید که عالی بودن چه احساسی دارد. فیلم‌های او همیشه احساس امنیت ما را به چالش می‌کشند. همانطور که او می‌گوید «اگر ما با اره برقی شعبده بازی نکنیم، به خودمان بدی کرده‌ایم.»

برد پیت همچنین از فینچر به خاطر پیشرفت‌های فنی بی‌شماری که در صنعت سینما به ارمغان آورده و برای کمک به پیشبرد حرفه بسیاری از سینماگران یاد کرد و برای تمام توصیه‌های شغلی که او سخاوتمندانه به کارگردانان جوان مشتاق داده است از وی تمجید کرد.

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “دیوید فینچر از هالیوود خواست زودتر به کار برگردد/ سینما نمی‌میرد”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید