آخرین خبر

آلبوم دوم «مادرم ایران» منتشر شد/ شنیدن یک روایت متفاوت از معتمدی

آهنگساز و رهبر ارکستر از انتشار جهانی آلبوم دوم «مادرم ایران» با صدای محمد معتمدی و تقدیم آن به تعدادی از آهنگسازان شناخته شده موسیقی کشورمان خبر داد.

به گزارش آوای ایرانیان، علی رهبری آهنگساز و رهبر ارکستر گفت: طبق برنامه ریزی های به عمل آمده کمپانی «ناکسوس» از کمپانی های معتبر پخش و نشر آثار موسیقایی آلمانی آلبوم دوم از پروژه «مادرم ایران» را با صدای محمد معتمدی در بازار جهانی منتشر کرده است.

وی افزود: این آلبوم با ارکستر سمفونیک دولتی آنتالیا به صورت زنده  در کنسرت ضبط شده که آغاز آن با اجرای قطعه «دنیای بدون جنگ» است و من آن را به استادم حسین دهلوی تقدیم کردم. این اثر دربرگیرنده یک فضای کاملا ایرانی است که بنده آن را سال ۹۶ بر شعری از محمدفرید ناصری به اتمام رساندم.

رهبری که هم اکنون در کشورهای مختلف از جمله ترکیه و اتریش به فعالیت در ارکسترهای این ۲ کشور در قالب رهبر ارکستر یا مدیرهنری مشغول است در ادامه صحبت های خود با اشاره به قطعات دیگر این آلبوم بیان کرد: «عاشقم بر همه عالم» با شعری از سعدی و تقدیم به روح الله خالقی، «سرود مادرم ایران» روی شعر فرید ناصری و تقدیم به محمدرضا شجریان، «عربیزیشن» با تقدیم به مصطفی کمال پورتراب قطعاتی دیگری هستند که برای آلبوم دوم پروژه «مادرم ایران» در نظر گرفته شده است.

رهبری یادآور شد: یکی از ویژه گی های پروژه «مادرم ایران» در این است که این آثار فقط یک بار در کنسرت با ارکستر سمفونیک دولتی آنتالیا اجرا و زنده ضبط شده و هیچکدام ضبط استودیو نبوده است. البته طبق برنامه ریزی هایی که انجام گرفته آلبوم سوم پروژه «مادرم ایران» در حال اتمام است و تا بهار آینده در دسترس مخاطبان خواهد گرفت.

این رهبر ارکستر در بخش پایانی صحبت های خود توضیح داد: آلبوم اول «مادرم ایران» که در خردادماه انتشار یافت مورد استقبال مخاطباین کشورهای مختلف قرار گرفته که خوشبختانه در اولین عکس العمل، آقای داوید دنتون از منتقدان مشهور موسیقی کلاسیک در لندن، در مقاله ای به ستایش این اثر پرداخت.

علی رهبری رهبر و مدیر هنری سابق ارکستر های سمفونیک شهرهای، بروکسل، پراگ، زاگرب، مالاگا و تهران طی سال های اخیر با هدف ارتقای کیفیت ارکستر سمفونیک دولتی آنتالیا از طرف بنیاد فرهنگی و هنری آنتالیا به این ارکستر دعوت شده بود.

برچسب ها

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “آلبوم دوم «مادرم ایران» منتشر شد/ شنیدن یک روایت متفاوت از معتمدی”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید