آخرین خبر

پخش «میراث مرتضی» از شبکه های افق و چهار

«میراث مرتضی» به منظور گرامی‌داشت بیست و هفتمین سالروز شهادت شهید آوینی از شبکه های افق و چهار سیما پخش می شود.

به گزارش خبرگزاری فارس، با توجه به شرایط ویژه اجتماعی و عدم برگزاری هرگونه مراسم و تجمع با مشورت اعضای شورای مرکزی ستاد، تصمیم گرفته شد بیست و هفتمین مراسم سالگرد شهادت شهید سید مرتضی آوینی امسال به‌صورت برنامه‌های تلویزیونی با سه محور «شخصیت شناسی شهید آوینی، نگاه آوینی به سینما و تفکرات آوینی در حوزه تمدنی» با عنوان «میراث مرتضی» را تولید و به‌صورت گسترده در شبکه‌های مختلف سیما به روی آنتن بروند.

مصطفی پورمحمدی کارگردان ویژه برنامه «میراث مرتضی»گفت: تولید مستندهای روایت فتح در سالهای دفاع مقدس، یکی از شاخص ترین تجربه های تلویزیونی آن سالها بود که ابتدا در گروه جنگ و سپس در گروه روایت فتح پیگیری شد. لحن، زبان و جهان خلق شده در این مستندها، تجربه منحصربه فردی از تولید مستند جنگی به حساب می آمد که نقش سید مرتضی آوینی دربه دست آمدن این لحن و زبان، نقشی انکار ناپذیر بود.

وی ادامه داد: پس از گذشت نزدیک به سه دهه از شهادت سید مرتضی آوینی، مستندهای روایت فتح همچنان در حافظه ایرانیان ماندگار است و حتی در مواردی راه خود را به خارج از مرزهای ایران نیز باز کرده و دستمایه پژوهش های سینمایی و فرهنگی شده است. علاوه بر آن، نسل جدیدی از مستند سازان و سینماگران همچنان با استفاده از ویژگی های مختلف سبکی و محتوایی مستندهای روایت فتح دست به تجربه های مختلفی در این سالها زده اند.

پورمحمدی ضمن اشاره به اینکه ویژه برنامه «میراث مرتضی»، تلاشی است برای بازخوانی آثار و اندیشه های آوینی و بررسی تجربه هایی که توسط دوستان، همکاران و شاگردان او در سالهای پس از شهادتش انجام شده است افزود: در این ویژه برنامه میزبان محمدحسین مهدویان، هادی بهروز، حجت الاسلام عباس محسنی، محمدرضا ابوالحسنی، خانم مریم امینی، مهدی همایونفر هستیم و حسین محمودیان اجرای «میراث مرتضی» را بر عهده دارد.

«میراث مرتضی» کاری از گروه مستند روایت فتح در سه قسمت به شرح ذیل از شبکه های سیما پخش میشود:
شبکه ۴ سیما: چهارشنبه ۲۰ فروردین ساعت ۲۲ و پنجشنبه و جمعه ٢١و٢٢ فروردین ساعت ۲٣
شبکه افق سیما: پنجشنبه، جمعه، شنبه ٢١ الی ٢٣ فروردین ساعت ٢٢

برچسب ها

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “پخش «میراث مرتضی» از شبکه های افق و چهار”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید