آخرین خبر

متمایزترین گردهمایی و جهان

وزیر ارشاد: جشنواره موسیقی جوان نسبت به سایر جشنواره‌ها طعم و مزه متفاوتی دارد و همه نقاط و اقوام و زبان‌ها و لهجه‌های گوناگون کشور را درگیر خود کرده است

 

به گزارش آوای ایرانیان، سید عباس صالحی با تجلیل از هومان اسعدی دبیر هفت دوره جشنواره موسیقی جوان گفت: این جشنواره طولانی ترین زمان جشنواره ها را در ایران دارد برگزاری ۱۷۰ اجرا در طول یک ماه کار ساده ای نیست مشابه اش را در ایران نداریم و گمان نمی کنم در جهان هم داشته باشیم.
وی با تاکید بر اینکه اعتبار جشنواره ها به شخصیت هایی است که در آن حضور دارند گفت: اینکه در این جشنواره صد استاد برجسته داریم که یکی از آن ها استاد حسین علیزاده است این از ویژگی های این جشنواره است و دور هم جمع کردن این تعداد استاد موسیقی کار بسیار ارزشمندی است.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: وقتی نگاه می کنیم که این جشنواره قدم به قدم موسیقی ما را به کجا رسانده و بسیاری از اتفاقات خوب موسیقی کشور از جمله استعداد یابی علاقمندان از سراسر کشور مرهون و مدیون این جشنواره است به جایگاه آن پی می بریم.
آقای صالحی وجود ۸۰ ساز نواحی ایرانی در این جشنواره را از دیگر ویژگی های جشنواره خواند و افزود: حضور ۶۶۷ نوازنده با ۸۰ ساز نواحی ایرانی نشان دهنده این است که این جشنواره به دنبال حفظ ردیف های دستگاهی ایرانی است که نسل به نسل امتداد می یابد.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی جشنواره ملی موسیقی جوان را آکادمی میان نسلی ایرانی خواند و گفت: حضور صد استاد و ارتباطشان با کودکان نوجوانان و جوانان در این جشنواره ارتباط میان نسلی خوبی برقرار کرده که به راحتی اتفاق نمی افتد بخصوص در رشته های موسیقی که استاد نقش کانونی دارد.
وی با اشاره به دغدغه همیشگی جشنواره ها مبنی بر اینکه حالا سرنوشت این موضوع چه می شود ؟ گفت: جشنواره موسیقی جوان از آن جشنواره هایی است که مدیریت پسینی هم در آن دیده شده چرا که کودکان نوجوانان و جوانان حاضر در این جشنواره راهشان امتداد پیدا می کند و حضورشان را حفظ می کنند البته این ظرفیت نباید موجب کمرنگ شدن نقش مدیریتی ما شود.
در اختتامیه سیزدهمین جشنواره ملی موسیقی جوان از هومان اسعدی به پاس تلاش های هفت ساله در کسوت دبیری این جشنواره تقدیر شد.

برچسب ها

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “متمایزترین گردهمایی و جهان”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید