آخرین خبر

«همنوازان فاخته» به فجر رسیدند/ شنیدن تصنیف های قاجاری در نیاوران

گروه «همنوازان فاخته» به سرپرستی خشایار پارسا و خوانندگی محبعلی بخشی در سی پنجمین جشواره موسیقی فجر روی صحنه می‌روند.

به گزارش آوای ایرانیان، خشایار پارسا، آهنگساز، نوازنده سنتور و سرپرست گروه موسیقی «همنوازان فاخته» درباره تازه ترین اجرای این گروه در چارچوب سی و پنجمین جشنواره موسیقی فجر توضیح داد: این اجرا دوشنبه ۲۸ بهمن در سالن فرهنگسرای نیاوران برگزار می شود که طی آن رپرتواری از تصانیف دوره قاجار تقدیم مخاطبان خواهد شد.

وی ادامه داد: خط فکری مجموعه ما بازسازی آثار دوره تیموری (موسیقی مقامی ایران)، دوره قاجار (موسیقی دستگاهی ایران)، دوره پهلوی و آهنگسازی بر اساس هر دوره است و با بررسی سبک ها و شیوه های مختلف در موسیقی ایران به دنبال یک امضای هنری در بخش اجرا و آهنگسازی هستیم. پس می توان گفت اجرای ما در جشنواره فجر نیز با تمرکز بر روی تصنیف دوره قاجار ارائه خواهد شد.

پارسا در پایان افزود: گروه همنوازان فاخته بعد از سی پنجمین جشواره موسیقی فجر، آلبوم «تصنیف و ترانه» (تصنیف دوره قاجار و ترانه دوره پهلوی) را رونمایی می‌کند. این در حالی است که یک آلبوم با نام «محتشم» (مکتب منتظمیه دوره تیموری) نیز با صدای مهدی امامی در دست انتشار است که جزییات آن به زودی اعلام می شود.

هدایت کلاری (رباب)، محمد مهدی شیخ (تار)، ابوذر حسینی (عود)، آرمان حیدریان (کمانچه)، حسین گازر (تمبک)، علیرضا رسولی (قیچک)، نیما داغمه چی (تار) و خشایار پارسا (سنتور) به عنوان اعضای گروه همنوازان فاخته در این اجرا به هنرنمایی خواهند پرداخت.

گروه «همنوازان فاخته» در سال ۱۳۸۶ به سرپرستی خشایار پارسا در شهر تنکابن تاسیس شد، این گروه تا به حال کنسرت های متعددی در شهرهای مختلف ایران و خارج از ایران برگزار کرده و تجربه شرکت در چند جشواره معتبر را داشته است.

تازه ترین کنسرت گروه «همنوازان فاخته» در چارچوب سی و پنجمین جشنواره موسیقی فجر  ساعت ۲۱:۳۰ از تاریخ ۲۸ بهمن ماه سال جاری در فرهنگسرای نیاوران تهران روی صحنه می رود.

سی و پنجمین جشنواره موسیقی فجر به ریاست محمد اله یاری مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیری شاهین فرهت از چهارشنبه ۲۳ بهمن تا روز چهارشنبه ۳۰ بهمن در تالار وحدت، تالار رودکی، بنیاد آفرینش‌های هنری هنری نیاوران، تالار سوره حوزه هنری، مجموعه فرهنگی هنری برج آزادی و سالن میلاد نمایشگاه بین المللی میزبان مخاطبان خواهد بود.

۸۲ گروه موسیقی در بخش‌های موسیقی دستگاهی، نواحی، کلاسیک، بین‌الملل، پاپ، ارکسترال، تلفیقی، بانوان، کودک و نوجوان با ۹۰ اجرا در ۸۰ نوبت به اجرای برنامه می‌پردازند.

برچسب ها

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “«همنوازان فاخته» به فجر رسیدند/ شنیدن تصنیف های قاجاری در نیاوران”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید