آخرین خبر

«روش‌های حل تعارض در روابط همسران» به چاپ دوم رسید

به گزارش آوای ایرانیان چاپ دوم کتاب «روش‌های حل تعارض در روابط همسران» به قلم روح‌الله شمسا و زهره حسینی در ۲۰۰ صفحه و بهای ۷۰ هزار تومان توسط به‌نشر (انتشارات آستان قدس رضوی) منتشر شد.

تعارض‌های زناشویی به عنوان گره‌های ارتباطی بین زن و شوهر، نقشی کلیدی در زندگی ایفا می‌کنند. از یک طرف وجود تعارض در زندگی زناشویی، واقعیتی غیرقابل‌انکار است و از سوی دیگر، حل نشدن یا طولانی شدن زمان برای حل‌وفصل تعارض‌ها، می‌تواند زندگی ما را وارد سبک‌های بیمارگونه‌ای کند. آشفتگی، تنش، ناامیدی و اندوه در زندگی زناشویی از نشانه‌های آن است. موفقیت‌های ما و فرزندان‌مان در گرو چگونگی حلّ تعارض‌های پیش‌روست. در این کتاب سعی شده است پس از بررسی مفهوم تعارض‌ها، به عوامل شکل‌دهنده آن پرداخته و درنهایت، راه‌هایی برای حل آن‌ها پیشنهاد شود.

این کتاب در چهار فصل به موضوعاتی مانند تعارض چیست؟، علت‌شناسی تعارض‌های زناشویی، سبک‌های ارتباطی و گام‌های مؤثر برای حل تعارض پرداخته است. در بخشی از متن کتاب می‌خوانیم: «زندگی زناشویی پر از لحظاتی است که زوجین برای رسیدن به تفاهم و شادی در زندگی یا برای حل‌وفصل سو تفاهمات و تعارضات تلاش می‌کنند. مهم این است که زوجین آگاهی داشته باشند که تعارض، طبیعی‌ترین بخش زندگی زناشویی و واقعیتی غیرقابل انکار است و زمانی خود را نشان می‌دهد که هر یک از افراد برای دست‌یابی به “فردیت و ارضای نیازهای شخصی تلاش می‌کنند.»

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “«روش‌های حل تعارض در روابط همسران» به چاپ دوم رسید”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید