آخرین خبر

ناصر کشاورز:کودک باید شعرهای کودکانه اجرا کند+عکس

دوشنبه چهارم شهریور ماه فرهنگسرای ارسباران بار دیگر میزبان طرفداران هزارصدا، اولین برنامه استعدادیابی موسیقی ایران در بخش کودک و نوجوان با کارشناسی ناصر کشاور،فربد یداللهی و نزهت امیری بود.

به گزارش آوای ایرانیان، این برنامه به داریوش اسدزاده و ثمین باغچه بان تقدیم شده بود و تیتراژ برنامه روی قطعاتی از آلبوم نویتالژیک رنگین کمان ساخته شده بود.

با توجه به مصادف شدن برنامه در روز چهارم شهریور با سالروز درگذشت مهدی اخوان ثالث شعر “تو را ای کهن بوم و بر دوست دارم” از این شاعر توسط یکی از شرکت کننده ها در ابندای برنامه اجرا شد.

با توجه به مصادف شدن با چهارم شهریور، سالروز درگذشت مهدی اخوان ثالث ، شعر “تو را ای کهن بوم و بر دوست دارم” از این شاعر توسط یکی از شرکت کننده ها اجرا شد.

ارکستر باران از شهر قم با سرپرستی وحید خرمی اولین اجرای برنامه را برعهده داشتند که در برنامه های زیادی شرکت کرده بودند و دو خواننده نوجوان و خوش آتیه ای را در گروه خود داشتند و چند قطعه از موسیقیدملی ایران و از ساخته های استاد همایون خرم را به زیبایی اجرا کردند.

صبا نیرالدین در روز تولد استادش استاد فریبرز لاچینی قطعه پاییز پاییزه ایشان را با پیانو نواخت.

گروه نی ریز از رباط کریم به سرپرستی مربی شان نوید عرب دیگر گروه شرکت کننده این برنامه بود که با توجه به میانگین سنی پایین شرکت کننده های گروه توجه حضار را به خود جلب کرد.

کیان سعیدی یک قطعه پاپ خواند. او روی قطعه ای ساخته دایی اش محمدرضا رامزی آهنگ پاپی را اجرا کرد.

بعد از آن آرش نصیری قطعه ای را از نوجوانی های دکلان گالبرایت به نام به من بگو چرا را پخش کرد و موضوع لزوم اجرای شعرهای مناسب کودکان و نوجوانان را پیش کشید.

شاید به جرئت می‌توان گفت یکی زیباترین و جذاب ترین اجرای این برنامه متعلق به اجرای پارسا باجلاوند و تارا قهرمانی بود. این دو شرکت کننده با لباس های محلی بر روی صحنه حضور یافتند پارسا کوچک که با توجه به کم سن بودن به زحمت روی صندلی نشست اما با مهارت عجیبی ریتم را به خوبی میشناخت و اجرای او در کنار سنتور تارا تشویق تماشاچیان را در پی داشت.

سام باجلان نوازنده سازهای کوبه ای که در چند برنامه گذشته هزارصدا هم حضور داشت و مورد تشویق کارشناس ها قرار گرفته بود به روی صحنه آمد و به اجرای برنامه خود پرداخت آقای نصیری در ادامه به این نکته اشاره کرد که سام باجلان برای یادگیری موسیقی قصد خروج از ایران را دارد و این اجرای خداحافظی این پسر بااستعداد می باشد.

کارشناسان این برنامه در مورد استقبال از کنسرت های موسیقی پاپ و عدم استقبال از موسیقی سنتی با یکدیگر به بحث پرداختند فربد یداللهی در این زمینه اعتقاد داشت حرکت و ارتباط و هیجان و شادی باعث استقبال از موسیقی پاپ شده است و نزهت امیری نپرداختن رسانه ملی به موسیقی سنتی و هنرمندان این عرصه را علت کمرنگ شدن این سبک موسیقی در بین جامعه امروزی می دانست.

یداللهی نیز به این نکته اشاره کرد با توجه به مدرس بودن خود در عرصه موسیقی ابتدا کودکان را با ریتم باید آشنا کرد و بعد از یادگیری ریتم ساز موردعلاقه را انتخاب کرد.

ناصر کشاورز در این میان به گلایه در این مورد پرداخت که به شعر کودک بها داده نشده است و آثار تهیه شده شاعران کمتر شنیده شده است و کودک باید شعرهای کودکانه را اجرا کند.

این برنامه هزارصدا با شرکت کننده های کوچک و مستعد و حضور مادران و پدرانی هنردوست و مشتاق به موسیقی پایان یافت و بار دیگر هزارصدا میزبان سازها و نوازنده ها و خواننده ها و طرفداران هنر و موسیقی بود.

برچسب ها

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “ناصر کشاورز:کودک باید شعرهای کودکانه اجرا کند+عکس”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید