آخرین خبر

«انگشت طلا» ۶ جایزه از جوایز فیلم هنگ‌کنگ را برد

به گزارش آوای ایرانیان  به نقل از ورایتی، درام جنایی «انگشت طلا» دیروز (یکشنبه) ۶ جایزه از جوایز فیلم هنگ‌کنگ ۲۰۲۴ را از آن خود کرد، با این حال جایزه بهترین فیلم به «عذاب وجدان» رسید که رکوردشکن گیشه‌های سینماها هم شده است.

«انگشت طلا» یک فیلم مهیج با بازی تونی لیونگ چیووای و اندی لائو تاک-وا جوایز فنی شامل فیلمبرداری، کارگردانی هنری، لباس و گریم، طراحی صدا و جلوه‌های بصری و نیز جایزه بهترین بازیگر نقش اول را برای لئونگ به دست آورد.

در این مراسم ۲ فیلم هر یک با ۳ جایزه به خانه رفتند: «در روز روشن» تحقیقی درباره سواستفاده در یک خانه مراقبت از سالخوردگان و «سرنوشت دیوانه» درباره خرافات در شهر. «در روز روشن» که همین آخر هفته در سینماهای چین اکران شد، جایزه بهترین بازیگر زن برای جنیفر یو، بهترین بازیگر نقش مکمل مرد برای دیوید چیانگ و بهترین بازیگر نقش مکمل زن برای ریچل لیونگ را برد. «سرنوشت دیوانه» ساخته چیانگ پو-سوی هم که اولین بار در فوریه ۲۰۲۳ در برلین اکران شد، جایزه بهترین کارگردانی، بهترین فیلمنامه و بهترین تدوین فیلم را از آن خود کرد. چیانگ با جدیدترین فیلم خود «گرگ و میش جنگجوی به دیوارزده» نماینده هنگ‌کنگ در جشنواره کن ماه آینده خواهد بود.

«عذاب وجدان» به کارگردانی جک نگ در ۱۰ رشته نامزد شده بود، اما در پایان تنها یک جایزه را از آن خود کرد و آن جایزه بهترین فیلم بود. این فیلم درباره وکیلی است که تلاش می‌کند سهل‌انگاری خود را جبران کند و موکلی را که به اشتباه به قتل محکوم شده بود، آزاد کند. این فیلم سال گذشته ۱۱۴ میلیون دلار هنگ‌کنگ (۱۴.۶ میلیون دلار) فروش کرد و رکورد گیشه‌ها را برای یک فیلم داخلی شکست.

در این مراسم به سامو هونگ مجری، رزمی کار و کارگردان کهنه کار جایزه یک عمر دستاورد اهدا شد.

 

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “«انگشت طلا» ۶ جایزه از جوایز فیلم هنگ‌کنگ را برد”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید