آخرین خبر

روز خراسانی‌ها در جشنواره ملی موسیقی جوان + تصاویر

دومین روز دوازدهمین جشنواره ملی موسیقی جوان در حالی روز سه‌شنبه به موسیقی شرق و جنوب خراسان اختصاص داشت که علی ترابی مدیرکل دفتر موسیقی مهمان ویژه این برنامه بود.
روز خراسانی‌ها در جشنواره ملی موسیقی جوان

در دومین روز جشنواره ملی موسیقی جوان در فرهنگسرای نیاوران، شرکت‌کنندگان شرق و جنوب خراسان در سه رده سنی الف، ب و ج و در بخش آوازی با هم به رقابت پرداختند و هیئت داوران متشکل از عبدالله امینی، اسفندیار تخم‌کار، عزیز تنها، محمد فاروق درپور و حسین رحمت‌اللهی به بررسی اجراهای آن‌ها نشستند.

آغازکننده موسیقی شرق و جنوب خراسان، گروه سنی الف با ساز دوتار بود. این گروه سنی که دربرگیرنده ۹ شرکت‌کننده بود، مهدیس ابراهیمیان را به‌عنوان نخستین شرکت‌کننده خود روی صحنه فرستاد. سپس به ترتیب صبا آسایی بلوچی، کوثر حیاتی و امین دامن‌پاک و علیرضا رجب‌زاده جوزقانی دوتارنوازی کردند. داوران از برخی از آنان سؤالاتی پرسیدند و خواستند مقام دیگری را نیز بنوازند.

در ادامه، گروه سنی الف مهناز رضایی سرخسرائی، على سپهری، کیان واحدی و مصطفی سلیمانی هنر خود را ارائه کردند.

پس از استراحت، دو گروه سنی بعدی، ب و ج به اجرای صحنه‌ای خود پرداختند. در گروه سنی ب الهداد بهرامی، ایمان تخم‌کار علیایی، مصطفی تیموری و محمدامین شیری به ترتیب حاضر شدند. داوران از برخی از آن‌ها در خصوص قطعه‌ای که می‌خواستند اجرا کنند، سؤال پرسیدند.

همایون حامدی، سلمان سلیمانی، محمد سلیمانی، علی شیری، محسن کهجه‌ا‌ی، الیاس محرومی بزدی و وحید نستری محمودآبادی اسامی شرکت‌کنندگان رده سنی ج در دوتار نوازی شرق و جنوب خراسان بود. آن‌ها که از تایباد و تربت جام شرکت کرده بودند به ترتیب دوتار خود را به صدا درآوردند و آنچه داوران می‌خواستند نواختند. در قسمت‌هایی داوران خواندند و از شرکت‌کنندگان خواستند تا بنوازند، به این ترتیب، رقابت ساز دوتار در بازه زمانی ۱۴ الی ۱۶ به پایان رسید.

سومین بازه زمانی این روز به آواز شرق و جنوب خراسان اختصاص داشت. در این بخش شرکت‌کنندگان در دو گروه سنی الف و ج مقابل داوران قرار گرفتند. بخش آوازی شرق و جنوب خراسان در گروه سنی ب شرکت‌کننده‌ای نداشت.

محمدامین امینی خلیلی، عبدالرحمن باطوری، مبین درپور، کیان واحدی عضو گروه سنی الف آواز خراسان بودند که از تربت جام حضور یافته بودند. محمدامین امینی خلیلی کوچک‌ترین راه‌یافته بخش آوازی بود که با هشت سال سن روی صحنه اجرا کرد. امین برنا از تربت جام و جعفر حمیدی بهلولی از راه‌یافتگان به بخش نهایی رده سنی ج هنر خود را ارائه کردند. سپس محسن کریمی کهجه‌ای از تربت جام که در بخش دوتارنوازی نیز حضور داشت، با اجرایش بخش آوازی را به پایان برد.

در این روز بخش موسیقی نواحی در دوازدهمین دوره برگزاری جشنواره ملی موسیقی جوان، رقابت دوتار و آواز شرق و جنوب خراسان را رقم زد تا از میان آن‌ها برگزیدگان قسمت نهایی را در روز اختتامیه جشنواره اعلام شود.

علی ترابی مدیرکل دفتر موسیقی مهمان ویژه دومین روز جشنواره دوازدهم بود.

جشنواره ملی موسیقی جوان از ۲۲ مرداد تا ۱۷ شهریور در دو بخش در فرهنگسرای نیاوران و تالار رودکی برگزار می‌شود.

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “روز خراسانی‌ها در جشنواره ملی موسیقی جوان + تصاویر”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید