آخرین خبر

چگونگی انتخاب چهره سال هنر انقلاب

به گزارش آوای ایرانیان  به نقل از روابط‌عمومی حوزه هنری انقلاب اسلامی، حوزه هنری انقلاب اسلامی از سال ۹۳ تاکنون، فروردین ماه هر سال مصادف با شهادت مرتضی آوینی، چهره سال هنر انقلاب اسلامی را با توجه به شخصیت تاثیرگذار و جریان‌ساز بر اشاعه و ترویج هنر انقلاب در ابعاد ملی و بین‌المللی انتخاب و معرفی کرده است.

فرآیند انتخاب «چهره سال ۱۴۰۲ هنر انقلاب اسلامی» با یک نظرخواهی سراسری از هنرمندان، فعالان فرهنگی هنری و خبرنگاران حوزه فرهنگ و هنر آغاز شد. در این نظرسنجی که با جامعه آماری بیش از هزار نفر صورت گرفت، شرکت‌کنندگان گزینه‌های پیشنهادی خود برای کسب عنوان «چهره سال هنر انقلاب» را به دبیرخانه هفته هنر انقلاب اسلامی معرفی کردند.

به موازات این نظرخواهی، مراکز و واحدهای تخصصی حوزه هنری انقلاب اسلامی نیز گزینه‌های پیشنهادی خود برای کسب عنوان چهره سال هنر انقلاب را به دبیرخانه هفته هنر انقلاب اسلامی معرفی می‌کنند.

در گام بعد، تمام گزینه‌های پیشنهادشده توسط اهالی فرهنگ‌ و هنر و نیز واحدهای تخصصی حوزه هنری، در «هیات انتخاب نامزدهای نهایی چهره سال هنر انقلاب» مورد بررسی قرار می‌گیرند. این هیات انتخاب با ترکیبی به شرح زیر تشکیل می‌شود تا نامزدهای نهایی عنوان «چهره سال هنر انقلاب» را تعیین کند.

مرتضی سرهنگی : نویسنده و برگزیده ادوار چهره سال هنر انقلاب

️ احمدرضا درویش: کارگردان سینما️

سیدمسعود شجاعی طباطبایی: کاریکاتوریست و برگزیده ادوار چهره سال هنر انقلاب

️ علیرضا قزوه: شاعر و رییس مرکز شعر، موسیقی و سرود سازمان صدا و سیما

️ محسن مومنی شریف: نویسنده و رییس سابق حوزه هنری انقلاب اسلامی

️ کورش زارعی: کارگردان و بازیگر تئاتر

در نهایت با نظرخواهی از خبرگان و نخبگان هنر انقلاب اسلامی، چهره سال هنر انقلاب از میان نامزدهای معرفی‌شده توسط این کمیته انتخاب و در آیین اختتامیه هفته هنر انقلاب اسلامی معرفی خواهد شد.

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “چگونگی انتخاب چهره سال هنر انقلاب”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید