آخرین خبر

دموکراسی را با طعم همبرگر میل کنید!/ «شماره ۶» ارمنستان در ایران

روز پنجشنبه ۵ بهمن و در پنجمین روز چهل و دومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر، ۱۳ اثر در بخش صحنه‌ای و ۱۰ اثر در بخش خیابانی جشنواره اجرا می‌شوند.

۴ اثر در بخش مسابقه تئاتر ایران

در پنجمین روز از چهل و دومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر، نمایش‌های «دموکراسی با طعم همبرگر» به کارگردانی حامد شفیع‌خواه از تهران با مدت زمان ۷۵ دقیقه، در ۲ نوبت ۱۷ و ۲۰، در سالن اصلی مجموعه تئاتر شهر، «ساپو» به کارگردانی محمدامین سعدی از تهران با مدت‌زمان ۶۰ دقیقه، در ۲ نوبت ۱۸ و ۲۰:۳۰ در سالن چهارسو، «دشمن خدا» به کارگردانی مجید عراقی از تهران با مدت‌زمان ۶۰ دقیقه، در ۲ نوبت ۱۶:۳۰ و ۱۸:۳۰، در سالن قشقایی و «کاپوتاژ» به کارگردانی مرتضی نجفی از قزوین با مدت‌زمان ۸۰ دقیقه، در ۲ نوبت ۱۸ و ۲۱ در سالن سمندریان تماشاخانه ایران‌شهر، در بخش مسابقه تئاتر ایران به صحنه می‌روند.

ارمنستانی‌ها در بخش ملل

در این روز نمایش «شماره ۶» به کارگردانی آرمن سرگسیان از ارمنستان با مدت‌زمان ۶۰ دقیقه، در ۲ نوبت ۱۶ و ۱۹ در سالن سایه مجموعه تئاتر شهر اجرا می‌شود.

۵ اثر در بخش مسابقه تئاتر دانشجویی

در بخش دانشجویی جشنواره تئاتر فجر چهل و دوم نیز در این روز، نمایش‌های «قیقاج» به کارگردانی هدیه حبیبی از مؤسسه آموزش عالی معماری و هنر پارس با مدت زمان ۷۵ دقیقه، در ۲ نوبت ۱۶:۳۰ و ۲۰ در سالن ناظرزاده کرمانی تماشاخانه ایران‌شهر، «استرالیا» به کارگردانی حسنا قبادی از دانشگاه هنر تهران با مدت‌زمان ۶۰ دقیقه، در ۲ نوبت ۱۶ و ۱۸:۳۰، در سالن اصلی و «دنگ» به کارگردانی علی مرادزاده از دانشگاه سلمان فارسی کازرون با مدت‌زمان ۳۰ دقیقه، در ۲ نوبت ۱۵ و ۱۷ در سالن کوچک مرکز تئاتر مولوی، «لیلی و قاب خالی» به کارگردانی ویدا موسوی از دانشگاه آزاد با مدت‌زمان ۵۵ دقیقه در ۲ نوبت ۱۸ و ۲۰:۳۰ در تالار حافظ و «مارسی نوزده و نود و شیش» به کارگردانی حسین نصیری از مؤسسه آموزش عالی نبی‌اکرم (ص) تبریز با مدت‌زمان ۶۰ دقیقه، ساعت ۱۷، در تالار محراب اجرا می‌شوند.

۱ اثر در بخش هویت ملی

نمایش «پشت چراغ قرمز» به کارگردانی محسن سلیمانی فارسانی از تهران با مدت‌زمان ۶۵ دقیقه، ساعت ۱۹، در تماشاخانه سنگلج به صحنه می‌رود.

۲ اثر در بخش فراگیر

در پنجمین روز جشنواره چهل و دوم تئاتر فجر، نمایش‌های «رستگاری از فرانکشتاین» به کارگردانی نوال وائلی از یزد با مدت‌زمان ۴۵ دقیقه، ساعت ۱۱ و «قدم نویسنده» به کارگردانی یاسر رستمی از ارومیه با مدت‌زمان ۲۵ دقیقه، ساعت ۱۵ در تالار هنر اجرا می‌شوند.

۱۰ اثر در بخش خیابانی پنجمین روز جشنواره

چهل و دومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر در پنجمین روز برگزاری خود، در بخش تئاتر خیابانی، در پهنه رودکی و در ساعت ۱۶، میزبان نمایش «گوش کن، می‌شنوی» به کارگردانی امید رجبی با مدت‌زمان ۲۰ دقیقه، ساعت ۱۶:۳۰ میزبان نمایش «سه دلقک و نصفی» به کارگردانی امیر امینی از لاهیجان با مدت‌زمان ۳۰ دقیقه، ساعت ۱۷ میزبان نمایش «خیلی دور خیلی نزدیک» به کارگردانی مسعود کردی از بروجرد با مدت‌زمان ۳۵ دقیقه و ساعت ۱۸ میزبان نمایش «آتش عشق» به کارگردانی امیر رجب‌پور از الوند با مدت‌زمان ۲۳ دقیقه می‌شود.

همچنین ساعت ۱۶:۳۰ و در سکوی تئاتر خیابانی مجموعه تئاتر شهر نیز نمایش «گوله بهار» به کارگردانی مرتضی زحمتکش از رشت با مدت‌زمان ۱۷ دقیقه اجرا می‌شود.

نمایش «بند ۶» به کارگردانی میلاد جباری مولانا از تهران با مدت‌زمان ۵۵ دقیقه، ساعت ۱۹:۳۰ در موزه عبرت، نمایش «خاطرات یک مرده‌شور» به کارگردانی میثم سرآبادانی از تفرش با مدت‌زمان ۲۰ دقیقه، ساعت ۱۱ در متروی تئاتر شهر، نمایش «سه دلقک و نصفی» به کارگردانی امیر امینی از لاهیجان با مدت‌زمان ۳۰ دقیقه، ساعت ۱۱ در متروی ایوان انتظار میدان ولیعصر (عج)، نمایش «ماریتا» به کارگردانی بهنام کاوه از آبادان با مدت‌زمان ۲۰ دقیقه، ساعت ۱۱ در فرهنگسرای رازی و نمایش «زمین شماره ایکس» به کارگردانی علیرضا شمس از اصفهان با مدت‌زمان ۳۰ دقیقه، ساعت ۱۶ در برج آزادی اجرا می‌شود.

چهل و دومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر از ۲۷ دی تا ۱۲ بهمن، با دبیری مهدی حامدسقایان در حال برگزاری است.

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “دموکراسی را با طعم همبرگر میل کنید!/ «شماره ۶» ارمنستان در ایران”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید