آخرین خبر

موسیقی در کنار طعم خاطر انگیز کارتون های والت دیزنی + عکس

کودکان از کودکی خاطرات بسیاری با کارتون های مختلفی دارند، اما در میان آن ها مجموعه کارتون های والت‌ دیزنی همیشه برای بچه ها جذاب و دیدنی بوده است. حتی بزرگ تر ها هم با وجود گذشتن از دوران کودکی از دیدن آن ها سیر نمی شوند، با آن ها خاطره بازی می کنند و لذت می برند. امروز گروهی تشکیل شده است که موسیقی های ماندگار آن کارتون ها را با نمایشی برگرفته از داستان های والت دیزنی با هم ترکیب می کند. هنرمندان حوزه نمایش و موسیقی در کنار یکدیگر قرار گرفته اند و اتفاقی بدیع را رقم می زنند. سولماز خصالی، سرپرست گروه، در رابطه با جزییات این رویداد به نوای فارس خبر داد.

سولماز خصالی درباره نحوه شکل گیری این ایده توضیح داد: همه ما از کودکی با این کارتون ها بزرگ شدیم و تصاویر و خاطرات خوبی از آن ها در ذهن داریم. وقتی بزرگ تر شدم با توجه به این که بخشی از کار من را موسیقی تشکیل می دهد، توجه ام به این موضوع بیشتر جلب شد. این کارتون ها حس خوب و مثبتی می دهند و پیام های خوبی دارند. از نظر بار موسیقی، چه در بخش ملودی و چه در بخش آوازی  نیز غنی هستند. با خود گفتم چرا ما این ها را کنار هم قرار ندهیم؟ همین اولین جرقه را زد. من تصمیم‌ گرفتم گروهی از دوستان هنرمند تشکیل بدهم. دوستانی کنار یکدیگر جمع شدیم که همگی این انیمیشن ها را می شناسیم و با آن ها خاطره داریم. همگی اعضا روی این قطعات مسلط هستند. تصمیم گرفتیم این ها را به صورت نمایشی موزیکال کنار یکدیگر بچینیم و به اجرا دربیاوریم.

او در رابطه با نحوه پیشرفت کار و رپرتوآر شان گفت: هفتاد درصد کار را پیش بردیم. با توجه به این که انیمیشن ها موزیکال هستند و قطعات زیادی در آن ها استفاده شده است رپرتوآر مان را در اجرا اول از قطعاتی تشکیل دادیم که محبوب هستند و به علاوه در آکادمی های معتبر جایگاه خوبی گرفته اند. قطعاتی هستند که در ذهن مردم بیشتر مانده است.

خصالی به سناریو پروژه و ترکیب سوژه های امروزی با آن، چنین اشاره کرد: توسط کارگردان پروژه، آرش آبسالان، برای قطعات سناریو تعریف شده است. این انیمیشن ها فضا های مختلفی دارند، از فضای جنگلی گرفته تا فضای رمانتیک زیبای خفته، باید این فضا ها به خوبی کنار هم قرار می‌ گرفت تا داستانی برای اجرا تعریف شود. در این سناریو از فضای فانتزی و نوستالژی قصه ها استفاده شده و در قسمت هایی با سوژه های امروزی ترکیب شده است.

سرپرست این پروژه درباره قطعات و محتوای آن ها توضیح داد: سعی داشتیم در اصل محتوای قطعات دست نبریم، فقط قسمت های کوچکی را از نظر ساز بندی با در نظر گرفتن امکانات ارکستر مان تغییر دادیم و در محتوای اصلی به هیچ‌ وجه تغییری نداشته ایم. هم چنین تنظیمات قطعات را هم به اجرای موزیکال نزدیک کردیم.

وی ادامه داد: هم از بخش کر و هم از خوانندگان استفاده کرده ایم. هر نقش خواننده ای خواهد داشت. هر نقش در بخش اجرا صدای مستقل خودش را دارد اما در بخش آوازی در یک کلیت قرار خواهد گرفت. ارکستر ۲۵ نفری نیز آن ها را در قطعات همراهی خواهند کرد.

خصالی در پاسخ به این که آیا اشعار به فارسی برگردانده شده اند، گفت: اشعار این قطعات برگردان شده اند، ممکن است روی پرده نمایش ترجمه آن ها نشان داده شود اما به صورت زبان اصلی اجرا می‌شوند.

او هم چنین نظرش را درباره بازخورد نمایش و موسیقی در کنار هم عنوان کرد: جذابیت کار را بالاتر می برد چون هم وجه بصری دارد و هم حس شنوایی را درگیر می کند. فکر می کنم سوژه ای است که مخاطب خاص ندارد و با بدنه جامعه در ارتباط است. تمامی نسل ها مخاطب آن هستند. برای اهالی موسیقی نیز که با این قطعات و آهنگسازان شان آشنا هستند، باید جالب باشد به علاوه دیزنی همیشه طرفداران خاص و پیگیر خودش را هم دارد.

او گفت فعالیت گروه دنباله دار خواهد بود و ادامه داد:  من و دوستانی که کنار من هستند، به قدری این ژانر را دوست داریم و به آن علاقه داریم که آن را ادامه دهیم. هنوز این بخش پتانسیل لازم را برای فعالیت بیشتر دارد. می توانیم قطعات مهم این کمپانی را پوشش دهیم و قطعات نمایش را به روز کنیم.

خصالی هدف گروه را انتقال حس مثبت دانست و گفت: این قطعات و فضای کار پر از انرژی و فضای مثبت است. جامعه ما نیاز دارد که در زمان هایی حالش خوب باشد و ساعاتی رها باشد و با حس خوب رو به رو شود. برخی از شاخه های هنری حس و حال منفی را در خود جای داده اند، همیشه به رخ کشیدن مشکلات چاره ساز نیست. باید ببینیم چطور از این مشکلات رها شویم تا از حرکت کردن باز نمانیم.

سولماز خصالی در پایان اشاره کرد که گروه برای اردیبهشت ماه آماده است و درباره زمان این برنامه گفت پس از رایزنی ها و انتخاب بهترین سالن مناسب برای برگزاری، روی صحنه خواهند رفت.

منبع: موزیک فارس

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “موسیقی در کنار طعم خاطر انگیز کارتون های والت دیزنی + عکس”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید