آخرین خبر

جشنواره 33 / برگزیدگان موسیقی فجر چند سکه جایزه می‌گیرند؟

آوای ایرانیان: ۲۱ داور در پنج بخش «تلفیقی»، «ایرانی دستگاهی»، «ایرانی معاصر»، «پاپ» و «کلاسیک» جایزه باربد سی‌و‌سومین جشنواره موسیقی فجر را داوری کردند.

به گزارش آوای ایرانیان،  سه سال قبل در راستای تغییرات گسترده سی و یکمین جشنواره موسیقی فجر، بخش جایزه به آلبوم‌ها به ساختار جشنواره اضافه شده و با نام «جایزه باربد» آثار برتر حوزه موسیقی را انتخاب می‌کند.

«جایزه باربد» جشنواره موسیقی فجر در هر سال تولیدات موسیقایی را در طول بازه زمانی یک ساله از مهر تا مهر مورد بررسی قرار می‌دهد. در ابتدا قرار بود این جایزه تنها به آلبوم محدود نشود و به اجراهای زنده برتر سال نیز این جایزه تعلق بگیرد اما حمیدرضا نوربخش در نشست خبری این دوره جشنواره اعلام کرد که فعلا امکان داوری اجراهای زنده فراهم نیست.

در دوره اول این جایزه ۸۰ داور در بخش‌های مختلف، آلبوم‌های منتشره در سبک‌های گوناگون موسیقایی را مورد بررسی قرار دادند. اما بعد از اهدای جوایز باربد در اختتامیه سی‌ویکمین دوره جشنواره موسیقی فجر، انتقادهای زیادی به نحوه داوری و تقسیم سکه‌های این جایزه شد. پس از بیان این انتقادات حمیدرضا نوربخش رییس جشنواره با پذیرفتن اشکلات داوری جایزه «باربد»، خبر از اصلاح روندی داوری داد. در راستای تغییرات و اصلاح روند داوری این جایزه تعداد داوران در دوره بعد کاهش یافت و به عدد ۲۱ رسید.

تعداد داوران این دوره جشنواره نیز مانند سال گذشته است و ۲۱ داور در پنج بخش «تلفیقی»، «ایرانی دستگاهی»، «ایرانی معاصر»، «پاپ» و «کلاسیک» جایزه باربد سی‌و‌دومین جشنواره موسیقی فجر را داوری کرده‌اند. امسال ۹۰ درصد ترکیب هیات داوران سال گذشته حفظ شده است.

حمیدرضا نوربخش رییس جشنواره موسیقی فجر در‌گفتگو با فارس این خبر را تایید کرد و گفت: «مراحل داوری جایزه باربد تقریبا پایان یافته است. از سال گذشته قرار شد تعداد داوران جایزه محدودتر باشد؛ بر همین اساس تعداد اعضای هیات داوران امسال نیز مشابه سال گذشته است و ۹۰ درصد ترکیب هیات داوران سال گذشته نیز حفظ شده است. چارت جوایز سال گذشته نیز حفظ می‌شود و تغییری ندارد ولی هنوز برای مجموعه جوایزی که امسال داده خواهد شد، به جمعبندی نرسیدیم؛ اما جایزه ویژه جشنواره ۶۰ سکه بهار آزادی خواهد بود»

داوران سال گذشته جشنواره عبارتند بودند‌ از:

بخش تلفیقی: میلاد درخشانی، آرین کشیشی، همایون نصیری

بخش ایرانی دستگاهی: بهداد بابایی، داریوش پیرنیاکان، مظفر شفیعی، محمدعلی کیانی نژاد

بخش پاپ: محمدرضا چراغعلی، بابک ریاحی‌پور، فریدون شهبازیان، پویا نیکپور، افشین یدالهی

بخش کلاسیک: وارطان ساهاکیان، تقی ضرابی، سیاوش ظهیرالدینی، جاوید مجلسی

بخش ایرانی معاصر: بهداد بابایی، سیامک جهانگیری، حسین رضایی‌نیا، مهیار طریحی، ارسلان کامکار

مراسم اختتامیه سی‌و‌سومین دوره جشنواره موسیقی فجر با اهدای جایزه «باربد» در بخش‌ها و گونه‌های مختلف موسیقی ایران، روز شنبه ۳۰ دی‌ماه در تالار وحدت برگزار می‌شود.

برچسب ها

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “جشنواره ۳۳ / برگزیدگان موسیقی فجر چند سکه جایزه می‌گیرند؟”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید