آخرین خبر

نابازیگرانی که در «میرو» حرفه‌ای شدند/ سیستان و ‌بلوچستان در جنگ

به گزارش آوای ایرانیان حسین ریگی کارگردان فیلم سینمایی «میرو» که امروز ۱۵ بهمن ماه در خانه جشنواره به نمایش در می‌آید درباره شکل گیری ایده و مراحل ساخت این فیلم گفت: به واسطه مستندها و فیلم‌های کوتاهی که در سیستان و بلوچستان کار کرده‌ام و زیستی که در این استان داشته‌ام، با شخصیت‌های مختلفی آشنا شدم و میرو هم یکی از آن شخصیت‌ها است. میرو مابه‌ازای واقعی ندارد ولی از خاطراتی که دوستان تعریف می‌کردند، به چنین قصه‌ای رسیدم که درباره پسر بچه‌ای است که کمی شیطان است ولی برای اینکه خود را به مادرش ثابت کند، دل به دریا می‌زند.

وی درباره حضور در چهل و دومین جشنواره فیلم فجر بیان کرد: حضور یک فیلم در جشنواره لذت خاصی دارد؛ به این واسطه که فیلم توسط اهالی فن دیده و نقد و بررسی می‌شود. نقاط ضعف و قوت فیلم را متوجه می‌شویم و می‌توانیم فضای تعاملی را ایجاد کنیم و این به نوبه خود می‌تواند برای کارگردانی که فیلمی در جشنواره دارد، بسیار جذاب باشد.

کارگردان فیلم سینمایی «میرو» درباره تفاوت این فیلم با آثار گذشته خود توضیح داد: در این فیلم تلاش کردم تا از تجربیات ۲ فیلم گذشته خود استفاده کنم؛ چه در بحث تکنیک و چه در بحث محتوا و با دقت بیشتری کار را پیش بردم. این فیلم در بستر دفاع مقدس و در سال ۶۵ اتفاق می‌افتد و به نوعی می‌توان گفت که این اولین فیلمی است که در سیستان و بلوچستان به بحث دفاع مقدس می‌پردازد.

ریگی درباره برنامه‌ای که برای اکران فیلم پس از جشنواره دارد، گفت: خیلی دوست دارم که فیلم به اکران عمومی برسد. فیلم‌هایی که من کار کرده‌ام کودک و نوجوان بوده‌اند و معمولاً این دست فیلم‌ها خیلی مورد اقبال پخش کننده‌ها و سینمادارها قرار نمی‌گیرند و این باعث می‌شود که فیلم‌ها در نوبت بمانند. از طرف دیگر باید این را هم بدانیم که تعداد زیادی فیلم در نوبت اکران هستند و فیلم‌های من هم در این نوبت قرار می‌گیرند تا به وقت اکران خود برسند.

نابازیگرانی که در «میرو» حرفه‌ای شدند/ سیستان و ‌بلوچستان در جنگ

این کارگردان سینما درباره استفاده از بازیگران بومی در فیلم سینمایی «میرو» بیان کرد: در بحث استفاده از بازیگر برای یک فیلم موارد گوناگونی مؤثر است. یکی از این موارد اتمسفر خود فیلم و فیلمنامه است و فضایی که در همان لحظه‌ای که فیلم را تولید می‌کنید برای شما به وجود می‌آید که چه باید بکنید. در بعضی موارد خود فیلمنامه به شما می‌گوید که به بازیگر چهره نیاز دارید تا این فیلم دیده شود. مهم‌ترین هدف من این است که بتوانم فیلمی در سیستان و بلوچستان بسازم و در کنار این که یک فیلم می سازم، بتوانم انتقال تجربه هم داشته باشم.

کارگردان فیلم «هوک» با اشاره به حضور بازیگران کم تجربه در کنار هنرمندان شناخته شده، گفت: تلاش من این است که در کنار فیلمی که تولید می‌کنیم، ورکشاپی هم داشته باشیم که به واسطه آن انتقال تجربه صورت گیرد. در کنار ۶ بازیگر شناخته شده‌ای که در این فیلم هستند، حدود ۱۷ بازیگر اولین کارهای خود را انجام می‌دهند. این انتقال تجربه در مدت حدود ۵۰ روزی که فیلمبرداری داشتیم یک اتفاق مهم و بزرگ برای بچه‌ها به حساب آمد. قطعاً دیگر چنین فضایی برای آنها به وجود نمی‌آید که در اداره ارشاد، حوزه هنری و یا جایی دیگر برای آنها ورکشاپی به این شکل برگزار شود.

ریگی یادآور شد: شخصیت فیلم «میرو» در فیلم «لیپار» نقش دوم نوجوان را بازی کرده است و در اینجا یک بازی متفاوت از خود نشان می‌دهد. این نشان دهنده این است که این استعداد وجود دارد. او چون یک بار جلوی دوربین رفته است و با چند بازیگر در ارتباط بوده و چیزهای متعددی از آنها یاد گرفته است، در این فیلم بازی متفاوتی ارائه داده است و این برای من نشان دهنده این است که راه خود را درست انجام داده‌ام. در حقیقت ما داریم بازیگری تربیت می‌کنیم که می‌تواند بماند و در خود سیستان هم کارهای خوبی از خود به جا بگذارد.

عوامل فیلم «میرو» عبارتند از تهیه‌کننده: سعید الهی، کارگردان: حسین ریگی، بازیگران: سودابه بیضایی، امیررضا دلاوری، حمید ابراهیمی، آرزو تاج نیا، ابوالفضل همراه، مهدی دین محمدپور، ایوب افشارو …، نویسنده: پیمان شیرخانی، جانشین تهیه کننده: محمود محمدطائمه، مدیر فیلمبرداری: سید محمدرضا سجادیان، تدوین: مهدی سعدی، موسیقی: مسعود سخاوت دوست، دستیار کارگردان و برنامه ریز: منصور میرشکاری، طراح چهره پردازی: مرتضی کهزادی، طراح صحنه و لباس: مهدی سعیدی، صدابردار: سید وحید رضویان، طراحی و ترکیب صدا: امین شریفی، طراح جلوه‌های بصری: علی سجادی، عکاس: ایمان تاج نیا، طراح پوستر: محمد روح الامین و مدیر ارتباطات رسانه‌ای: مطهره کشاورز محمدیان، محصول بنیاد شهید و امور ایثارگران و بنیاد سینمایی فارابی.

 

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “نابازیگرانی که در «میرو» حرفه‌ای شدند/ سیستان و ‌بلوچستان در جنگ”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید