آخرین خبر

آغاز فروش مستندی درباره شجریان

آوای ایرانیان: «شجریان از سیپده تا فریاد» نام مستندی است به‌کارگردانی مهدی طوسی و گویندگی ناصر طهماسب و با همکاری پخش سوره فیلم (وابسته به حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی) که به روایت بخش‌هایی از زندگی محمدرضا شجریان خواننده موسیقی سنتی ایرانی می‌پردازد و فراز و نشیب‌های زندگی هنری و سیاسی او را مورد بررسی قرار می‌دهد. در این مستند شخصیت‌هایی همچون حسین علیزاده از تجربه همکاری خود با شجریان و مواضع سیاسی سالهای اخیر او سخن می‌گویند.

به گزارش آوای ایرانیان به نقل از روابط عمومی مستند، در بخشی از مستند مصاحبه‌های جنجالی شجریان با صادق صبا، مدیر سابق شبکه بی‌بی‌سی فارسی به‌نمایش در می‌آید، مصاحبه‌هایی که در بحبوحه‌های سال ۸۸ از شبکه‌های فارسی‌زبان خارجی پخش می‌شد و موج رسانه‌ای بزرگی را در کشور پدید می‌آورد.

شجریان که در سال‌های ابتدایی انقلاب با خواندن موسیقی‌هایی همچون «سپیده» نقش مهمی در همراهی با جریان انقلاب اسلامی داشت و با پخش ربّنا در سال ۱۳۵۸ از صدا و سیما توانست بین اقشار مختلف مردم محبوبیت پیدا کند، بعد از گذشت سال‌ها و در سال ۸۸ با مواضعی متفاوت وارد رسانه‌ها شد، مواضعی که سال‌ها بعد و در مصاحبه با روزنامه ایران منطقی‌تر و به شجریان نزدیک‌تر است.

به گزارش آوای ایرانیان، خبرگزاری اصولگرای تسنیم اوایل سال گذشته بود که با پخش تیزر این مستند از انتشار آن توسط این خبرگزاری خبر داد، اما هیچ خبری از پخش مصاحبه های این مستند از سوی تولید کننده آن نشد تا آنکه به تازگی این مستند در قالب یک اثر مستقل با همکاری سوره فیلم وابسته به حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی از سوی فصای مجازی عرضه شد.

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “آغاز فروش مستندی درباره شجریان”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید