آخرین خبر

محمدرضا اتابكی درگذشت

محمدرضا اتابکی، امروزجمعه (۱۴اذر) پس از تحمل دوره‌ای بیماری دارفانی را وداع گفت.

به گزارش آوای ایرانیان به نقل از شنونیوز ، محمدرضا اتابکی از اساتید موسیقی و نوازنده ویلن ساعتی پیش پس از تحمل یک دوره بیماری در سن ۸۰سالگی دار فانی را وداع گفت.

استاد محمدرضا اتابکی، نوازنده‌ ایرانی ویلن و مدرس موسیقی. دوره‌ تحصیلات ابتدائى را در دبستان طوسى و دوره‌ی متوسطه را در دبیرستان‏‌هاى مدرس و علیمه گذرانید. از همان دوران کودکى، برادرش جعفر اتابکى که به ردیف‏‌هاى موسیقى و مقام‏‌هاى آواز ایرانى اشراف داشت و فلوت مى‌‏نواخت، او را تحت تعلیم قرار داد و سپس براى فراگیرى ساز ویولن ابتدا به کلاس موسیقى “امین” نزد پرویز کوهستانى که ردیف‏‌هاى ابوالحسن صبا را تدریس مى‏‌کرد و پس از مدتی به هنرکده‌ی موسیقى ملى برد. اتابکى در این هنرکده نزد على تجویدى و استادان دیگر ویولن و دوره‌های میرزا عبدالله را فراگرفت. او همچنین فارغ‌التحصیل دوره‌ کارشناسی موسیقی از دانشکده‌ی هنرهای دراماتیک و تجسمی (۱۳۵۷) بود. در خلال این مدت اتابکى با وزارت آموزش و پرورش، به عنوان معلم موسیقى تربیت معلم و دانشسرا، همکارى کرد.

وی در انستیتوی شماره ۲ به تدریس ویولن و رهبرى ارکستر دانشجویان اشتغال داشته و همزمان با این فعالیت‏‌ها، با ارکستر فرهنگ و هنر نیز همکارى کرد. اتابکی در سال ۱۳۵۹ با سمت کارشناس خدمات هنر در دفتر پژوهش و نمونه‏‌سازى آموزش و پرورش، در زمینه‌ تألیف کتاب هنر (موسیقى و سرود) مدارس، شروع به فعالیت کرد و همزمان با آن در دانشگاه ابوریحان و دانشکده‌ی هنرهاى زیبای دانشگاه تهران به عنوان مدرس شروع به همکاری نمود. در سال ۱۳۶۴ بنا به پیشنهاد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامى به عنوان معاونت هنرى مرکز سرود و آهنگ‌هاى انقلابى معرفی شد.

وی از سال ۱۳۶۶ تاکنون معاونت هنرستان سرود و آهنگ‌هاى انقلابى پسران را بر عهده داشت و علاوه بر این در انجمن دوستداران هنر که در همین مکان واقع است  ویولن تدریس می‌کند. اتابکی با گروه‌های متعددی در شهرهای مختلف ایران کنسرت داشته است.

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “محمدرضا اتابکی درگذشت”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید