آخرین خبر

توسعه زیرساخت سینما در کشور را جهادی دنبال می‌کنیم

به گزارش آوای ایرانیان محمد خزاعی در این مراسم طی سخنانی با تاکید بر اهتمام جدی و جهادی سازمان سینمایی در راستای عدالت محوری و توسعه زیرساخت سینمایی در سطح کشور بویژه در مناطق محروم و کم برخوردار گفت: رونق صنعت سینماسازی در کنار سایر اضلاع سینما و مباحث فرهنگی و گفتمانی از اهمیت مضاعفی برخوردار است و بنده و همکارانم با جدیت و جهادی این موضوع را دنبال می‌کنیم.

رئیس سازمان سینمایی کشور افزود: ۲۳۳ سالن سینما از ابتدای فعالیت دولت سیزدهم تاکنون در استان‌های مختلف کشور به بهره‌برداری رسیده و افتتاح سینمای بوکان ۲۳۴ امین سالن سینماست.

خزاعی اظهار کرد: قبل از شروع فعالیت دولت سیزدهم ۵۷۰ سالن سینما در کشور وجود داشت و ما تصمیم گرفتیم در این دولت، ۴۳۰ سالن به ظرفیت سینماهای کشور اضافه کنیم.

وی اضافه کرد: هم اکنون بیش از ۵۰ شهر با جمعیت بالای۱۰۰ هزار نفر در کشور فاقد سینما است.

رئیس سازمان سینمایی ادامه داد: سعی خواهیم کرد پس از احداث سالن‌های سینمایی، تجهیز آنها را به سرعت شروع کنیم.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار کرد: احداث سینما و توسعه در این زمینه، یکی از برنامه های جدی سازمان سینمایی و ماموریت موسسه سینماشهر است و به دلیل اهمیت این موضوع آن را از طریق شورای عالی سیننا هم پیگیری کردیم و امروز یکی از مصوبات مهم این شورا پیگیری احداث سالن سینما در شهرهای بالای ۱۰۰ هزار فاقد سینماست که مقرر شد از محل سفر رییس جمهور و هیات دولت به مناطق مختلف کشور تامین شود.

خزاعی با اشاره به انجام سفرهای مختلف به شهرستان های کشور از جمله بوکان در آذربایجان غربی گفت: هدف ما از سفرهای استانی برررسی وضعیت، تقسیم امکانات و دیدار و گفت و گو با هنرمندان این مناطق است.

وی افزود: هم اکنون ۵۰ سالن در ۵۰ منطقه محروم کشور در حال آماده سازی و تجهیز است و این امر یک گام مهم در ترویج فرهنگ سینما در مناطق کمترتوسعه یافته است.

وی در خصوص راه اندازی سینمای جوانان نیز گفت: در ابتدا باید دفتر نمایندگی راه اندازی شود و پس از برگزاری چند دوره و جذب هنرجویان نمایندگی به دفتر ارتقا یابد.

در ادامه خشایار صنعتی فرماندار بوکان نیز در این آیین گفت: با افتتاح سینما سیمرغ گام مهمی در راستای توجه ترویج فرهنگ استفاده از سینما در بوکان برداشته شد.

وی افزود: افتتاح سینما سیمرغ و پردیس سینمایی در بوکان یک مطالبه عمومی است و بوکان مهد فرهنگ و هنر در جنوب آذربایجان غربی است.

صنعتی اضافه کرد: راه اندازی دفتر سینما جوانان و برپایی کارگاه های فرهنگی و هنری در بوکان یکی از نیازهای جوانان این منطقه است.

سینما سیمرغ بوکان در مجتمع فرهنگی هنری سردار شهید قاسم سلیمانی افتتاح شد.

گفتنی است در این سفر محمدرضا سوقندی مدیر کل امور حقوقی، عملکرد استان‌ها و مجلس سازمان سینمایی، یزدان عشیری مشاور رئیس سازمان و مدیرکل روابط عمومی سازمان ،مهدی آذرپندار مدیرعامل انجمن سینمای جوانان و هاشم میرزاخانی مدیر عامل سینماشهر رئیس سازمان سینمایی را همراهی کردند.

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “توسعه زیرساخت سینما در کشور را جهادی دنبال می‌کنیم”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید