آخرین خبر

مدیرعامل موسسه سینماشهر گزارش تحلیلی فروش کل سینماهای ایران را اعلام کرد

به گزارش آوای ایرانیان هاشم میرزاخانی، مدیرعامل این موسسه درباره آمار فروش سینمای ایران در سال ۱۴۰۲ گفت: سینمای ایران در سال گذشته بیش از هزار و ۲۴۰ میلیارد تومان فروش داشت که از این میزان فروش، بیش از ۵۵۰ میلیارد و ۴۸۳ میلیون تومان مربوط به تهران، بیش از ۱۴۹ میلیارد و ۱۶۴ میلیون تومان مربوط به خراسان رضوی و بیش از ۱۰۷ میلیارد و ۴۲ میلیون تومان مربوط به استان اصفهان است.

وی با اشاره به فروش سینمای ایران در سایر استان‌ها افزود: همچنین استان فارس با فروش بیش از ۸۳ میلیارد و ۳۴۸ میلیون تومان، استان البرز با فروش بیش از ۷۰ میلیارد و ۷۹۳ میلیون تومان، استان مازندران با فروش بیش از ۴۳ میلیارد و ۴۰۶ میلیون تومان، آذربایجان شرقی با فروش بیش از ۲۸ میلیارد و ۷۳۵ میلیون تومان، استان قم با فروش بیش از ۲۱ میلیارد و ۳۹۲ میلیون تومان، گیلان با فروش بیش از ۲۰ میلیارد و ۳۱۶ میلیون تومان و استان خوزستان با فروش بیش از ۱۸ میلیارد و ۶۴۷ میلیون تومان به ترتیب رتبه چهارم تا دهم فروش استانی سال ۱۴۰۲ را به خود اختصاص دادند.

مدیرعامل موسسه سینماشهر درباره رتبه‌بندی سینماهای کشور در سال گذشته گفت: پردیس سینمایی «کوروش» تهران، پردیس سینمایی «ایران‌مال» تهران، پردیس سینمایی «هنرشهر آفتاب» شیراز، پردیس «آزادی» تهران، پردیس «هویزه» مشهد، پردیس «ساحل» اصفهان، پردیس «مگامال» تهران، پردیس «اکومال» کرج، پردیس «سیتی‌سنتر» اصفهان و پردیس «اطلس» مشهد نیز به ترتیب رتبه‌های اول تا دهم فروش به تفکیک سینما در سال گذشته را داشتند.

وی ادامه داد: ضریب اشغال سینما که عدد قابل بررسی برای سیاستگذاری‌ها تلقی می‌شود در سال ۱۴۰۲ به بیش از ۱۲ درصد رسید. این در حالی است که این عدد برای سال ۱۴۰۱ نزدیک به ۶ درصد بود. البته اعداد دقیق ضرایب اشغال به تفکیک استان‌ها و سینما‌ها در گزارش آمده است و در اختیار تحلیل‌گران و رسانه‌ها قرار می‌گیرد.

میرزاخانی توضیح داد: البته آمار ارائه شده بر مبنای بیننده هم وجود دارد و سینما‌داران و مخاطبان می‌توانند تعداد بیننده را برای هر سینما و استان ببینند.

در ادامه گزارش کامل این آمار پیوست می‌شود.

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “مدیرعامل موسسه سینماشهر گزارش تحلیلی فروش کل سینماهای ایران را اعلام کرد”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید