آخرین خبر

«استعاره‌های مشوش» در باشگاه افتتاح می‌شود

به گزارش،آوای ایرانیان گالری باشگاه از روز جمعه ۳ شهریور میزبان نمایشگاه «استعاره‌های مشوش» که متشکل از کارنمای گروهی به کیوریتوری مهرنوش علی‌مددی است، می‌شود.

 

این نمایشگاه با آثاری از الناز بندگی، پونه اوشیدری، مریم طباطبایی، مهرشاد خسروی یکتا، میلاد موسوی و امیر شلمانی به خوانشی دیگر از هویت پرداخته است.

 

گالری «باشگاه» در این نمایشگاه به سراغ هنرمندانی رفته که پیوسته در آثارشان سنجشی از حساسیت‌های اجتماعی قابل مشاهده بوده است. هنرمندانی که تلاش کرده‌اند تا با به کارگیری عناصری مبهم و متناقض از ساخت هرگونه تصویر ایده‌آل سرباز زنند و مفهوم هویت را بار دیگر در آثار خود مورد بازخوانی قرار دهد.

 

مهرنوش علی‌مددی در توضیح این نمایشگاه نوشته است: «بدن آدمی به همان اندازه که ماهیتی زیستی دارد، بنیان اجتماعی نیز دارد. بدن در تعامل با جهانِ پیرامون پیوسته بازسازی می‌شود و در این فرآیند، هویت انسان نیز تکوین می‌یابد. از این رو اگر نقطه‌ عزیمت این رویداد را گردآوری تصاویری در نظر بگیریم که هنرمند آن قصد دارد پیامد وقایع تلخ اجتماعی را آشکارا و یا با زبانی نمادین نشان دهد؛ این ایده را به شکلی نظام‌مند در طرحی از بدن و صورت انسان به نمایش در می‌آورد. در این آثار پیکر جسمانی چونان استعاره‌ای است برای بروز آزادی؛ حتی اگر زیست‌پذیر نباشد. واضح است که واکنش ناهمگون هنرمندان با نوعی تمایز بصری منجر می‌شود، اما آن‌ها همواره تلاش دارند اثر خود را همچون آینه‌ای برای تأمل در دغدغه‌های بغرنج انسانی مبدل سازند.»

 

علاقه‌مندان به بازدید از «استعاره‌های مشوش» می‌توانند از تاریخ ۳ شهریور تا ۳ مهر هر روز به جز شنبه‌ها از ساعت: ۱۶ تا ۲۰ در گالری باشگاه به نشانی خیابان کریمخان، خیابان حسینی، کوچه ۱۲ پلاک ۱۳ واحد ۳ حضور پیدا کنند.

 

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “«استعاره‌های مشوش» در باشگاه افتتاح می‌شود”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید