آخرین خبر

حس معجزه امام رضا(ع) در سینما/ بابت «عنکبوت مقدس» هشدار داده بودم

محمود بابایی تهیه‌کننده فیلم سینمایی «بدون قرار قبلی» به کارگردانی بهروز شعیبی که به تازگی پروانه نمایش دریافت کرده و قرار است از روز ۱۸ خردادماه روانه پرده سینماهای کشور شود، درباره تصمیم‌گیری برای نمایش این فیلم با داستانی مرتبط با ارادت به ساحت امام رضا (ع) گفت: از دو ریز دیگر و با ولادت حضرت معصومه (س) وارد دهه کرامت می‌شویم که ختم به ولادت حضرت علی‌بن موسی‌الرضا (ع) می‌شود. احساس کردیم این مقطع زمان مناسبی برای اکران این فیلم است. هم به دلیل مناسبت مذهبی این ایام و هم به این دلیل که در ایام تابستان و تعطیلی مدارس شرایط بهترین برای استقبال از فیلم وجود دارد. در این بازه زمانی دانشجویان هم در فرجه امتحانی خود به سر می‌برند و می‌توانیم ظرفیت بالقوه این مخاطبان را هم برای فیلم داشته باشیم.

وی افزود: فیلم سینمایی «بدون قرار قبلی» از ۱۸ خرداد و سه روز مانده به ولادت حضرت رضا (ع) اکران می‌شود اما نکته منطقی این است که احوال مردم، ارتباط مستقیمی با شرایط گیشه و استقبال از فیلم‌های در حال اکران دارد و این روزها به دلایلی بسیاری از ماجرای متروپل در آبادان گرفته تا گرانی‌های اخیر، حال عمومی مردم خوب نیست. این خرابی حال مردم طبیعتاً بر وضعیت اکران فیلم‌های سینمایی تأثیر مستقیمی دارد. حتی شرایط نسبت به چندماه قبل و ایام اکران نوروزی سینماها هم تغییر کرده است. با تمام این موارد، طبق بررسی‌هایی که داشتیم‌، به این زمان برای اکران فیلم رسیدیم و پیش‌بینی دقیقی از شرایط آینده اکران فیلم نداریم.

فیلمی که از سیاحت غرب به سیاحت شرق می‌رسد

این تهیه‌کننده سینما با اشاره به برخی حواشی رسانه‌ای به‌وجود آمده در جشنواره فیلم کن در فضای سینمای ایران، درباره فیلم «بدون قرار قبلی» تأکید کرد: فیلم ما فیلمی است که داستانش از غرب و شهر برلین آغاز می‌شود. داستان با آدمی آغاز می‌شود که اتفاقاً دلبستگی و علقه‌ای به خیلی از مسائل ندارد و گویی از «خویش» دور مانده است و بازگشت او به «خویش» تم اصلی فیلم ما شده است. گویی ما یک سیاحت غربی را در آلمان شاهد هستیم و در ادامه به سیاحتی از شرق با محوریت حضرت رضا (ع) می‌رسیم. به تعبیری که در واکنش‌های جشنواره‌ای فیلم شاهد بودیم، حاصل کار هم یک فیلم «حال خوب کن» شده است. اما چرا اینگونه است؟

برچسب ها

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “حس معجزه امام رضا(ع) در سینما/ بابت «عنکبوت مقدس» هشدار داده بودم”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید