آخرین خبر

«سیاه بازی» در نمایشگاه حجم‌

به گزارش آوای ایرانیان به نقل از روابط عمومی نمایشگاه، نمایش انفرادی از آثار حجمی روزبه نعمتی‌شریف با عنوان «سیاه‌بازی» در گالری سو به نمایش در می‌آید.

در این نمایشگاه، حجم‌هایی از این هنرمند با نگاهی به فضای اجتماعی شکل گرفته است. آثار او معمولاً با شگفتی مخاطب در رنگ و فرم همراه بوده است.

در استیتمنت این نمایشگاه آمده است: «مجموعه پیش رو با به کارگیری امکانات بیانی خاص هر یک در مدیوم‌های مجسمه، نقاشی، کولاژ و چیدمان می کوشد در میان تکثر رسانه‌ای به وحدتی فرمی و معنایی دست یابد. در این میان سیاه (مبارک) به عنوان نماینده عامه احضار می‌شود تا نقش تاریخی معاصر خود را در قالب خصایص ذاتی خویش همچون شوخ طبعی، جسارت و گفتار طنز آلود با رویکردی انتقادی به موضوعات اجتماعی، عاطفی و حتی تاریخی ایفا کند.

درباره مسیر هنری روزبه نعمتی‌شریف باید گفت وی (متولد ١٣۵٩، تهران، ایران)، لیسانس طراحی صنعتی و کارشناس ارشد پژوهش هنر از دانشگاه هنر تهران است. آثار او در چهار سال گذشته با تمرکز بر مجسمه، نقش برجسته و نقاشی خلق شده‌اند. استفاده هوشمندانه او از عنصر رنگ، تنوع فرم و متریال خودساخته در این آثار امکانات زیبایی‌شناسانه متنوعی را به وجود آورده‌اند.

شریف در آثارش به مسائل اجتماعی می‌پردازد و در تلاش است که این مفاهیم را در چارچوبی پرسشگرانه با مخاطب به اشتراک بگذارد. این هنرمند در آخرین آثار خود به سراغ مساله سنت دراماتیک و نگاه انتقادی در هنر سنتی رفته و در قالب‌های (کنش‌گرانه، کنش‌پذیرانه و سیستماتیک) به بررسی شخصیت دراماتیک سیاه در نمایش‌های عروسکی می‌پردازد وی در تلاش است تا با ایجاد لایه‌های میان متنی بین عناصر تصویری و تصاویر نیمه برجسته وجهه معاصرِ این شخصیت انتقادی را بازسازی کند. وجه انتقادی و پرسشگرانه به همراه تکنیک و پرداختی امروزی، نگاهی معاصر و منحصر به فرد را به آثار او می‌دهد.»

«سیاه بازی» از اول تا سه‌شنبه ۲۹ اردیبهشت در گالری معاصر سو به آدرس خیابان نجات الهی (ویلا)، سمیه، پورموسی، پلاک ٣٠ برگزار می‌شود. این گالری شنبه‌ها تعطیل است.

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “«سیاه بازی» در نمایشگاه حجم‌”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید